Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفری گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار فقره پروانه و‌ مجوز تاسیس مراکز بهداشتی در کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

به گزارش  از اراک، «محمدرضا صفری» امروز( سه شنبه ۳۰ مهر) در جریان دیدار با معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار مركزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار فقره پروانه و‌ مجوز تاسیس مراکز بهداشتی در کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته و این نشان از جنب و‌ جوش در حوزه تولید کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور افزود: سازمان دامپزشکی ۲ دسته وظایف را به عهده دارد یکی به موجب قانون تاسیس که پرداختن به امور صنفی و حرفه ای‌، تنظیم روابط، استاندارد سازی‌فعالیت ها، دفاع از حقوق اعضا، ارتقا آموزش مهارت ها و رتبه بندی و تایید صلاحیت ها، صدور پروانه های بهداشتی و بخش‌های تولید مرتبط با حوزه دامپزشکی است.

 

وی ادامه داد: دسته دوم فعالیت هایی است که طی ۱۰ سال اخیر طبق قوانین به این سازمان واگذار شده مانند صدور پروانه های مراکز تخصصی دامپزشکی مثل داروخانه ها، کیلنیک و آزمایشگاه ها؛ برنامه اصلی این سازمان ‌کمک به دانش کشور و‌ ارتقای دانش مراکز تولیدی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه خدمات تخصصی در بخش آموزش در دانشگاه ها به کمیت و کیفیت توجه شده است، گفت: تغییر خوبی در محتوای آموزشی در دانشگاه ها رقم خورده و‌ کمیت نیز مدیریت شده است.

 

صفری با اشاره به محدود شدن تاسیس مراکز دانشگاهی بیان کرد: این سازمان ضمن ارتقا توانمندی های همکاران از طریق آموزش های مجازی‌، سعی‌ در جذب افراد فارغ التحصیل متناسب با نیاز واقعی جامعه دارد.

 

رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور اضافه کرد: برای ارتقای دانش و مهارت حرفه ای همکاران، مجموعه خدمات دامپزشکی یکپارچه سازی می شود و در مجتمع های داروخانه ای و آزمایشگاهی خدمات به صورت متصل ارائه و سیستم های ارجاع شکل می گیرد.

 

وی اظهار کرد: به استان مرکزی به دلیل رونق تولید دامپروری و‌‌ وجود صنایع وابسته به دامپروری و‌ ‌کارخانجات دارو سازی معتبر و مراکز بسته بندی و‌ کشتارگاه ها توجه ویژه می شود.

 

صفری با بیان اینکه در استان مرکزی ۸۰۰ نفر شاغل در نظام دانپزشکی مشغول به فعالیت هستند، افزود: امید است کارهای بهتری در همه زمینه ها در شکل گیری سطوح بالای دانش و‌ مهارت در این استان انجام شود.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا رئیس سازمان دامپزشکی کشور نظارت دامپزشکی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است