Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به انتظار وزارت از پارک‌های علم و فناوری برای پرداختن به مسائل جامعه، از حمایت دولت در این رابطه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «مسعود برومند» امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری یزد گفت: نگاه جدید وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها به این گونه است که باید به مسائل و مشکلات جامعه بپردازند و گره‌ای از انها بگشایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه به مسائل امروز کشورمان مانند موضوع توسعه و رونق تولید و اشتغالزایی به ویژه در بخش فارغ التحصیلان اشاره و اظهار کرد: معتقدیم که پارک‌های علم و فناوری می‌توانند نقش بسیار موثری در رفع این موانع توسعه کشور ایفا کنند و در این راستا نیز وزارت علوم از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

معاون وزیر علوم با بسیار پیچیده خواندن حوزه فناوری و پژوهش، تصریح کرد: هر چند در این حوزه نیازمند استفاده از تجربیات دیگران هستیم ولی در عین حال باید در مورد طرح‌های جدید و نوآورانه نیز فکر کرده و فرآیندها را بازنگری کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت بازنگری مناسب فرآینده‌ها، گفت: باید ارزش افزوده فعالیت‌هایمان را ارتقا بخشیم و نارضایتی‌ها و نواقص را کاهش دهیم.

برومند با اشاره به مهمترین ذی‌نفعان پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که پارک‌های علم و فناوری، پارک استان‌هایشان هستند نه پارک وزارت علوم لذا باید ارتباط خوب و مناسبی با دستگاه‌های استانشان برقرار کنند.

وی اولین ذی‌نفع پارک‌های علم و فناوری را استانداری‌های هر استان خواند و افزود: پارک‌های علم و فناوری عضو یک تیم استانی هستند که باید از سیاست‌های استانشان تمکین کنند و برای رفع مشکلات آن تلاش کنند.

معاون وزیر از دیگر ذینفعان پارک‌ها را دانشگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در پارک‌ها عنوان کرد و گفت: پارک‌های علم و فناوری باید با توجه به تامین‌ نیروی انسانی خود از دانشگاه‌ها تعامل خوبی با این مراکز علمی در استان داشته و با وجود اهمیت جمعیت مستقر در پارک‌ها به لحاظ شاخصی، تعامل خوب و سازنده‌ای نیز با شرکت‌های مستقر و تحت پوشش خود داشته باشند.

برومند در پایان نیز راجع به منابع پارک‌های علم و فناوری نیز اظهار کرد: با وجود شرایط فعلی کشور و فشارهای تحریم تلاش خواهی کرد که حداکثر حمایت را از پارک‌های فناوری داشته باشیم ولی معتقدیم اگر پارک‌های فناوری بتوانند فضایی را در استان برای رفع نیازهای دستگاه‌ها ایجاد کنند، همان دستگاه‌های استانی حاضر به تقبل هزینه‌های رفع مشکلشان خواهند بود.

تحریم‌ها فرصتی برای پیوند بیشتر صنعت و دانشگاه

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد ‌نیز در این مراسم ضمن تشکر از خدمات «داریوش پورسراجیان» در دوران تصدی خود به عنوان رییس پارک یزد، وی را انسانی دلسوز و دارای تعامل مطلوب با مدیران دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های مستقر در پارک خواند که عملکرد مطلوبی از خود بر جای گذاشته است.

وی همچنین با تبریک انتصاب «محمدمهدی لطفی» رییس جدید پارک فناوری یزد، گفت: خوشبختانه انتظار استان از پارک علم و فناوری یعنی نقش آفرینی در توسعه پایدار منطقه در سخنان دکتر لطفی مورد تاکید قرار گرفت که امیدواری با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و فعالان این حوزه محقق شود.

استاندار با تاکید بر این که امروز برای توسعه استان یزد نیازمند فناوری و نوآورری هستیم، گفت: با توجه به این که فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان تناسب لازم را با نیازهای نیروی کار بومی استان ندارد امیدواریم که پارک بتواند در زمینه‌ی ظرفیت‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی  در استان کمک کند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه و تقویت زیرساخت‌های پارک علم و فناوری یزد، ابراز امیدواری کرد که متناسب با کمک‌ها و حمایت‌های وزارت علوم، مجموعه استان نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشد.

طالبی با اشاره به زمینه‌های خوب موجود در استان برای ایده‌پردازی فعالان اقتصادی، عنوان کرد: پارک فناوری یزد می‌تواند به ظهور و بروز این فعالیت‌ها کمک کند. البته مشکلاتی نیز در زمینه کسب مجوزهای لازم گاها وجود دارد که امیدواریم برای رفع آنها تدابیر و حمایت‌های لازم مورد اهتمام قرار گیرد.

استاندار بر جذب جوانان در فعالیت‌های نواورانه و خلاقانه پارک تاکید کرد و در پایان خاطرنشان کرد: هرچند تحقق موضوع پیوند صنعت و دانشگاه سال‌ها مورد بحث بوده ولی شرایط تحریم‌ها با تحمیل برخی محدودیت ها برای صنایع، فرصتی را مهیا کرده تا این پیوند قوی تر از گذشته برقرار شود و از دانش بومی استفاده بیشتری برای رفع نیازها شود.

رسالت پارک‌ برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

«محمدمهدی لطفی» رییس پارک علم و فناوری یزد هم اظهار کرد: اگر دارایی‌های پارک‌های علم  فناوری را به دو دسته‌ی دارای‌های مشهود و نامشهود تقسیم کنیم، پارک یزد از دارایی‌های مشعود به مراتب بیشتر برخوردار است به طوری که در سال‌های فعالیت خود منشاء اثرات خوبی در سطح استان و حتی کشور بوده است.

وی با نادرست و ناکامل خواندن نگاه بخشی به موضوع اقتصاد دانش‌بنیان، اظهار کرد: تمام ارکان و نهادها باید نگاهی زنجیره‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشند .

وی گفت: امروز بخش زیادی از تولید دانش و فعالیت‌های نوآوری در بخش‌های خصوصی و شهرک‌های صنعتی اتفاق می‌افتد و این گونه نیست که همانند گذشته تولید فناوری تنها به دانشگاه‌ها و مراکز علمی محدود شود لذا باید مجموعه‌ای گسترده برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در استان شکل بگیرد که پارک می‌تواند بیشتر نقش تسهیل‌گری و توانمندسازی را در این اکوسیستم ایفا کند.

لطفی رسالت‌های پارک در این مورد را شامل خدمات‌رسانی به شرکت‌های مستقر و تحت پوشش خود در سطح اول، تلاش برای توسعه پایدار منطقه‌ای با همکاری  و مشارکت در طرح‌های پیشران، کم به تدوین و حتی اجرای سند آمایش و گسترش شبکه‌ مراکز نوآوری در کل زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان و غیره و در نهایت حداکثر بهره‌گیری از نخبگان و نیروهای تحصیل‌کرده به عنوان رسالت اصلی پارک، ذکر کرد.

وی در مورد اخیر نیز یاداور شد: هرچند یزد در بسیاری از شاخص‌ها جزو اولین‌های کشور به شمار می‌رود ولی در حفظ مهمترین محور توسعه‌ی استان یعنی نیروی انسانی نه تنها اول کشور نیست بلکه در میانه جدول نیز جایی ندارد.

این مسئول در پایان نیز درخصوص افزایش اعتبارات جاری و عمرانی پارک و بهبود شرایط  استخدام پرسنل با سابقه‌ی آن درخواست مساعدت از وزارت علوم کرد.

«داریوش پورسراجیان» رییس سابق پارک یزد نیز در این مراسم سخنانی را ایراد کرد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون وزير علوم پارک علم و فناوری یزد تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: جایگاه کشوری پارک علم و فناوری استان از بیست‌وششم کشور به سیزدهم ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی قربانی امروز _ چهار شنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیرخانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان توصیف کرد و افزود: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحدهای زیر مجموعه عملاً وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری خبر داد و خاطرنشان کرد: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

کد خبر 747455

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق