Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت به ایمن سازی فضای شهری به منظور سهولت تردد برای نابینایان و معلولین در رشت تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در نود و یکمین جلسه این کمیسیون با آرزوی قبولی عزاداری های مردم رشت در اربعین حسینی اظهار کرد: حضور در اجتماع اربعین حسینی در کربلای معلی حرکت بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و بایکوت خبری این واقعه توسط برخی از رسانه های خارج از کشور هیچ تاثیری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه شیرزاد به فعالیت موکب خدام العتره شهرداری رشت در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: چند سالی است که پرسنل شهرداری رشت در قالب موکب خدام العتره به کربلای معلی اعزام شده و خدمات قابل توجهی ارائه می کنند که از تمامی این بزرگواران التماس دعا و آرزوی قبولی زیارت و طاعات و عباداتشان را داریم.

وی با بیان اینکه روند اجرای پروژه آرامگاه دکتر حشمت رشت باید تسریع شود افزود: با شهردار رشت پیرامون وضعیت ساختمان های تاریخی رشت از جمله ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و غیره صحبتهایی انجام داده ایم و وی در این باره قول مساعد به منظور اختصاص اعتبار و همچنین جذب اعتبار ملی به منظور بهسازی و مرمت ساختمان های تاریخی رشت را داده است.

شیرزاد با اشاره به آسفالت خیابان هشت دی بیان کرد: طبق پیگیری های انجام شده فرآیند آسفالت مربوط به خیابان هشت دی طی یک ماه آینده انجام می شود و تامین اعتبار اجرای آسفالت این خیابان توسط شهردار رشت در حال انجام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با تاکید به مناسب سازی فضای شهری در رشت تصریح کرد: قرار بود ورودی پارک ها در سطح رشت به منظور تردد ویلچر، کالسکه و غیره مناسب سازی شود .

شیرزاد با بیان اینکه در تمامی پروژه ها کمبود منابع مالی را مطرح می کنند گفت: یقینا شهرداری رشت فاقد درآمد نیست و معتقدم اختصاص اعتبار به پروژه های شهرداری رشت باید نظام مند شود.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی حداقلی باید برای عمران و اتمام پروژه های نیمه تمام در رشت هزینه شود بیان کرد: باید فضای شهری در رشت برای معلولان و نابینایان ایمن شود .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با تاکید به اصلاح وضعیت نمازخانه های واقع در بوستان های سطح رشت افزود : مواردی در نمازخانه ها نیازمند اصلاح است و به زودی نشستی به منظور بررسی این مهم انجام می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پست و مقام به هیچکس وفا نکرده است اظهار کرد: به شهردار رشت بابت مشکلات مالی حاکم بر این مجموعه تذکر می دهم .

محمد حسن علیپور با بیان اینکه شهردار رشت فردی خلاق و کوشا است افزود: شهردار در انتصاب ها باید به شایسته سالاری توجه داشته باشد و پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت باید در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات شهرداری رشت در محلات باید پررنگ تر شود گفت: در بحث سراوان، کودآلی و بسیاری از مباحث دیگر شاهد عملکرد مناسبی از شهرداری نیستیم.

معاون بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بحث تخلیه ساختمان های تاریخی متعلق به شهرداری رشت در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: ساختمان های ساعت ، فرهنگی ورزشی و میرزا خلیل رفیع جزو سه ساختمان تاریخی متعلق به شهرداری رشت است.

نرجس محمودی به اقدامات در دست انجام به منظور مرمت و بازسازی ساختمان های تاریخی رشت اشاره کرد و گفت: انتظار داریم میراث فرهنگی گیلان ناظر خود را به منظور انجام اقدامات مرمت و بازسازی ساختمان های تاریخی شهرداری رشت معرفی کند.

وی با تاکید به رفع خطر آنی از دو ساختمان تاریخی متعلق به شهرداری رشت افزود: در حال حاضر مطالعات پیرامون ساختمان میرزا خلیل رفیع به اتمام رسیده است و نیازمند اختصاص اعتبار مورد نیاز توسط شهرداری رشت هستیم.

محمودی با اشاره به اینکه برای دو عمارت تاریخی شهرداری رشت در بودجه سال ۹۸ اعتبار اختصاص یافته است بیان کرد: برای عمارت میرزا خلیل یک میلیارد تومان و برای ساختمان ساعت چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در باره ساختمان های ساعت و فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گمانه زنی هایی در حال انجام است اظهار کرد: برای حضور ناظر میراث فرهنگی بر سر پروژه های تاریخی شهرداری رشت برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

حسین میرزایی پیرامون وضعیت ساختمان سیف در محله چله خانه رشت گفت: با توجه به اینکه این ملک مالک حقیقی دارد میراث فرهنگی بر اساس قانون اجازه ورود به چنین ساختمان هایی را ندارد.

پیمانکار پروژه آرامگاه دکتر حشمت رشت نیز در این جلسه با اشاه به اینکه امیدوارم در سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی آرامگاه دکتر حشمت افتتاح شود اظهار کرد: میراثی بودن این پروژه موجب طولانی شدن روند اجرای آن شد.

بهزاد نیک فهم به قرار داد پروژه آرامگاه دکتر حشمت رشت اشاره کرد و گفت: قرار داد این پروژه به اتمام رسیده است و انتظار می رود این موضوع تعیین تکلیف شود.

عضو هیئت امنای مسجد محمد رسول الله(ص) چله خانه رشت نیز در این جلسه با اشاره به روند اجرای پروژه آرامگاه دکتر حشمت رشت اظهار کرد: اهالی محل به طور دائم بابت روند این پروژه به هیئت امنا مراجعه می کنند .

سید پیمان دودمانی با بیان اینکه دیوار حائل ما بین پروژه دکتر حشمت و مسجد چله خانه باید مورد توجه باشد افزود: تسریع در اجرای این پروژه موجب رضایتمندی ساکنین محله است.

 

بیشتر بخوانید: سنگ زنی از آئین های قدیمی مردم خراسان شمالی در روز عاشورا سوگواره نمایشی «بغض صحنه» در تبریز برگزار می‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عزاداری مسجد نابینایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟

به گزارش همشهری آنلاین، ساختمان‌های ناایمن در تهران شناسایی و با اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی این ساختمان‌ها هستیم. قدرت الله محمدی با بیان این مطلب تاکید کرد: همچنان ساختمان‌های ناایمن در محدوده بازار قرار دارد که تهدید و خطر بزرگی برای تهران محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: «در کنار توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی و تجهیزات ایمنی قطعا باید در بخش جنوبی بازار اقدامات جدی در زمینه ایمن سازی ساختمان‌ها پیگیری شود و قرار است رفع مشکلات در بخش جنوبی بازار اجرایی و عملیاتی شود. بازدید کارشناسان فنی از ساختمان‌ها توسط کارشناسان در حال انجام است، به طور حتم مالکان باید طبق چک لیست سازمان آتش نشانی عمل کنند و اقدامات لازم برای ایمن سازی ملک خود را انجام دهند.»

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت طی یکسال و نیم گذشته از ۱۲۹ به ۷۵ ساختمان کاهش یافته است؛ این در حالیست که ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی موجود در شهر تهران تاییدیه آتش‌نشانی را ندارند. محمدی همچنان تاکید کرد که پرونده ساختمان‌های ناایمن در این دوره مدیریت شهری بسته می‌شود.

محمدی افزود: پاساژ ناهید، پاساژ فجر، شرکت ژال در خیابان شریعتی، ساختمان هرمزان در سعادت آباد، مجتمع تجاری بوستان در پونک و برخی پاساژهای بازار بزرگ تهران از جمله گرند هتل، ساختمان‌هایی هستند که هنوز ایمن سازی نشده‌اند.

کد خبر 845142 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهردارى تهران تهران بازار بزرگ تهران

دیگر خبرها

  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت