Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@09:54:43 GMT

توقف کامل تولید پراید تا تیرماه سال آینده

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۹۳۷

توقف کامل تولید پراید تا تیرماه سال آینده

خبرگزاری فارس: رضا رحمانی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی گفت: زمان توقف تولید یک مدل خودروی پراید از دی‌ماه امسال و دو مدل دیگر آن اردیبهشت و تیرماه سال آینده خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید پرچم صنعت ساخت داخل بالا باشد تا هم تولید رونق بگیرد و هم بیکاری و تورم کاهش یابد، گفت: داخلی‌سازی 2 میلیارد و 700 میلیون دلار صنعت پتروشیمی تا افق 1400 لازم است، بنابراین اجرای 9 میلیارد دلار طرح در صنایع پتروشیمی و لزوم داخلی‌سازی 2 میلیارد و 700 میلیون دلار صنایع پتروشیمی نشان می‌دهد که این صنایع تا چه حد اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از کشورها بودجه آنها به 9 میلیارد تومان هم نمی‌رسد، اضافه کرد: با اجرای 9 میلیارد دلار طرح در بخش پتروشیمی قطعاً باعث افزایش اشتغال در سطح کشور خواهد شد.

رحمانی گفت: تفاهم‌نامه امروز و میزهای ساخت داخل نمادین است و خوشبختانه روزانه انواع قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها در این حوزه امضا می‌شود، بنابراین درخواست ما از انجمن‌ها این است که توجه ویژه‌ای به ساخت داخل و رونق تولید داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید این نوع نگاه تغییر یابد و همه باید به این باور برسیم که راه‌حل مشکلات کشور نه به خارج بلکه توجه به ساخت داخل و رونق تولید است.

رحمانی گفت: اگر بخواهیم در خصوص افزایش قیمت کالاهای داخلی و تمایل کم خریداران نیز صحبت کنیم، باید بگویم که اگر کالای ایرانی حتی اگر 10 درصد گران‌تر باشد، خرید کالای ایرانی به نفع کشور است، پس باید با فرهنگسازی، مردم را به خرید کالای داخلی و ایرانی تشویق کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به کارگیری نخبگان در حوزه‌های مختلف می تواند به نفع کشور باشد، گفت: به شرکت‌های بزرگ برای جذب نیروهای نخبه تکلیف کرده‌ایم و برای صنعت نیز سهمیه جذب سرباز نخبه گرفته‌ایم.

وی گفت: تا پایان سال 98 چند میز دیگر به صورت نمادین بخش فولاد، مس، فلزات، نیروگاه،‌ الکترونیک و لوازم خانگی خواهیم داشت، البته باید این را متذکر شوم که به دلیل اینکه در صنایع غذایی 10 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم، بحث ساخت داخل در این بخش، وجه دیگری دارد.

رحمانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که خیلی حائز اهمیت است این است که در تولید محصولی که در کشور به خوبی انجام می‌شود، واردات آن را ممنوع کرده‌ایم، پس باید حمایت از کالای ایرانی به یک نهضت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: اگر حمایت از تولید داخل به خوبی اجرا شود، تورم و بیکاری در کشور کاهش می‌یابد و کسری بودجه دولت و اقتصاد کشور رونق می‌گیرد، پس اگر این نهضت ادامه نیابد،‌ بیکاری در کشور و رکود همچنان بر کشور سایه خواهد انداخت.

منبع: فردا

کلیدواژه: سال آینده وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال عصر جمعه میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود و اگر بتواند بازی را به سود خودش تمام کند صدرنشینی را حفظ خواهد کرد.

آبی‌پوشان در حالی مقابل شاگردان سعید دقیقی صف‌آرایی خواهند کرد که جواد نکونام به واسطه کارت زرد بازی قبلی، از نشستن روی نیمکت استقلال محروم است، اما شرایط محرومیت او به شکلی نیست که اجازه گفتگو با شاگردانش را نداشته باشد.

طبق قوانین فیفا، وقتی یک مربی محروم می‌شود اجازه صحبت با تیمش از روی سکو‌ها را ندارد و ناظر بازی چک می‌کند که هیچ‌کدام از اعضای نیمکت هنگام برگزاری مسابقه با تلفن همراه صحبت نکنند. از طرف دیگر، در صورتی که یک مربی هنگام برگزاری جام جهانی با محرومیت مواجه شود، قبل از شروع مسابقه و هنگام استراحت بین دو نیمه نیز اجازه حضور داخل رختکن را ندارد؛ اما این قانون در مورد رقابت‌های یگ برتر ایران اجرا نمی‌شود و بر اساس قواعد سازمان لیگ، مربیان محروم صرفا از نشستن روی نیمکت محروم هستند و فضای رختکن را از دست نمی‌دهند؛ بنابراین جواد نکونام فردا نه‌تن‌ها می‌تواند قبل از شروع مسابقه داخل رختکن حاضر شود و نکات پایانی را به شاگردانش یادآور شود، بلکه بین دو نیمه نیز اجازه دارد در جمع استقلالی‌ها حضور یافته و شرایط تاکتیکی و تغییرات لازم برای نیمه دوم را تشریح نماید. در هفته گذشته اوسمار ویرا هم دقیقا با استفاده از همین شرایط توانست داخل رختکن پرسپولیس برود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز