Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@15:31:53 GMT

هزاران قطعه ماهی در استان کرمانشاه تلف شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۵۰۲۶

به علت آلودگی آب بیش از هزاران قطعه ماهی و آبزی طی چند روز اخیر در 2 اتفاق جدا از یکدیگر در رودخانه «راوند» اسلام‌آباد غرب و «قره‌سو» کرمانشاه تلف شده است.

این فاجعه تلخ، این روزها به عنوان یک فاجعه زیست محیطی برای آبزیان استان، علاوه بر تجمع ماهی‌های تلف شده، بوی نامطبوع و غیرقابل تحملی را برای رودخانه‌های مذکور رقم زده که با ورود حشرات موذی، تغییر رنگ آب رودخانه؛ نارضایتی اهالی اطراف این رودخانه‌ها را به‌دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط زیست استان از هر دو مورد نمونه‌برداری‌هایی را انجام داده تا با آنالیز نمونه در آزمایشگاه‌ها مقدار و نوع مواد آلاینده را مشخص کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس در این خصوص، اظهار داشت: از ماهی‌های هر دو رودخانه(راوند و قره‌سو) نمونه‌برداری‌های انجام شده که در این راستا با بررسی واحدهای صنعتی مشکوک اطراف، از آن‌ها نیز نمونه‌برداری‌های انجام شده و به آزمایشگاه محیط زیست منتقل شده است.

فریدون یاوری با بیان اینکه نتیجه تا بدین لحظه مشخص نیست و طی روزهای آینده اعلام می‌شود، گفت: نمونه‌ها باید آنالیز شوند نتایج را باید با استناد با مدارک علمی اعلام کنیم.

وی در خصوص خبر منتشر شده در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه پساب صنعتی عامل مرگ ماهیان دریاچه قره‌سو است، گفت: این تنها یک احتمال است، این نتیجه تاکنون دقیقا ثابت نشده است، هر عاملی را می‌توان در این خصوص احتمال داد، که بعد از تجزیه و تحلیل نمونه‌ها و بررسی احتمالات، قاطع علت تلف شدن ماهیان را اعلام خواهیم کرد.

وی از شهروندان خواست از اینگونه ماهی‌ها که بدین شکل تلف شده‌اند به هیچ وجه استفاده نکنند و افزود: مرگ ماهی‌های رودخانه قره‌سو طبیعی نیست، این لاشه‌ها آلوده هستند و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس از پاک‌سازی حاشیه رودخانه جاجرود توسط دانش آموزان، حافظان محیط‌زیست و گروه‌های مردم‌نهاد خبر داد و گفت: حال رودخانه جاجرود خوب نیست و وضعیت حاشیه رودخانه با ورود گردشگران و مسافران به‌ شدت آلوده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان