Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس کره جنوبی روز سه شنبه چهارتن از دانشجویان معترض را به دلیل بالارفتن و ورود به محل اقامت سفیر آمریکا در سئول بازداشت کرد.

به گزارش روزنامه ژاپن نیوز، به دنبال افزایش اعتراض دانشجویان کره جنوبی علیه سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پلیس سئول بازداشت چهار دانشجو به دلیل بالارفتن و ورود به محل اقامت سفیر آمریکا را به طور رسمی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه مرکزی سئول اعلام کرد، قضات این دادگاه به دلیل نگرانی مبنی بر تلاش برای فرار یا از بین بردن شواهد، حکم دستگیری برای این چهار دانشجو را صادر کردند.

قضات کره جنوبی همچنین حکم سه دانشجو دیگر را که نقش کمتری در اعتراض داشتند و در تحقیقات همکاری بیشتری داشتند را رد کردند.

پلیس همچنین دفتر یکی از گروه های فعال دانشجویی در سئول را که ظاهراً در سازماندهی این اعتراض نقش داشته است را مورد تفتیش و بازرسی قرار داد.

دانشجویان کره ای در روز جمعه گذشته در اعتراض به مطالبات دولت ترامپ مبنی بر پرداخت مبلغ بیشتر کره جنوبی برای کمک به هزینه های نگهداری نیروهای آمریکایی در آنجا دست به اعتراض زدند.

ترامپ در مرداد ماه اعلام کرد: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتری به واشنگتن برای محافظت سئول در برابر کره شمالی موافقت کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به ایالات متحده به منظور دفاع از آن مقابل کره شمالی موافقت کرده است.

در دهه‌های گذشته کره جنوبی هزینه بسیار کمی به آمریکا پرداخت می‌کرد اما سال گذشته به درخواست ترامپ کره جنوبی ۹۹۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

پس از سفر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به کره جنوبی در اوایل مرداد ماه دو طرف بر سر مذاکرات پیش رو درباره سهم سئول از هزینه استقرار ۲۸۵۰۰ نیروی آمریکایی در سال آینده گفتگو کرده بودند.

از ۱۹۹۱ سئول بخشی از هزینه‌های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را مانند استخدام شهروندان کره جنوبی توسط نیروهای آمریکایی و یا ساخت تاسیسات نظامی را متحمل شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین