Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@14:35:11 GMT

معادن خارج مناطق حفاظت شده قرار بگیرند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۱۱۶

معادن خارج مناطق حفاظت شده قرار بگیرند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد در آیین افتتاحیه کارگاه  آموزشی و عملی آشنایی با گونه‌های شاخص، اصول نگهداری و تیمار اولیه پرندگان شکاری در بوشهر با اشاره به اهمیت مساله پرندگان و حساسیت زیست محیطی آنان بیان کرد: بی شک باید در تمام برنامه ریزی‌های توسعه‌ای به مساله اکوسیستمی توجه نماییم و این توجه به مساله خاص پرندگان فقط زیبایی شناختی نیست بلکه مساله‌ای اکولوژیک می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: معادن باید در خارج از مناطق حفاظت شده احداث شوند تا مناطقی که برای حفظ تنوع زیستی در شورای عالی محیط زیست کشور مجوز گرفته اند، بتوانند مامن امنی برای پرندگان و حیوانات باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: هرگونه استفاده و بهره برداری غیر اصولی از انفال الهی باید با توجه به مقتضیات و ساختار‌های قانونی محیط زیستی صورت پذیرد.

او تصریح کرد: حفظ و بقای این گونه‌های جانوری و تنوع زیستی آن‌ها در طبیعت به امری بسیار مهم و حیاتی برای حفظ میراث طبیعی بدل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  افزود: منابع اقتصادی پایدار با حفظ طبیعت و منابع طبیعی شکل می‌گیرد و هرگونه بهره برداری بدون توجه به اصل پایداری و حفظ محیط زیست می‌تواند به نابودی اقتصاد در بلندمدت و ازبین رفتن حیات منجر شود.

قلی نژاد تاکید کرد: فلسفه حفظ محیط زیست در مباحث اقتصادی و بهره برداری از محیط زیست بر روی این اصل باید شکل بگیرد که محیط زیست به عنوان منبع تجدیدپذیر و پایدار درنظر گرفته شود و برنامه‌های حفاظتی از محیط زیست و تنوع زیستی در سرلوحه همه برنامه ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد.

انتهای پیام/م

معادن مامن امنی برای پرندگان و حیوانات باشند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان