Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های توسعه‌ای استان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: تحقق این هدف مهم باعث افزایش سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش نرخی بیکاری و در نهایت جلوگیری از مهاجرت مردم چهارمحال و بختیاری به استان‌های دیگر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی تصریح کرد: توجه به شاخص‌های توسعه شهری در بازنگری طرح‌های جامع شهرهای چهارمحال و بختیاری به طور جدی در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از توان اعضای سازمان‌های مردمنهاد، استادان دانشگاهی و رئیس دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر چهارمحال و بختیاری در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان می‌تواند در بهبود وضعیت مصوبات نقش‌آفرینی کند.

به گزارش ایرنا، براساس ماده ۵ آئین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در هر کارگروه از مجموع کارگروه‌های ۴ گانه این استان باید ۲ عضو از سازمان‌های مردم نهاد، ۲ فرد حقیقی و یکی از رؤسای دانشگاه‌های دولتی مرکز استان عضو باشند.

اعضای کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این نشست کلیات اجرایی ۱۲ طرح شامل پرورش گوسفند داشتی، گردشگری، بازنگری طرح جامع فرخ‌شهر و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی در فرخ‌شهر را تصویب کردند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش زمان ماندگاری آب‌های سطحی گفت: به تازگی بارش‌های مشابه در امارات و عربستان منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد اما در اهواز اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی و تمهیدات لازم آب‌های جاری تخلیه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی اکبر حسینی محراب _چهارشنبه هشتم فروردین_ در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در روزهای اخیر دو باران شدید و رگباری به فاصله چند ساعت داشتیم که یکی ۱۷.۵ میلیمتر و دیگری ۴۴ میلیمتر بود، در واقع می‌شود گفت این بارندگی به اندازه ۹۰ درصد بارش سالانه در یزد، ۶۷ درصد بارش سالانه در کرمان و ۷۰ درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جداست؛ در برخی نقاط می‌شود فاضلاب و آب‌های سطحی را به صورت ترکیبی دفع کرد اما باید تمام توان خود را برای دفع آب‌های سطحی بگذاریم و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد و باید حتماً برنامه‌ریزی لازم را برای جمع آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌ها به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام دهد.

حسینی محراب تصریح کرد: در بارش اخیر نزدیک به ۱۰ میلیون متر مکعب در اهواز ریزش داشتیم و طبعاً تخلیه آن نیاز به زمان داشت و برخی مناطق دچار آب‌گرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات آب‌گرفتگی ها تخلیه شدند.

وی توضیح داد: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی ۳۶ ساعت تا یک هفته آب‌گرفتگی ادامه داشت؛ اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که طی حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و ۳۱۷ کیلومتر لوله گذاری طی این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آب‌گرفتگی ها شده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امید است ادامه این طرح با تخصیص بودجه‌های لازم با شتاب بیشتری پیشرفت داشته باشد؛ اجرای این طرح در دفع آب‌های سطحی مؤثر است با این وجود یک طرح بزرگ‌تری برای دفع آب‌های سطحی لازم داریم.

کد خبر 739738

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • پیامبران بسترهای لازم فهم و ارتقای فکری مردم را فراهم می‌کردند
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم
  • هشدار به کشاورزان چهارمحال و بختیاری