Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت خارجه چین سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به مسائل روز منطقه و جهان از جمله اوضاع در سوریه و ادعای جدید شرکت «فیسبوک» پرداخت.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونیانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در مورد مسدود شدن برخی حساب‌های کاربران منتسب به چین، روسیه و ایران در فیسبوک با ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت، این نخستین بار نیست که کسی چین را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم می‌کند، این ادعا پوچ و مضحک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین اصل عدم دخالت در امور دیگران را دنبال می‌کند. ما هیچ علاقه‌ای به دخالت در امور داخلی سایر کشورها از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداریم. کسانی که چین را به چنین مداخلاتی متهم می‌کنند باید شواهدی ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، شرکت فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد ده‌ها حساب کاربری، صفحه و گروه را به دلیل مرتبط بودن با ایران، چین و روسیه حذف کرده است. در بیانیه شرکت فیسبوک آمده این شرکت دوشنبه «چهار شبکه مجزا شامل حساب‌های کاربری، صفحه و گروه» را به دلیل «رفتارهای غیراصیل» در فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.

فیسبوک مدعی شده مبدا فعالیت سه شبکه در ایران بوده و آن‌ها اقدام به انتشار اطلاعاتی برای مناطق مختلف دنیا اعم از آمریکا، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، این دیپلمات چینی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگاران حاضر در زمینه آخرین تحولات سوریه و سخنان مقام‌های ارشد آمریکا مبنی بر آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای حمله علیه ترکیه در صورت لزوم و تاثیر آن بر وضعیت کنونی منطقه نیز گفت، اکنون نگاههای بسیاری به ترکیه و سوریه است. ما بارها از ترکیه خواسته‌ایم که اقدامات نظامی خود را متوقف کند. ما امیدواریم که همه طرف‌ها برای مبارزه با تروریسم ، پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسئله سوریه و همکاری مشترک  جهت صلح و آرامش تلاش کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین