Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، محمدرضا امیرحسنخانی، ظهر سه شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: کاهش ضریب مالیاتی در خراسان‌جنوبی به واسطه شرایط خاص استان یک ضرورت است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس بیان‌کرد: اگر بخواهیم این اصلاح ضریب مالیاتی را از طریق مجلس انجام دهیم به واسطه ضرورت همراهی دو سوم نمایندگان با سختی کار و یک فرایند طولانی رو به رو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسنخانی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر از طریق شورای سران سه قوه که در مباحث اقتصادی شکل می‌گیرد این موضوع را پیگیری ‌کنیم زودتر به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی افزود: به واسطه محروم‌بودن شهرستان‌های خراسان‌جنوبی بسیاری از مناطق و شهرک‌های صنعتی استان از مالیات معاف هستند ولی به واسطه عدم اطلاع دقیق مؤدیان این مناطق از قوانین مجبور به پرداخت مالیات می‌شوند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: از آنجایی‌که طبق قوانین در صورتی شهرستان‌ها و شهرک‌های مدنظر قانون از مالیات معاف هستند که اظهارنامه، دفاتر و اسناد خود را به موقع ارائه دهند.

امیرحسنخانی اظهار کرد: عدم انجام این کار موجب شده که بسیاری از فعالان در شهرک های فردوس و سرایان و طبس علی رغم معافیت مجبور به پرداخت مالیات شوند که در این زمینه باید به آنان اطلاع رسانی کافی صورت گیرد.

وی بیان‌کرد: هر چند می‌پذیریم در شرایط بسته شدن بودجه بدون تکیه بر درآمد نفتی باید بر درآمد مالیات توجه ویژه داشت ولی باید بگذاریم که یک واحد تولیدی جان بگیرد و سپس سخن از اخد مالیات از آن مجموعه بزنیم.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه یادآور شد: در حوزه خرید توافقی محصولات استراتژیک تنها سخن از زرشک است در حالی که امروزه در باغستان های فردوس کشاورز انار پرورش می‌دهد ولی خریداری وجود ندارد.

کد خبر 4753566

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوس طبس مالیات اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین سانحه تصادف گرگان شهرکرد شیراز استانداری سمنان موکب مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد متمکن باید مالیات بیشتری پرداخت کنند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: مالیات باید عادلانه اخذ شود و هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری  هم پرداخت کند.
این مرجع تقلیدبا اشاره به اینکه یکی از مشخصه‌های جامعه سالم تامین درآمد دولت از مالیات است ،گفت : امیدواریم مالیات هم عادلانه اخذ شود و هم به مالیات دهندگان تفهیم شود.
وی با اشاره به  مسئولیت سخت و مهم  سازمان مالیاتی افزود: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و از سویی سازمان مجبور به تأمین هزینه‌های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.
آیت الله مکارم شیرازی  اقتصاد جامعه سالم را بر پایۀ مالیات عادلانه دانست و گفت: باید مصارف مالیات تبیین شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجیه شوند. دریافت مالیات مختص به زمان حال نیست؛ در زمان ائمه علیهم السلام غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می‌شد.
این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت دریافت مالیات برای پیشبرد امور کشور افزود: دریافت مالیات باید عادلانه و با رضایت مؤدیان باشد که باعث جلب اعتماد آنان شود.
دکتر سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی، پردرآمد‌ها هستند واشراف نظام مالیاتی بر داده‌های مالیاتی بالاست و مالیات متکی بر داده‌های مالیاتییست.

دیگر خبرها

  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • پرداخت مالیات بر ارث الکترونیکی شد
  • پرداخت مالیات بر ارث، الكترونیكی شد
  • شرایط پرداخت مالیات بر ارث و قوانین جدید
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • افراد متمکن باید مالیات بیشتری پرداخت کنند