Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:14:46 GMT

هزینه های بیمه سلامت روند کاهشی دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۵۱۵

هزینه های بیمه سلامت روند کاهشی دارد

سعید فرجی روز سه شنبه به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران بیان کرد: هزینه بیمه سلامت از ۴۰۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ با هشت درصد کاهش به ۳۶۶ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

وی پیش بینی کرد: امسال با وجود افزایش تعرفه ها اما با کمک دانشگاه علوم پزشکی و برگزاری نشست هایی با مسئولان نطارت بر ارایه خدمات، این رقم به ۳۳۰ میلیارد تومان تقلیل یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفتن افراد فاقد بیمه درمانی اولویت سازمان در سالجاری است افزود: به منظور زیر پوشش بیمه اجباری قرار دادن افراد فاقد بیمه درمانی، ابتدا برنامه استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس سه دهک نخست زیر پوشش بیمه رایگان قرار گرفته و به علت استفاده از یارانه تنها می توانند به مراکز دولتی برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کنند البته سه دهک مشمولان این طرح در ابتدای راه و تا استقرار کامل بیمه اجباری باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه آزمون وسع آبان ماه سالجاری در تمامی استان و شهرستان ها برگزار می شود افزود: پس از استحقاق سنجی طبق داده های آماری وزارت تعاون، افراد فاقد پوشش بیمه ای با وارد کردن شماره ملی می توانند از وضعیت نوع بیمه خود مطلع شوند.

فرجی ادامه داد: طبق این طرح هزینه بیمه اجباری سه دهک نخست رایگان است اما دهک چهارم ۵۰ درصد هزینه و مابقی دهک ها تمامی هزینه بیمه را باید پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: برای اضافه کردن هر خدمت جدید باید متناسب با آن حق بیمه نیز در نظر گرفت در غیر اینصورت تعهدات جدید برای سازمان مشکلات ایجاد می کند چرا که تعهدات متناسب با درآمد نیست.

فرجی خاطر نشان کرد: سازمان بیمه سلامت سال ۷۴ شکل گرفت و تا سال ۹۲ با وجود تغییرات در صندوق بیمه، افراد زیادی زیر پوشش بیمه نبودند که با آمدن دولت یازدهم پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت مقرر شد که افرادی فاقد بیمه زیر پوشش قرار گیرند.

وی افزود: پیش بینی می شد که ۱۰ درصد جمعیت زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای نباشند ادامه داد: این آمار افزایش یافته و در همدان جمعیت قابل ملاحظه ای زیر پوشش قرار گرفته و از خدمات بیمه ای استفاده کردند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: طی سالهای ۹۳ تا ۹۵ افرادی که از زیر پوشش بیمه های مختلف خارج می شدند به تدریج در این صندوق بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش قرار می گرفتند که این روند هزینه های زیادی را به سازمان متحمل کرد.

فرجی افزود: بنابراین طبق مصوبه و محدودیت های ایجاد شده از سوی مجلس شورای اسلامی از سال ۹۶ رفع هم پوشانی به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد به گونه ای که فرد نمی تواند به صورت همزمان ۲ پوشش بیمه ای داشته باشد که در این راستا شمار بیمه شدگان از ۲۸۰ هزار به ۱۶۵ هزار نفر کاهش یافت.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات از دیگر اقدام های ارزشمند بیمه سلامت است و در این راستا برخی از فعالیت ها به صورت مکانیزه صورت گرفته و افراد حین مراجعه به مراکز درمانی نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی نیز از سال گذشته با تاکید بر ارائه اطلاعات برخط (آنلاین) در سه شهر همدان، اسدآباد و فامنین آغاز شد اما در همدان با استقبال مواجه نشد.

فرجی اظهار داشت: در طی ماه های گذشته دوره های آموزش نسخه نویسی آغاز شده است و برخی شهرستان نظیر ملایر که پایلوت نبودند کارهای خود را به خوبی آغاز کردند.

سوم تا نهم آبان‌ماه به نام هفته «بیمه سلامت» نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت همدان بیمه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت