Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@12:24:51 GMT

پنج طرح صنعت برق قم به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۸۶۲

پنج طرح صنعت برق قم به بهره برداری رسید

پنج طرح صنعت برق قم با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  احداث و توسعه پست ۲۳۰ به ۶۳ و ۲۰ کیلوولت نیزار قم  از جمله مهمترین این طرحها بود که با بهره برداری آنها علاوه بر تقویت شبکه، بخش مهمی از کمبود برق شهرک صنعتی نیزار قم برطرف و موجب پایداری شبکه برق در آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 12 واحد تولیدی در پهنه صنعتی نیزار قم به وسعت 100 هکتار مشغول به فعالیت هستند؛ این منطقه در بخش سلفچگان قم و در 35 کیلومتری جاده سلفچگان به دلیجان قرار گرفته است.

احداث نیروگاه تولید پراکنده ۱۵ مگاواتی، تقویت پست فوق توزیع مهدیه و توسعه بخش ۲۰ کیلوولت پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت بخش مرکزی قم از دیگر طرحهایی بود که به افتتاح شد.

همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی توسعه و تقویت انتقال قم در نیروگاه سیکل ترکیبی نیز با حضور معاون وزیر نیرو به زمین زده شد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

 

بیشتر بخوانید: قم آماده احداث نخستین شهرک تولید برق خورشیدی کشور است پیام تسلیت وزیر نیرو در پی درگذشت دکتر احمدیان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی برق صنعت قم معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم استان حوزه معدن و صنعت است که در رشد تولید و اشتغال تأثیر بسیاری دارد.   یعقوبعلی نظری افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری شده است.   وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.   استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.   نظری افزود: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

دیگر خبرها

  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد