Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@11:25:33 GMT

ايران، قطب صنعتي منطقه در صنايع غذايي

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۵۶۶۶

ايران، قطب صنعتي منطقه در صنايع غذايي

خبرگزاری آریا- وزیر صمت: در برخی صنایع از جمله صنایع غذایی در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی در منطقه هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت پتروشیمی و شیمیایی، باید تا سال 1400 حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار، داخلی سازی انجام دهند.
آقای رضا رحمانی در مراسم امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل افزود: بر اساس برآوردی که انجام شده، صنعت خودرو نیز باید تا سال 1400 حدود یک میلیارد و 400 میلیون دلار و صنایع معدنی 2 میلیارد و 400 میلیون دلار داخلی سازی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی اضافه کرد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که ضرورت دارد نوع نگاهمان به رونق تولید و ساخت داخل تغییر یابد و همه باید به این باور برسیم که راه حل مشکلات کشور همین توجه به ساخت داخل و رونق تولید است.
وی اضافه کرد: وزارت صمت همه تلاش خود را به کار بسته تا همه دستگاه‌ها و وزارتخانه مرتبط با نهضت ساخت داخل به این رویکرد ارزشمند بپیوندند و در همین راستا خوشبختانه وزارتخانه هایی، چون نفت، نیرو و ارتباطات از این مهم استقبال و حمایت‌های خوبی نیز داشته اند.
وزیر صمت گفت: برای تحقق اهداف توسعه و تعمیق ساخت داخل در برخی نیازمندی‌های داخلی سازی، خود واحد‌های صنعتی بزرگ از جمله خودروسازی، فولاد، مس و...، و در برخی دیگر، انجمن‌ها پیشقدم شده و گام‌های خوبی نیز در این راستا برداشته اند.
آقای رحمانی تاکید کرد: این رویکرد ارزشی در حوزه ساخت داخل با فرمایش ها و تاکیدات مقام معظم رهبری و برای تحقق منویات ایشان آغاز شده است و قطعا تا حصول نتیجه کامل با دقت بیشتر دنبال خواهد شد؛ البته جای خوشحالی دارد که انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی نیز به خوبی پای کار آمده و پرچم نهضت ساخت داخل را سرافرازانه بالا برده اند.
وی افزود: هر کالا و محصولی که به کیفیت و کمیت در داخل تولید می‌شود یا ورود آن را ممنوع کردیم و یا با تعرفه و برای تامین نیاز داخلی واردات را مدیریت می‌کنیم و شخصا معتقدم هر کالای ایرانی باید در اولویت مصرف هر شهروند ایرانی باشد و وظیفه داریم برای ایجاد زمینه‌های خودکفایی و قطع وابستگی، این فرهنگ ارزشمند را در سطح کشور عمومیت ببخشیم و همراهی حداکثری مردم را جلب کنیم.
وزیر صمت تاکید کرد: در کنار حمایت حداکثری از تولید و واحد‌های صنعتی کشور انتظار داریم که تولیدکنندگان نیز اطلاعات موثقی از میزان تولیدات خود در بخش‌های مختلف ارائه کنند و در صورت ارائه آمار غیر واقعی واحد‌ها و یا انجمن‌های مربوط، حتماً در نحوه حمایت از آن‌ها تجدید نظر خواهیم کرد.
آقای رحمانی ادامه داد: امسال در چارچوب برنامه‌های محوری وزارت صمت، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان همزمان با توسعه و تعمیق ساخت داخل دنبال می‌شود و خوشبختانه امروز برخی واحد‌های استارت آپ کشورمان از پیشگامان دانش در سطح دنیا هستند.
وی گفت: در قالب یک برنامه جامع و به منظور حمایت از دانشجویان برتر و نخبه به شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور، جذب نیرو‌های نخبه را تکلیف کردیم و همچنین برای سهمیه جذب سرباز نخبه را در این بخش دریافت کردیم.
آقای رحمانی اضافه کرد: امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای اهداف نهضت ساخت داخل است و خوشبختانه در بازدید‌های به عمل آمده از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سطح استان‌ها آثار آن کاملاً مشهود است.
وزیر صمت گفت: تا پایان سال، چند میز دیگر به صورت نمادین در حوزه فولاد، مس، فلزات، برق و الکترونیک و موتور سیکلت و لوازم خانگی و...؛ خواهیم داشت که نشان از یک حرکت خوب در این رویکرد ارزنده در حوزه صنعت کشور است.
آقای رحمانی تصریح کرد: خوشبختانه در برخی صنایع از جمله صنایع غذایی در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی در منطقه هستیم و طبق آمار‌ها در 6 ماهه نخست امسال 15 درصد افزایش تولید داشته ایم و کار‌های مشترکی با وزارت جهاد در این حوزه در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی باید خودشان پرچم ساخت داخل را برافراشته نگه دارند چرا که ظرفیت‌ها و فرصت‌های لازم نیز در کشور وجود دارد به عنوان نمونه 2 میلیارد و 700 میلیون دلار در حوزه پتروشیمی و صنایع شیمیایی تا افق 1404 باید داخلی سازی شود و این در حالی است که با وجود شرایط سخت اقتصادی بیش از 9 میلیارد دلار طرح در دست اجرا در بخش پتروشیمی داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با عنایت به فرمایشات موکد مقام معظم رهبری، اگر تولید رونق بگیرد بیکاری رفع می‌شود، تورم قابل کنترل، فقر در طبقات ضعیف جامعه کم رنگ‌تر شده، معضلات بانکی کاهش، ارزش پول ملی ارتقاء می‌یابد، کسری بودجه قابل جبران، امکان رهایی از اقتصاد نفتی ایجاد شده و بسیاری دیگر از معضلات جامعه قابل حل و فصل هستند.
آقای رحمانی گفت: تنها راه ایجاد شغل پایدار برای جوانان این مرز و بوم و جلوگیری از رکود همین توجه به ساخت داخل و رونق تولید است، لذا کار در حوزه تولید مقدس و جهادی است، مدیران باید این را باور داشته باشند و با همه توان برنامه‌ها و اقدامات مرتبط را دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران قطب صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی