Web Analytics Made Easy - Statcounter

نریمانی گفت: کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک ظرفیت مناسبی برای تربیت دینی ومذهبی دانش‌آموزان در برخورد با آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت‌الله نریمانی امروز (30 مهر)در گردهمایی سالانه معاونین پرورشی و تربیت بدنی و مناطق تابعه استان که در سالن جلسات اداره‌کل در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، ظرفیت بسیار خوب و قوی است که می‌تواند دانش‌آموز را در برابر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: معاونین پرورشی و فرهنگی باید برنامه‌های کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، را با جدیت دنبال کنند.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش علاوه بر اینکه  دانش‌آموز را در برابر بسیاری از این آسیب‌ها مصون نگه دارد می تواند تربیت دینی در مدارس را نهادینه و منجر به ایمان پایدار در دانش‌آموز نیز شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی آسیب‌های اجتماعی در مسائل عقیدتی و دینی، آموزش و پرورش به تنهایی قادر به مواجهه با این آسیب‌ها در مدارس نیست و می‌طلبد از ظرفیت کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در این راستا به خوبی نهایت استفاده شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دارای ظرفیت نیروی انسانی و متخصص و وجود امکاناتی است که می تواند یاریگر آموزش و پرورش باشد.

 

وی افزود: همچنین  برگزاری دوره توانمندسازی تقریب مذاهب ویژه مربیان پرورشی مدارس، برگزاری گفتمان های دینی، اعزام مبلغین مناسبتی و ... را از جمله فعالیت های این کمیته ذکر کرد.

 

نریمانی بیان کرد: در بخش فرهنگیان نیز  برگزاری دوره توانمندسازی ویژه معاونین و مربیان پرورشی و در بخش انجمن اولیا و مربیان نیز  شرکت اولیا در جلساتی که توسط کمیته همکاری برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: 11 برنامه استانی در تفاهم نامه با سطح کشوری برای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تنظیم و تایید شده است بنابراین از معاونین پرورشی و فرهنگی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در خواست می کنیم که  این برنامه‌ها را به خوبی اجرایی کنند.

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ کربلا حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کمیته همکاری حوزه های علمیه تربیت دینی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است