Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی تقی پور مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: این سازمان، یک سازمان حاکمیتی است که به استناد قانون مسئول نظارت بر سلامت و ایمنی مردم است و در بحث صادرات و واردات کالا، وظایفی بر عهده سازمان استاندارد گذاشته تا این هدف یعنی سلامت و ایمنی جامعه تضمین شود و برای اجرای این فرایند، همکاری‌های متناوب و متعددی با دستگاه‌های دیگر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به هدف دولت برای تسریع در ترخیص کالا‌ها و باقی نماندن کالا‌ها در بنادر و گمرکات کشور، ادامه داد: هدف تمام دستگاه‌‎های زیر مجموعه فرایند ترخیص کالا از جمله استاندارد این است که کالا‌های تولیدی هرچه سریع‌تر به بازار مصرف برسد و در این زمینه همکاری‌های متناوبی با دستگاه‌های متولی از جمله سازمان غذا و دارو و دامپزشکی داریم تا فرآیند تکراری در ارزیابی کالا‌ها صورت نگیرد و کالا‌ها زودتر ترخیص شوند.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد، عنوان کرد: سازمان‌های مسئول در زمینه ترخیص کالا، با ایجاد هم افزایی از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند و همه به اصول سلامت و ایمنی مصرف کننده پایبند هستند.

تقی پور، نبود ارتباط میان بخش خصوصی و استاندارد را یکی از مشکلات برشمرد و گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نبود ارتباط تنگاتنگ بین بخش خصوصی و استاندارد است که به نظر می‎رسد مشکل از ما یعنی سازمان استاندارد است.

او افزود: شیوه نامه‌های صادراتی و وارداتی تدوین شده که تولید کننده و صادر کننده ما با توجه به نیاز تائید شده بازار هدف، کالا تولید کند، و اگر این کالا مشمول استاندارد اجباری است می‌تواند همان کالا را به استناد درخواست مشتری که اعتبار بخشی شده است، تولید و صادر کند تا به بازار هدف صادراتی، خدشه‌ای وارد نشود.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد همچنین تاکید کرد: ما سربازان ایمنی و سلامتی جامعه هستیم و اجازه نخواهیم داد کالای غیر استاندارد وارد کشور شود.

تقی پور گفت: همان طور که چند وقت پیش از واردات بیش از ۱۴۰ هزار تن ذرت غیراستاندارد جلوگیری کردیم.

او بیان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که ما در  سازمان استاندارد مرزبانان صدیقی برای سلامتی آنان هستیم.

انتهای پیام/ک

ارتباط تنگاتنگ میان بخش خصوصی و استاندارد وجود ندارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

حسنعلی حسین‌پور از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.

او گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.

حسین‌پور انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.

او اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است