Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:13:09 GMT

نخبگان خانواده شهدا به کارگیری شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۹۰۳

نخبگان خانواده شهدا به کارگیری شوند

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 30 مهرماه در همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در زمینه های مختلف مدیون خون شهدا و ایثارگران است و همه ما باید تلاش کنیم به هر طریقی دین خود را به این بزرگواران ادا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرزندان شهدا و ایثارگران نخبه و سرآمد برای پیشرفت جامعه بهره لازم را ببریم، افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های خانواده شهدا در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه علمی احترام به شهید و شهادت است.
نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: بی شک خانواده شهدا با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب بوده و بیشتر از دیگران برای این انقلاب دل می‌سوزانند لذا می‌طلبد که مسئولان بیش از گذشته به آنان توجه کرده و از توانمندی‌های آنان بهره ببرند.
وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام بر روی بحث علم و عالم و توجه به کسانی که نخبه و سرآمد دیگران می‌شوند تاکید فراوانی شده است، عنوان کرد: دین اسلام برای برخی از مسائل حد و مرزی قائل نشده و یکی از این موضوعات فراگیری علم و دانش و تلاش برای قدرتمند شدن در این زمینه است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: انسان به هر میزان که درزمینهٔ علمی قدرتمند شود توانایی ایستادگی‌اش در مقابله با ترفندهای دشمنان و همچنین وابستگی‌اش به دیگران در زمینه‌های مختلف کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تلاش برای افزایش پیشرفت‌های علمی در کشور و فراهم کردن زمینه‌های لازم در این زمینه یادآور شد: یکی از افتخارات ایرانیان تلاش خستگی‌ناپذیر برای افزایش علم است و هیچ فاصله‌ای نمی‌تواند در این زمینه مانع آنان شود.
یادآور می شود؛ در حال حاضر حدود ۱۲۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر کردستان جزو نخبگان و سرآمدان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه جمعی از مسوولان استان قم از جمله اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، رییس سازمان بسیج مهندسین کشور، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل صمت، رییس بسیج مهندسین قم، رییس سازمان نظام مهندسی معدن و کشاورزی استان، با حضور در منزل مهندس شهید «محسن صداقت» از شهدای حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه با خانواده این شهید گرانقدر ابراز همدردی و دیدار و گفتگو کردند.

پدر شهید صداقت در این دیدار با تقدیر از حضور مسوولان حاضر در بیت شهید گفت: همه ما باید دعا کنیم که در مسیر شهدا باشیم و از راه آنان جدا نشویم و اگر رشادت های شهدا نبود امروز این امنیت در کشور حکمفرما نبود.

حجت الاسلام صداقت با بیان اینکه شهید صداقت اخلاص بسیاری داشت بیان کرد: همین اخلاص او سبب شد با زبان روزه، در کنار حرم حضرت زینب (س) و در دفاع از حرم و کشورمان به دست رژیم غاصب اسراییل به درجه رفیع شهادت نایل شود و سپس در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها خاکسپاری شود.

وی ادامه داد: مراسم تشییع شهید صداقت بسیار باشکوه برگزار شد و در بوشهر نیز مراسم بزرگداشت این شهید با حضور گسترده مردم برپا شد که این حضور مردم کم سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: شهید صداقت کمتر از کارش می گفت و ما بعد از شهادت متوجه درجه اش در سپاه شدیم.

پدر شهید صداقت افزود: در آخرین باری که برای خداحافظ آمده بود دستم را بوسید و رفتارش نسبت به دفعات گذشته عادی نبود و گویی از شهادت خود با خبر شده بود که قرار نیست دیگر بازگردد.

وی بیان کرد: ابراز همدردی آحاد مردم ایران و علاقمندی آنان به فرهنگ ایثار و شهادت به ما خانواده شهدا آرامش می دهد.

پدر این شهید مدافع حرم تصریح کرد: باید در خط شهدا باشیم و در راستای دفاع از رهبر انقلاب و تبعیت از ایشان گام برداریم که این امر موجب دلگرمی خانواده های شهدا است.

حجت الاسلام صداقت اضافه کرد: اگر در صدر اسلام و در طول تاریخ اسلام مردم آن دوران از پیامبر و اهل بیت علیهم السلام پیروی و حمایت می کردند شاهد ظلم و ستم به آن حضرات نبودیم.

آحاد ملت ایران در برابر ازخودگذشتگی شهدا و خانواده های معظم شهیدان خود را مدیون می دانند

سید مجید فارغیان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این دیدار بیان کرد: به نمایندگی از جامعه مهندسان شهادت شهید مهندس محسن صداقت را به خانواده این شهید گرانقدر تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

وی گفت: آحاد ملت ایران در برابر ازخودگذشتگی شهدا و خانواده های معظم شهیدان خود را مدیون می دانند و این اقتدار و امنیتی که امروز در کشورمان برقرار است ماحصل رشادت های مجاهدان و شهیدان است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: حضور شهید مهندس محسن صداقت در سوریه و شهادت او به دست شقی ترین انسانهای روی زمین نشان از مسیر درست او دارد که ناشی از تربیت دینی و اسلامی در خانواده ای متدین و انقلابی است.

کد خبر 6082143

دیگر خبرها

  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • دیدار معاون رییس جمهور با خانواده شهدا و ایثارگران در دشتی
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است