Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: حدود ۵۲ شرکت و واحد کارگاهی دارای مشکلات کارگری در خوزستان وجود دارد که با برنامه زمان‌بندی‌شده وضعیت آن‌ها در شورای تسهیل موانع تولید بررسی می‌شود. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ارسلان غمگین امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به برقراری رابطه مستقیم با جامعه کارگری، اظهارداشت: در بخش معاونت روابط کار حوزه‌های تشخیص و حل اختلاف مستقر شدند تا برای تنظیم روابط کار ارتباط مستقیمی با جامعه کارگری و کارفرمایی برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز به سبب اینکه سال‌های اخیر ایجاد اشتغال به عهده دولت گذاشته‌شده، مجموعه دولت اعلام می‌کند در برنامه چهار یا پنج‌ساله باید 10 میلیون شغل ایجاد شود و مسئولیت آن را بر عهده وزارتخانه‌های مختلف می‌گذارد که در این زمینه مسئولیت وزارت کار مطالبه گری از عملکرد وزارت خانه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی، خانگی و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیز از طریق شورای سرمایه‌گذاری استان در حال پیگیری مشکلات و موانع پیش روی کارآفرینان هستیم و در حوزه رفاه نیز با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارتقاء رفاه کارگران در استان باشیم.

غمگین با اشاره به کسب موفقیت درزمینه ایجاد و گسترش تعاونی‌های توزیعی و تولیدی، عنوان کرد: اخیراً وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داده که در حوزه ایجاد تعاونی‌ها از تعاونی‌های دانش‌بنیان استفاده شود که در حال زمینه‌سازی برای ایجاد آن‌ها هستیم.

وی بابیان اینکه می‌خواهیم برای رفع مشکلات کارگران پیش‌قدم باشیم، گفت: در حوزه نظارت بر شرکت‌ها، واحدی را فعال کردیم که خودمان به دنبال مشکلات کارگران باشیم و منتظر شورای تأمین و کمیسیون کارگری نشویم.

سخنگوی قوه‌قضاییه: تمام 41 بازداشتی اعتراضات کارگری خوزستان تبرئه شدندتجمع طلاب و دانشجویان اهوازی در حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه+فیلماظهار امیدواری وزیر کار برای حل مسئله احکام کارگران هفت تپه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 52 شرکت و واحد کارگاهی دارای مشکلات کارگری در خوزستان وجود دارد که با برنامه زمان‌بندی‌شده وضعیت آن‌ها در شورای تسهیل موانع تولید بررسی می‌شود.

غمگین افزود: در بخش طرح تعاون تولید نیز سقف‌های وامی متغیری ایجادشده که از 500 میلیون تومان آغاز و تا وام‌های میلیاردی ادامه می‌باید. همچنین این وام‌ها سودهای 4، 8 و 12 درصدی دارند که به وام‌های سقف 500 میلیون تومان سود 4 درصدی تعلق می‌گیرد.

وی تأکید کرد: عمده مشکل ما برای کارآفرینی و اشتغال در حوزه بانک‌ها است و اکنون حدود 600 تا 700 طرح وجود دارد که در انتظار تائید بانک هستند.

انتهای پیام/ ع

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان زاده ظهر پنجشنبه در نشست صمیمی با جامعه کارگری شهرستان بردسکن که در سالن اجتماعات فرمانداری بردسکن با حضور اعضای مربوطه برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: نقش کارگران در همه حوزه‌ها تأثیر گذار و چرخه تولید جامعه دست کارگران است.

فرماندار بردسکن افزود: کارگران در خط مقدم تولید هستند و به عنوان سربازان جنگ اقتصادی، با همه توان تلاش می‌کنند تا نیازهای کشور را برآورده سازند.

وی رشد و توسعه در همه حوزه‌ها را در توانمندی و استعداد کارگران تلاشگر و نوآور برشمرد و افزود: وظیفه ما مسؤولان هموار کردن مسیر تولید است تا با ایجاد زمینه‌های تولید و اشتغال، کمک کنیم تا آسایش خاطر و امنیت شغلی این قشر زحمت کش و ایجاد اشتغال برای فرزندان آنها مهیا شود.

دهقان زاده گفت: یک جامعه فعال و پویا مدیون زحمات کارگران خود است و حیات یک ملت بسته به کار و کارگر است و یکی از ارکان اصلی جهش تولید کارگران و کارفرمایان هستند.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه تولید، اقتصاد را بارور می‌کند، اظهار کرد: اقتصاد وقتی که پویا شود جامعه را در همه حوزه‌ها توانمند می‌کند.

در ابتدای این نشست حسین غلامی، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن گزارشی از وضعیت واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی شهرستان بردسکن را ارائه و اظهار کرد: شهرستان بردسکن بیش از ۳۰ معدن فعال در حوزه فرآوری مس، طلا و آهن دارد و در بخش معادن زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فراهم شده است که بیشترین اشتغال زایی در شهرستان بردسکن مربوط به حوزه معادن است و با فعالیت چند معدن دیگر و حوزه فرآوری آنها ظرف دو سال آینده اشتغال زایی در معادن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این نشست جامعه کارگری شهرستان بردسکن مسائل و مشکلات حوزه کارگری را مطرح کردند.

کد خبر 6088515

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان