Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روز دوشنبه 29 مهر 98، نشست دورنگاه ارتباطات شهرداری تهران به میزبانی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری در منطقه 22 برگزار شد و میهمان این نشست هم حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این نشست حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت منابع توسعه انسانی شهرداری تهران، غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و مرتضی احمدی مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حامد مظاهریان که مهمان این نشست بود، با بیان اینکه روابط عمومی نباید به گونه‌ای باشد که مدیر آن را نادیده بگیرد، گفت: روابط عمومی باید نخستین فردی باشد که مدیر یک سازمان اخبار و اطلاعات را به او می‌دهد، درواقع باید به جز اطلاع رسانی در بخش ارتباطات هم فعالیت کند.
او معتقد است در جهانی زندگی می‌کنیم که همه چیز به سرعت در حال تغییر است اما ما متناسب با رشد تکنولوژی و فناوری‌ها پیشرفت نکردیم و به روز نشدیم.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش به تعداد کم زنان در پست های مدیریتی در شهرداری پرداخت. وی از قانونی شدن مصوبه‌ای در هفته آینده خبر داد که درباره انتصاب مدیران جوان و زنان در شهرداری تهران است و گفت: هم اکنون 19 درصد کارکنان شهرداری را زنان تشکیل می‌دهند و بر اساس مصوبه جدید این میزان باید به 30 درصد برسد و این یک فرصت مهم برای بازسازی مدیریت در شهرداری تهران است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران همچنین درباره آخرین وضعیت تغییر ساختار در شهرداری هم گفت: اولویت ما در تغییر ساختار این است که در نخستین مرحله، هر چیزی را سر جای خودش قرار دهیم یعنی هر اداره‌ای به طور طبیعی باید زیرمجموعه کجا باشد و در کجا کارایی بیشتری دارد.

محلات به عنوان قلب پروژ‌ه‌های عمرانی
مظاهریان با بیان اینکه شهرداری تهران در دوران گذشته به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگ در شهر بوده است، گفت: مساله‌ای که آقای حناچی بسیار به آن کمک کرد این بود که به شعارهای اولیه مدیریت جدید شهری بازگردیم. اینکه ما با مردم و برای مردم کار کنیم؛ گرچه انتقاد اعضای جدید شورای شهر به روند ساخت و سازها در شهر بود اما انتقاد مردم به کارهای عمرانی نبود مردم دنبال چیز دیگری بودند.
او به تمرکز بر کارهای عمرانی در محلات به عنوان «قلب پروژ‌ه‌های عمرانی» در 2 سال آینده اشاره کرد و توضیح داد: اگر از مردم تهران بپرسید که مهم‌ترین معضلات شهر تهران چیست قطعا می‌گویند آلودگی هوا، گرانی و مسکن. اما اگر این سوال در سطح محلات پرسیده شود به طور قطع پاسخ‌ها این خواهد بود که مثلا نور کم روشنایی کوچه یا کمبود بازارهای میوه و تره بار یا نبود پل عابر پیاده. این تفاوت در پاسخ‌ها به معنی این است که باید پروژه‌ها با خواست و مشارکت مردم در محلات اجرا شود نه شهردار منطقه؛ این موارد شروط اصلی بازگشت به مردم و کار برای مردم است.
سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، اجرای پروژه‌ها در سطح محلات را به معنی تعطیلی پروژه‌های کلان در سطح شهر ندانست و گفت: پروژه‌های کلان باید به شرط وجود سرمایه‌گذار انجام شود آن هم در زمانی که خشک سالی منابع در شهرداری وجود دارد، بهتر است همان منابع محدود را به سمت محلات ببریم.

باید به ارزش‌ها و دارایی‌های شهر اتکا کنیم
غلامحسین محمدی در این نشست ضمن خیرمقدم به همکاران روابط‌عمومی گفت: از میزبانی خیلی خوب شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تشکر می‌کنم که برگزاری این مراسم را تقبل کردند. ما دو هدف از برگزاری برنامه‌های دورنگاه داریم؛ هم‌اندیشی درباره مسایل مرکز ارتباطات و آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری شهر چرا که ما زبان ناطق جذابیت تهران هستیم.
او تأکید کرد: قرار است دریاچه چیتگر به یک مجموعه فاخر گردشگری ارتقا پیدا کند و شاهد تغییرات زیادی باشد. امیدوارم این مجموعه طبق برنامه به قطب گردشگری شهر تبدیل شود.
او با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: ان‌شاءالله که ما را نیز مشمول دعایتان کرده باشید. از زحمات یکایکتان در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی از صمیم قلب تشکر می‌کنم. هم از دوستانی که در مرزها خدمت می‌کردند و هم آنهایی که در شهرهای مقدس نجف و کربلا حضور داشتند تشکر می‌کنم. همچنین از معاونت خدمات شهری نیز باید به طور ویژه تشکر کرد. دکتر حناچی اشاره درستی به گمنامی در خدمت کردند؛ قصد در برجسته‌سازی این فعالیتها و خودنمایی نبود؛ اطلاع‌رسانی ما هم به این دلیل بود که مردم بدانند مسئولین شهری درمورد اعتقادات دینی و مذهبی‌شان دغدغه جدی دارند.
محمدی ادامه داد: ما در نشست دورنگاه ارتباطات شهر تهران این افتخار را داریم که میزبان مدیران عالیرتبه شهر باشیم تا سیاستها و رویکرد آنان را بشناسیم و فرصت طرح دغدغه و ارایه پیشنهاداتمان را نیز داشته باشیم.
او اظهار داشت: بابت زحمات دوستان در هفته تهران نیز باید تشکر کنم. گزارش‌های خیلی خوبی از فعالیت در برخی مناطق به دست ما رسید. هفته خیلی خوبی بود. به نظرم اگر این اقدام به یک سنت تبدیل شود می‌توانیم از آن به عنوان یک جاذبه گردشگری برجسته استفاده کنیم. چاره‌ای نیز جز این نداریم که از اقدامات خلاقانه مبتنی بر دارایی‌های موجود برای رفتن به سمت درآمدهای پایدار بهره ببریم. باید به این ارزش‌ها و دارایی‌های شهر اتکا کنیم.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به این‌که کار اصلی که در شهرداری تهرام انجام می‌شود، برنامه‌ریزی محله‌محور است، گفت: ما میخواهیم با استفاده از دارایی‌های محلاتمان و براساس نیازهای محلات به سمت تامین بودجه و توسعه شهر برویم. این یک پارادایم‌شیفت است و برمبنای نگاه پایین به بالا پیش می‌رود. تعیین سیاستهای شهردار محترم در این مسیر فقط در برنامه‌ریزی است که اتفاق می‌افتد. باید بتوانیم حداقل انحراف را از نیازهای مردم داشته باشیم. یکی از خواسته‌های مردم توجه به نیازهایشان است.
او به حضور حامد مظاهری آن در این نشست اشاره کرد و گفت: با شناختی که از دکتر مظاهریان دارم، مطمئنم شاهد تحولات جدی خواهیم بود. ویژگی مهم ایشان این است که توجه جدی به حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی دارند. امیدوارم به این‌که با حضور دکتر مظاهریان می‌توانیم پارادایم‌شیفت را عملی کنیم.
او گفت: ما در چند ماه گذشته چند تصمیم مهم گرفتیم که تلاش بر عملی شدنشان داریم اما بوروکراسی شهری گاهی مانع ماست. اولین این تصمیمات رسیدگی به موضوع آموزش بود که برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام شده است. با سازمان بین‌المللی اسکو توافق کرده‌ایم که آموزشهای حرفه‌ای و سطح‌بالا در مقیاس جهانی برای مدیرانمان صورت پذیرد. از طرف دیگر یکی از چالش‌های ما این بوده است که چطور می‌شود مدیران سطوح بالا را متمایل به آموختن کرد. توافق‌نامه‌ای با دانشگاه وزارت امور خارجه و دانشگاه علامه تنظیم کردیم که دوره آموزشی در سطح بالا داشته باشیم.
او ادامه داد: مدیران ما بعضا از فقدان سواد رسانه‌ای آسیب می‌بینند. آیین‌نامه‌ای تحت عنوان آیین‌نامه ارتباط با رسانه تهیه کرده‌ایم که در حال حاضر در دفتر شهردار محترم تهران در حال بررسی است. این آیین‌نامه بایدها و نبایدهای ارتباط شهرداری‌ها را با رسانه‌ها و مردم تعیین می‌کند. امیدواریم که با عمل به این آیین‌نامه، روابط‌عمومی‌های مناطق و سازمان‌ها از حالت منفعل خارج شوند و از خود فعالیت‌ مؤثر نشان دهند.
محمدی با اشاره به این‌کخ روابط‌عمومی‌ها باید چند گام از شهردارانشان جلوتر باشند تا برای اجرای سیاست‌های بسترسازی لازم صورت بگیرد، گفت: وقتی تعداد بالای نیروی انسانی را می‌بینم به هزینه‌ای فکر می‌کنم که از جیب بیت‌المال می‌رود. باید از خود بپرسیم که چه آورده‌ای برای شهر و مردم شهر داشته‌ایم. حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که در انجام کارمان جدیت داشته باشیم.
او تأکید کرد: انتظار این است که بتوانیم با رویکردهای جدید به پارادایم‌شیفت کمک کنیم. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که نیروی انسانی تحت فشار شدید باشد و با این حال از ایشان کار باکیفیت هم بخواهیم. مدیریت روابط‌عمومی حجم کاری فوق‌العاده زیادی می‌طلبد؛ اندازه کاری که در روابط‌عمومی شهرداری وجود دارد کم‌نظیر است. مشکل چارت سازمانی درمورد روابط‌عمومی می‌تواند آسیب‌های جدی به روند کاری وارد کند.
محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری داری تهران در پایان اظهاراتش در این نشست خاطرنشان کرد: پیش از این در برنامه سوم توسعه حتی یک بار هم از مرکز ارتباطات اسم برده نشده بود اما با کمک دوستان توانستیم بندی به این برنامه اضافه کنیم و توسعه ارتباطات شهری را جزو هدف‌های مدیریت تهران قرار دهیم. اگر بتوانیم برای بهبود امور حرفه‌ای و ساختاری یک کارگروه تعاملی با حضور مرکز ارتباطات و معاونت توسعه داشته باشیم، بسیار کمک‌کننده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مظاهریان پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بودجه عمرانی شهرداری قم در سال جاری، ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار ۱,۷۰۰ میلیارد تومان به طور خالص به معاونت عمرانی اختصاص دارد.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: از این مقدار ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ماهیت عمرانی دارد.

وی افزود: بخشی از این بودجه در معاونت عمرانی به صورت صفر تا صد راهبری می‌شود و بخش دیگری مناطق نظارت مقیم را بر عهده دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تمام بودجه‌ای که در معاونت عمرانی تعریف می‌شود بهره‌بردارهایی در مجموعه شهرداری دارد، خاطرنشان کرد: مناطق هشت‌گانه، معاونت‌های شهرداری قم، حوزه سرمایه‌گذاری، حوزه قطار شهری، روابط عمومی و مدیریت اجرایی از جمله بهره‌برداران پروژه‌ها هستند.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها از صفر تا صد بر عهده معاونت عمرانی است اما در بودجه مناطق تعریف شده است، تصریح کرد: در بخشی از پروژه‌ها نیز به دلیل سقف معاملات، انجام مسائل قراردادی و نظارت عالی بر عهده معاونت فنی و عمرانی است، اما نظارت بر مبنای مناطق شهرداری قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس سقف معاملات متوسط سال ۱۴۰۲ در پروژه‌های بالای یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، باید مناقصه عمومی برگزار شود و نظارت عالی با معاونت عمرانی اتفاق افتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بر این اساس، سه برابر بودجه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی، طراحی و نظارت در مجموعه معاونت عمرانی انجام می‌شود.

کد خبر 747282

دیگر خبرها

  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی