Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:09:14 GMT

شناسایی ویروس مرموز عامل فلج در کودکان آمریکایی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۵۸۸۲

شناسایی ویروس مرموز عامل فلج در کودکان آمریکایی

متخصصان آمریکایی در بررسی‌های خود به شواهد قوی از فعالیت نوعی ویروس مرموز دست یافتند که عامل بروز بیماری فلج کننده در کودکان است.

به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکایی می‌گویند این بیماری مرموز همچون بیماری زکام شروع شده اما به سرعت موجب فلج کودک می‌شود.

"میلیت فلاسید حاد" (AFM)، سندرم شبه فلج اطفال و بسیار نادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۲۰۱۲ که اولین مورد ابتلا به این بیماری در ایالت کالیفرنیا گزارش شد موارد متعددی از ابتلا به آن در آمریکا گزارش شده‌ است.

محققان در بررسی‌های خود مایع نخاعی مبتلایان به این بیماری را به منظور یافتن نشانه‌هایی از مقابله سیستم ایمنی با ویروس مهاجم آزمایش کردند. به گفته آنها بدن کودکان مبتلا، حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که انتروویروس‌ها را هدف قرار داده و این باور وجود دارد که آن‌ها عامل بیماری هستند.

دکتر «ریلی بوو» یکی از محققان این مطالعه که پسرش نیز به این بیماری دچار شده‌ است، گفت: شناسایی عامل کلیدی می‌تواند به تشخیص بهتر و یافتن روشی برای پیشگیری و درمان بیماری کمک کند.

وی اظهار داشت: در تابستان ۲۰۱۴ خانواده‌ام دچار سرماخوردگی شدند و چند روز پس از آن پسرم از احساس ضعف در گردن و سپس شانه‌ها شکایت داشت. به رغم اینکه او را به موقع در بیمارستان بستری کردیم در مدت چند روز بخش‌های دیگری از بدنش نیز فلج شد و مشکل تنفسی پیدا کرد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، افزایش موارد ابتلا به این بیماری با شیوع گونه‌های خاصی از انتروویروس‌ها موسوم به EV-D68  و EV-A71 هم زمان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویروس فلج كودكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

سرهنگ مهدی مهدوی کیا  اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام اقدام به انتشار پیام‌های جعلی و هتک حرمت آنها کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان بروجرد قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکیان و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از اقدامات فنی خود را در راستای شناسایی متهم آغاز کردند و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر را شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد، ادامه داد: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری