Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@21:57:05 GMT

◄ تدوین دستورالعمل در کاهش هزینه‌های روسازی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۵۴۱۲

◄ تدوین دستورالعمل در کاهش هزینه‌های روسازی

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات گفت:‌ به منظور کاهش هزینه‌های اجرای رویه‌های آسفالتی، دستورالعمل جدیدی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در یازدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در بهبود وضعیت روسازی راه‌های کشور گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با روش‌های نوین، کارهای مثبتی در حال انجام است اما در این مسیر نیاز به تلاش بیشتری حس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خادمی اعلام کرد: حدود ۶۰ درصد قیر در پروژه‌های وزارت راه‌ و شهرسازی و ۴۰ درصد دیگر در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

وی افزایش قیمت قیر را یکی از نادرترین نرخ‌های افزایش یافته در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود  با روش‌های سنتی نمی‌توانیم عملکرد مناسبی در طراحی، اجرا و نگهداری راه‌ها انتظار داشته باشیم.

خادمی افزود: در سال‌های گذشته قیر ۳۰ درصد هزینه رویه آسفالتی را تشکیل می‌داد، اما امروز به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه قیمت قیر نیز از ۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از روش‌های نوین در اجرای روسازی را گام مهمی در این راه برشمرد و گفت: تغییر رویکرد در روش‌های طراحی و اجرا به ویژه در روسازی راه‌ها موجب کاهش هزینه‌های راهسازی و صرفه‌جویی در منابع ملی است.

وی توجه به طراحی‌ مسیر و افزایش ریسک پذیری مطالعات را موجب بهینه شدن هزینه‌های اجرا دانست و گفت: افزایش کیفیت قیر مصرفی و آسفالت یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه‌های نگهداری راه‌ها است که با کنترل کیفیت دقیق، می‌توان عمر لایه‌های روسازی را طولانی‌تر کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از تدوین دستورالعمل جدیدی در این حوزه خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه‌های اجرای رویه‌های آسفالتی دستورالعمل جدیدی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.

خادمی در تشریح روش‌های کارآمد در این زمینه به تغییر پروسه تولید قیر در کارخانجات اشاره کرد و افزود: در این زمینه نظارت بر کارخانه‌های تولید آسفالت هم نیاز به بازنگری دارد که هم‌اکنون در شورای عالی شرکت ساخت و توسعه مقرر است که برای ناظران آزمون توانمندی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: استفاده از نیروهای اجرایی ماهر، متخصص و با تجربه از سوی پیمانکاران می تواند درصد بالایی از مشکلات در اجرای روسازی را کاهش دهد و با توجه به استفاده از ماشین‌آلات به روز در پروژه‌ها، آموزش و افزایش مهارت دست‌اندرکاران بیش از گذشته احساس می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آسفالت و ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: تصادفات منجر به فوت در استان اصفهان در سفرهای نوروزی افزایش یافته که علت ۶۵ درصد از این تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است.

سرهنگ علی مولوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد در محورهای استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر شاهد کاهش یک درصدی تردد در محورهای استان اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه خروجی و ورودی به شهرهای استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد، ادامه داد: محور اصفهان – تهران، اصفهان – یزد، اصفهان – شیراز و اصفهان محورهای غرب و جنوب غربی بیشترین تردد را داردو

رئیس پلیس راه استان اصفهان در خصوص وضعیت تصادفات در استان اصفهان نیز ابراز کرد: در حوزه تصادفات منجر به فوت شاهد افزایش تعداد تصادفات و فوتی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه علت بیش از ۶۵ درصد از تصادفات منجر به فوت خواب آلودگی و واژگونی خودرو بوده است، ابراز کرد: باید توجه داشت که عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلو و عقب این تلفات را تشدید کرده است.

سرهنگ مولوی همچنین به کاهش ۷ درصدی تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تصادفات خسارتی در محورهای استان اصفهان نیز ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی تصریح کرد: از این رو مسافران و رانندگان باید به قوانین رانندگی توجه ویژه داشته باشند و بعد از هر دو ساعت رانندگی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنند و از هر گونه عجله و شتاب بپرهیزند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در خصوص وضعیت جوی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان نیز ابراز کرد: در حال حاضر جو در اکثر محورها ابری و بارشی گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • آرژانتین فقیرتر شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد