Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترابی گفت: گسترش کمی و کیفی خدمات بیمه ای از تکالیف مهم حاکمیت و حقوق مردم محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «عبدالرحیم ترابی» امروز سه شنبه (30 مهر) در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت که در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت این هفته گفت: گسترش کمی و کیفی خدمات بیمه ای، از تکالیف مهم حاکمیت و حقوق مردم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه صنعت بیمه در کنار بخش اقتصادی به عنوان یک صنعت پشتیبان در مواقع بحران کمک می کند، افزود: مجموعه دستگاه های مرتبط با نظام سلامت، باید با تعامل و همکاری با هم به ادا نمودن درست این تکلیف عمل کنند و پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی مردم باشند.

 

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکسان سازی رویه ها و کاهش سلایق در بخش ارایه خدمات بیمه ای، از اهداف مهم سازمان بیمه سلامت در دولت تدبیر و امید بوده و هست، ادامه داد: انجام امور و ارائه خدمات به صورت الکترونیک به منظور افزایش شفافیت و سطح کیفی خدمات از دیگر برنامه های سازمان است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اصل پرداخت به اندازه توان و برداشت به اندازه نیاز ، در نظام بیمه ای باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: یکی از برنامه های اولویت دار سازمان طرح ارزیابی سطح مالی و وسع بیمه‌شدگان این نهاد بیمه‌گر  است.

 

ترابی با اشاره به کمبود منابع مالی و محدودیت منابع بیان کرد: ارزیابی وسع مالی بیمه‌شدگان و شناسایی نیازمندان واقعی سبب ارایه خدمات هر چه بهتر به اقشار کم در آمد جامعه می شود و جلوگیری از هزینه های اضافی می شود.

 

 

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت کشور با تاکید بر اینکه یارانه‌های دولتی باید برای افراد نیازمند هزینه شود، گفت: مشخص کردن وسع مالی و وضعیت بیمه شدگان سبب ارایه خدمات بیمه ای متناسب آن افراد می شود.

 

 

وی اظهار کرد: بر همین اساس حق بیمه افراد نیازمند توسط سازمان پرداخت می‌شود، افراد متوسط ۵۰ درصد حق بیمه و افراد توانمند باید حق بیمه را خود پرداخت کنند.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴ میلیون بیمه شده سلامت در کشور وجود دارد، ادامه داد: هنوز در کشور افرادی هستند که از خدمات بیمه‌ای برخوردار  نیستند و دفترچه بیمه ندارند با این حال شمار دفترچه‌های درمانی کشور از جمعیت فراتر است و این نشان دهنده استفاده برخی افراد از چند بیمه درمانی است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد اربعین ۹۸ نماز جمعه بیمه سلامت استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود

جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یک سال تمدید می‌شود.

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت