Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس این رژیم اطلاع داد قادر به تشکیل کابینه نیست.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد؛ به دنبال اعلام انصراف بنیامین نتانیاهو از تلاش برای تشکیل کابینه، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای آن که بنی گانتس (رئیس ائتلاف آبی - سفید) را مامور تشکیل کابینه کند، با احزاب سیاسی رایزنی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس رژیم صهیونیستی روز سوم مهرماه سال جاری «بنیامین نتانیاهو»، رئیس حزب لیکود و نخست‌وزیر فعلی این رژیم را مامور تشکیل کابینه کرد. نتانیاهو پس از آن مأمور تشکیل کابینه شد که گفت‌وگوی او با گانتس برای تشکیل کابینه فراگیر شکست خورد. او برای تشکیل کابینه ۲۸ روز فرصت داشت و می‌بایست حمایت ۶۱ نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را جلب می‌کرد.

کد خبر 459963 برچسب‌ها اسرائیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیاطین به جان هم افتادند

  بیش از شش ماه از جنگ غزه می‌گذرد و صهیونیست‌ها در اهداف این جنگ از جمله شکست حماس و آزادسازی اسرای اسرائیلی کاملا شکست خورده‌اند و در روزهای اخیر حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران و ناتوانی صهیونیست‌ها از پاسخگویی به این حملات نیز مزید بر علت شده و مخالفان نتانیاهو بر انتقادات خود افزوده‌اند.در همین زمینه آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» به کابینه نتانیاهو حمله کرد و گفت: «کابینه نتانیاهو باید مسئولیت‌ها را بپذیرد و استعفا کند». لیبرمن که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بوده و به‌شدت منتقد عملکرد نتانیاهو در سطح داخلی اسرائیل به‌ویژه جنگ علیه غزه است، به صورت کنایه به نتانیاهو گفت: «ما یک گام با پیروزی فاصله نداریم، بلکه در یک قدمی رسوایی هستیم». وی پیش از این هم تأکید کرده بود که «این دولت به پایان راهش رسیده، انتظار دارم بنی‌گانتز و اردوگاه دولت این خبر را اعلام کنند». این سیاستمدار صهیونیست تصریح کرد که با پایان کار دولت بنیامین نتانیاهو، باید انتخابات زودهنگام برگزار شود.
   
درخواست عضو کابینه برای انحلال دولت
همچنین وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی کابینه این رژیم را یک کابینه شکست‌خورده در برابر جمهوری اسلامی ایران و مقاومت فلسطین و لبنان دانست و گفت که کابینه کنونی باید منحل شود. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی اذعان کرد که کابینه این رژیم در برابر حملات حزب‌ا...ومقاومت فلسطین، شکست خورده است.بن‌گویر با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:«حزب‌ا... بر این باور است که کابینه شکست‌خورده [اسرائیل]، هیچ پاسخی به حملات ایران نخواهد‌داد». وی با بیان این‌که حزب‌ا...«ناتوانی کابینه جنگی برای پاسخ به حملات موشکی ایران را رصد می‌کند»، گفت: [حزب‌ا...] سر خود را بالا می‌گیرد و دست به اقدامات خصمانه‌ای علیه اسرائیل زده که باعث شده شمارزیادی ازنیروهای ما زخمی شوند».این وزیر صهیونیست اذعان کرد:«زمان آن رسیده است که این کابینه شکست‌خورده برچیده، سیاست مهاروتعقل متوقف شودو به دشمنان خود نشان دهیم که صاحبخانه، دیوانه شده است.تا زمانی که سیاست کنونی کابینه ادامه یابد، پیروزی مطلق در دسترس نخواهد بود».
   
نگرانی از صدور قرار دستگیری
اسرائیل همچنین نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) در پایان ماه آینده میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم، قرار دستگیری صادر کند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از جمله کسانی است که ممکن است مشمول این اقدام از سوی دادگاه لاهه شود. قضات دیوان بین‌المللی دادگستری بهمن‌ گذشته بنا به شکایت آفریقای‌جنوبی حکمی را علیه اسرائیل صادر کرده و از این رژیم خواستند تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.  این دادگاه همچنین به اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده را به دیوان لاهه گزارش دهد. قاضی این دادگاه گفت حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند. آفریقای‌جنوبی با تنظیم شکواییه‌ای چند ماه قبل‌تر از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته بود در ۹ فقره حکم صادر کند و از جمله خواستار توقف عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه شده بود.

دیگر خبرها

  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  •  نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی
  • شیاطین به جان هم افتادند