Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@22:20:39 GMT

سقف کار شورایاری ها در تهران نامحدود است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۰۲۱

سقف کار شورایاری ها در تهران نامحدود است

میرلوحی گفت: گفت: سقف کار شورایاری ها در تهران با این جمعیت و ۳۵۲ محله نا محدود است و بدانند به‌ عنوان‌ معتمد محله در کارهای خیریه و فرهنگی و مذهبی و ورزشی تاثیرگذار هستند و هیچ سقفی برای قدرت ناشی از کاریزمای شورایاران نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید محمود میرلوحی» در نشستی  با دبیران شورایاری منطقه 11 گفت:  ما روی پتانسیل کارگروه ها حساب باز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقف کار شورایاری ها  در تهران با این جمعیت و 352 محله  نا محدود است.

 

عضو ستاد شورایاری ها با اشاره به مسکوت ماندن طرح شورای محله تاکید کرد: شهر بزرگی مثل تهران با 10 میلیون جمعیت، باید با مشارکت همه شهروندان اداره شود. ما به عنوان شورا نمی توانیم در اتاق دربسته درباره شهروندان تصمیم بگیریم.

 

وی با تاکید بر اینکه این دیدارها به صورت منظم ادامه خواهد داشت گفت: کار اجرایی با شورا تفاوت دارد. چنانچه شورا نیز در کار شهرداری دخالت نمی کند. شورایاران نیز بدانند به‌ عنوان‌ معتمد محله در کارهای خیریه و فرهنگی و مذهبی و ورزشی تاثیرگذار هستند و هیچ سقفی برای قدرت ناشی از کاریزمای شورایاران نیست.

 

وی تاکید کرد: امیدوارم در هر کارگروه منطقه ای ده ها نفر حضور داشته باشند و زیرکارگروه های کوچک نیز برای آن تعریف شود.

 

میرلوحی با اشاره به مشارکت شورایاران در بودجه ریزی شهرداری گفت: باید تلاش کنید در محله ها نمادها و برندهای محلی ایجاد شود. در محله ها می توان نمادهای شهرهای مختلف که ساکن تهران شده اند را ایجاد کرد تا به خاطر ویژگی های خاص خود از سایر محلات تهران متمایز شود.

 

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تیم قدرتمندی در ستاد شورایاری حضور دارد گفت: این تیم  از  ایده ها حمایت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به کارگروه نو آوری و فن آوری نیز گفت: تاسیس این کارگروه بر این اساس بود که در محله ها به دنبال ایده های جدید باشیم.

 

میرلوحی گفت: ما مدیریت و حسابداری و نگهبانی را از سرای محله جدا کردیم. سرای محله جای فعالیت داوطلبانه است. سراها باید تبدیل به محل فعالیت داوطلبانه شود نه اینکه جای کار مالی و اقتصادی باشد.

 

عضو شورای شهر تهران افزود: به زودی اولین جلسه حضور شورایاران را در شورای شهر تهران خواهیم دید.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ مسجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا شورایاری شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور به زندگی مان برکت «حسنی» بدهیم؟

امروز تولد داریم، آن هم چه تولدی، تولد فخر بهشت و دردانه محمد (ص) و اولین میوه زندگی علی (ع) و فاطمه (س)، خب! وقتی پای تولد باشد، سعی می‌کنید بهترین هدیه‌ها را در حد وسع و توان‌تان برای فرد مورد نظر ببرید، اما الان یکم موضوع فرق می‌کند! یک پیشنهاد خاص برای شما در چنین روز فرخنده‌ای داریم تا دل امام حسن (ع) را در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۵ شاد کنید.

البته پیشنهاد ما یک مقدار مرتبط با سیره حسنی است، زیاد خسته‌تان نمی‌کنیم، یک راست می‌رویم سر اصل مطلب، با ما همراه باشید تا امروز را در تقویم زندگیتان خاص خاص کنید، آن هم به عشق امام حسن (ع).

امامی که دارایی‌اش را در راه خدا داد

امام دوم ما شیعیان آن قدر اهل کرم، بخشش و سخاوت بود که در مدینه وقتی کسی به مشکلی برخورد می‌کرد، همه خانه او را نشان می‌دادند و امام حسن (ع) آن قدر بذل و بخشش می‌کرد که آن فرد حسابی سر شوق می‌آمد.

حتماً شما هم شنیده‌اید «خَرَجَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِی (ع) مِنْ مالِهِ مرَّتَینِ وَ قاسَمَ اللَّهَ مَالَهُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ حَتَّی کانَ لَیعْطِی نَعْلًا وَ یمْسِک نَعْلًا وَ یعْطِی خُفّاً وَ یمْسِک خُفّاً»؛ آن حضرت دو بار تمامی دارایی‌اش را در راه خدا داد و سه بار اموال خود را با خدا تقسیم کرد، به گونه‌ای که یک نعل را انفاق می‌کرد و نعل دیگر را نگه می‌داشت و یک کفش را انفاق می‌کرد و کفش دیگر را نگه می‌داشت.

امروز «روز اکرام» است

بله! اگر اهل تقویم باشید متوجه می‌شوید که امروز به خاطر این سیره زیبای امام حسن (ع) به عنوان «روز اکرام» نامگذاری شده است. در ادامه برای شما چند راهکار امروزی برای خوشحال کردن امام حسن (ع) با تکیه بر باقیات صالحات می‌گوییم.

در ابتدا، ماه مبارک رمضان است، تسبیح را بردارید و به نیت اولین فرزند حضرت فاطمه (س) برای تعجیل در ظهور صلوات بفرستید یا ختم قرآن امروزتان را نثار روح امام حسن مجتبی (ع) کنید، همچنین طبخ غذای افطاری امروز را بر مدار نذری این امام (ع) قرار دهید.

البته در برای این هدیه زیاد مهم نیست پولی داشته باشید، بلکه مهم این است که می‌خواهید کار الهی کنید و به واسطه امام حسن (ع) یک کار خیر را انجام دهید. البته بهتر است برای نیت این کار خیر، ۲ معصوم را در نظر بگیرید، مثلاً اگر می‌خواهید صدقه‌ای بدهید از طرف امام حسن (ع) به نیت سلامتی و ظهور امام زمان (عج) باشد.

خب! از سویی دیگر بهتر است امروز کاری را انجام دهید که برای شما باقیات صالحات باشد و در آن دنیا هم دعای خیر امام حسن (ع) بدرقه راهتان باشد.

یک کار دلی برای امام حسن (ع) در فضای مجازی

از جمله اینکه این روز‌ها به لطف فضای مجازی گروه‌های خیریه مطمئن، کانال دارند و شما می‌توانید حتی با هزار تومان برای دستگیری از نیازمندان، قربانی کردن، کمک به ساخت مسجد و یا مدرسه شریک شوید. 

پیشنهاد بعدی ما خیلی به حال و هوای این روز‌ها نزدیک است، با توجه به خلوت بودن شهر می‌توانید سری به آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان بزنید و با حضور گرم‌تان گل لبخند را مهمان بندگان خدا کنید یا اگر کدورتی میان شما و بستگان یا دوستانتان وجود دارد به عشق امام حسن (ع)، آن کدورت را به مهر و دوستی تبدیل کنید.

به فراموش‌شدگان محله سر بزنید

اگر هم امروز سرکار هستید، در هر شغل و موقعیتی، چند دقیقه از کارتان را به نیت امام حسن (ع) اختصاص دهید تا امروز ساعات کاری شما رنگ و بوی حسنی به خودش بگیرد. به طور مثال دستی بر آتش در دنیای فناوری دارید، نیت کنید از امروز به عشق امام حسن (ع) یک کار پایدار و مثمر ثمر در فضای مجازی انجام دهید که باقیات صالحاتی ماندگار برایتان می‌شود.

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که نسبت به مشکلات محله یا ساختمان‌تان دغدغه‌مند هستید، مثلاً دیواری خراب شده است، یا پیرمرد و پیرزنی هستند که کسی را ندارند، برای آنها وقت بگذارید و دل آنها را به نیت امام حسن (ع) شاد کنید.

توزیع نان صلواتی به یاد کرم امام حسن (ع)

یا اگر کارآفرین هستید، در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان به مجموعه زیردست‌تان فوت کوزه‌گری کار را آموزش دهید تا خدا چندین برابر به یمن وجود امام حسن (ع) به کارتان برکت دهد. بماند که بلاگر‌های کارآفرین هم مستثنی نیستند، زیرا آنها هم می‌توانند امروز به کارشان رنگ و بوی حسنی بدهند.

کمی وقت بگذارید به محله‌های حاشیه‌نشین شهر یا روستایتان بروید، با نانوایی محل صحبت کنید و مقداری در توزیع نان صلواتی سهیم باشید یا اگر هم وضع مالی‌تان خوب است سری به سوپرمارکت‌های محله فقیرنشین بزنید و حساب دفتری را صاف کنید و بگویید «این هم هدیه امام حسن (ع) است».

۶ برکتی که در دنیای باقی دنبال ما است

همه اینها را گفتیم تا شما را در یک سنت حسنه شریک کنیم و آن هم باقیات صالحاتی که در دنیای باقی حسابی به کارمان می‌آید، چون کاری که برای خدا باشد، ماندگاری‌اش تا ابد است. رئیس مکتب شیعه امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرماید ۶ چیز است که شخص مومن پس از مرگش از آن بهره‏‌مند خواهد شد: 

۱- فرزند صالحی که برای او طلب آمرزش کند.

۲- قرآنی که از او باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

۳- درختی که می‌نشاند.

۴- چاه آبی که احداث کند.

۵- چشمه آبی که در راه خدا جاری می‌کند.

۶- سنت و روش نیکی که پس از او مردم به آن عمل کنند.

البته شاید مورد‌های دیگری به ذهن شما خطور کند، خوشحال می‌شویم در پایین این گزارش آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سفره افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • ویدیو/ سفره‌های افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • عاشق بدشگون ونکی‌ها و قصه باغچه‌بیدی
  • ضیافت افطار در محله «گلچینان» یزد
  • به وقت افطار در محله‌ی گلچینان یزد
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در محله دروازه ری قم
  • سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان
  • اطلاعیه قطعی و افت فشار آب در مهاباد
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • چطور به زندگی مان برکت «حسنی» بدهیم؟