Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@20:15:40 GMT

عمر مفید جاده ها چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۶۳۲

صراط:

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه یازدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات که از امروز ۳۰ مهر تا دوم آبان ماه به مدت سه روز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط برگزاری این نمایشگاه و همایش نسبت به سال‌های گذشته درزمینهٔ ایجاد رقابت بین شرکت‌ها، اظهار کرد: برای ما بسیار حائز اهمیت است که از ظرفیت علمی و پژوهشی کشور استفاده کنیم چرا که محققان و افراد با کسوت و سابقه بالایی را در اختیار داریم که کارهای صنعتی ارزشمندی انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش وزارت راه و شهرسازی وی ادامه داد: در این خصوص بین دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و به‌خصوص مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی این تعامل بین سازندگان و محققان وجود داشته و همواره بر این موضوع به‌عنوان یک سیاست تأکید داریم که دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های علمی و نوین در فرآیند اجرای پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این مسئله براساس ضوابط و معیارها در نشریاتی که منتشر می‌شوند، پرداخته شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مهم‌ترین دستاورد این همایش پهنه‌بندی قیر برای کشور بود، چون ما یک اقلیم کاملاً متنوع داریم. مناطق گرمسیر، سردسیر و کوهستانی که هرکدام قیر با اقتضای طبیعت خودشان را می‌خواهند.

وی افزود: برای اولین بار این دستاورد تحقیقاتی به دست آمده و به مهندسان مشاور و سازندگان ابلاغ می‌شود تا کارخانه‌های سازنده قیر برای هر پروژه قیر متناسب را تولید کنند از این رو قوام و دوام آسفالت بالا رفته و مردم از یک جاده باکیفیت با توجه به شرایط آب و هوایی برخوردار می‌شوند که نکته بسیار کلیدی و مهمی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: نکته بعد در این زمینه به‌کارگیری از تکنولوژی روز است در بهینه‌سازی مصرف سوخت است، چرا که روسازی راه‌ها روی هزینه سوخت تأثیر مستقیم دارد. به‌علاوه اینکه فرآوری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در فرآوری آسفالت برای روکاری آن با پایه‌های پلیمری و غیرطبیعی در این نمایشگاه یک رقابت زنده و تلاش با نشاط را از سوی تولیدکنندگان و کسانی که بر روی تکنولوژی جدید کار می‌کنند، ایجاد کرد. بابت این مسئله خوشحالیم که وزارت راه و شهرسازی فرصت این رقابت را به وجود آورد تا شرکت‌کننده‌های مختلف بر مدار فعالیت پابرجا بمانند و ما بتوانیم از کار آن‌ها بهره ببریم.

وی افزود: هم‌اکنون بحث تولید آسفالت سرد کیسه‌ای مطرح‌شده که نسبت به گذشته که در جاده‌ها با کمپرسی آسفالت آورده و با بیل در جاده ریخته می‌شد شرایط متفاوت خواهد بود. این نمونه کیسه‌ای اگر آب و رطوبت هم وجود داشته باشد حفره را پر کرده و در روسازی راه، تأثیر ناهمواری ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: همچنین سایر مواردی که بر پایه‌های پلیمری است که با استفاده از آن‌ها، ضخامت آسفالت کمتر شده و قیر کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و درنهایت هم عمر و دوام را بیشتر می‌کند و قیمت کمتری هم دارد. بابت زود از بین رفتن آسفالت رنج می‌بردیم که این ظرفیت به ظهور رسیده حالا مرهون نقش‌آفرینی همه کسانی است که از گذشته تاکنون این کار را پیش برده‌اند و حالا یک ثروت است تا از آن مردم ما بیش از پیش بهره برده و استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازدید از نمایشگاه و برندسازی پروژه‌ها اظهار داشت: در بحث برندسازی هم بحث محصول و هم مباحثی را در نظر داریم که در این همایش به آن اشاره داشتیم. ما باید برای راهسازی سازوکار خودمان را در وزارتخانه تغییر دهیم. نباید شرایط این‌طور باشد که ما مسیریابی کنیم تا بعد با یک طراحی و گرفتن مشاوره و گذاشتن مناقصه، کار به یک پیمانکار سپرده شود که در آخر مشخص نباشد چه کسی این کار را انجام داده است.

وی افزود: به دنبال یک سازوکار جدید با سازمان برنامه‌وبودجه هستیم تا بتوانیم طراحی و ساخت جاده‌ها را یکپارچه کرده و منجر به تولید برند شود و به این نحو شاهد رقابت شرکت‌های بزرگ باشیم. با مطرح شدن برند آن‌ها مشخص کنیم هر جاده و راه توسط کدام شرکت ساخته است و از این منظر هم شاهد رقابت باشیم. این مسئله موضوعی بود که به‌عنوان یک سیاست و یک راهبرد عملیاتی برای وزارت راه و شهرسازی در این همایش به آن اشاره داشتیم.

محمد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه عمر مفید زیرساخت‌های جاده‌ای چقدر است و اینکه پیش از این وزارت راه و شهرسازی به دنبال استفاده از بتن در روسازی جاده‌ها بود، گفت: روسازی بتنی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و در ساخت اتوبان تهران – شمال و اصفهان – شیراز از رویه‌سازی بتنی استفاده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مفروضات پژوهشی و تجربیات دیگر کشورها این کار را شروع کردیم و باید یک مقدار زمان بگذارد تا نتایج آن مشخص شود. در مورد قیمت آن هنوز جمع‌بندی نهایی نداریم چرا که عمر پروژه مهم است. در قیمت تمام شده موضوع مهم این است که روسازی پروژه بتنی گرانتر از آسفالت است، اما آسفالت عمر کمتر و بتن عمر بیشتری دارد و باید مفروضات فعلی را با یک کار تجربی به دست بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی در بحث نظام توزیع قیر و اینکه آیا با مشکلات گذشته مواجه نیستیم، گفت: قیر بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها، میزان مصرف و برخی دیگر معیارها در نگهداری، تعمیر و ساخت توزیع می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: محمد اسلامی وزیر راه عمر جاده ها صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان

به گزارش خبرآنلاین، توصیه ما این است که هر روز شروع به انجام یک حرکت کوچک کنید تا وزن خود را کاهش دهید و لاغر شوید. ما در اینجا با برخی از ساده ترین تمرینات روزانه برای زنان برای از بین بردن چربی شکم ارائه داده ایم.

سلامت نیوز در خبری نوشت:فعالیت بدنی روزانه طبرای کاهش چربی شکمی بسیار مهم است، زیرا میزان کالری سوزانده شده توسط بدن را افزایش می دهد؛ شما با ورزش کردن به مرور زمان کالری کمتری نیز دریافت می کنید، یعنی در آن تعداد کالری دریافتی از طریق غذا و نوشیدنی کمتر از تعداد کالری هایی است که می سوزانید و سپس شروع به کاهش وزن می کنید.

علاوه بر این، تمرینات روزانه ماهیچه، قدرت، سلامت استخوان و مفاصل، سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهند تا بتوانید بهبود بخش‌تر و سالم‌تر شوید.

حتی اگر حرکاتی که انجام می دهید خیلی کم و سبک به نظر می رسند، می توانند در کوتاه ترین زمان تغییر بزرگی ایجاد کنند.

پیاده روی

اگر می‌خواهید تناسب اندام خود را حفظ کنید یا چربی شکمی خود را کاهش دهید و سلامت کلی خود را تقویت کنید، هر روز پیاده روی کنید. اگرچه این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما باعث می شود شماکالری بسوزانید و به مرور زمان چربی شکمی خود را از دست بدهید.. هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. اگر نمی توانید آن را در یک دور انجام دهید، آن را در طول روز پخش کنید.

باکس اسکوات

اسکات یک راه عالی برای سوزاندن کالری و آب کردن چربی است. شما همچنین می توانید آنها را هر روز انجام دهید، چه در چند ست در طول روز و یا یک تمرین واقعی.

اگر تکنیک صحیح را نمی دانید یا مربی مناسبی ندارید که شما را راهنمایی کند، باکس اسکات راهی عالی برای یادگیری فرم خوب بدن است و شما را به تناسب اندام می رساند.

جلوی یک جعبه، نیمکت یا صندلی کوتاه بایستید و پاهای خود را به عرض شانه باز کنید و انگشتان پا باید کمی بیرون باشد. حرکت را با عقب نشستن و باز کردن زانوها شروع کنید. در حالی که کمر خود را صاف نگه دارید پایین بیایید.

برای کسری از ثانیه روی سطح بنشینید و سپس فوراً پاشنه های خود را فشار دهید تا در حالی که زانوهای خود را از هم باز نگه داشته اید، بایستید. روی جعبه "آرام ننشینید". در حالت چمباتمه خود بمانید و قبل از بالا آمدن برای یک ثانیه مکث کنید.

پل باسن

پل هیپ برای سفت کردن پشت بدن، ساختن پاهای قوی تر و تقویت بخش مرکزی بدن شما عالی است. این حرکت حتی وضعیت شما را بهبود می بخشد تا شکم شما آنقدر بیرون نیاید. شما می توانید آن را در هر جایی انجام دهید و بسیار ساده است.

روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاهایتان را صاف روی زمین بگذارید. از طریق پاشنه های خود حرکت را آغاز کنید کنید و به باسن خود فشار دهید تا باسن خود را به سمت بالا هدایت دهید. این حرکت را در ست هایی که می توانید تکرار کنید.

فراموش نکنید که لازم نیست به خود فشار وارد کنید؛ حرکت را به آرامی آغاز کنید و به مرور زمان به آن اضافه کنید.

حرکت Pull apart با باند مقاومتی

برای ایجاد بهبود در وضعیت بدنی خود، می توانید این حرکت را امتحان کنید. این بند مقاومتی، شانه‌های گردی را که از استفاده از رایانه یا تلفن در تمام طول روز به وجود می‌آیند، معکوس می‌کند. برخلاف تمرینات سنگین، آن‌ها به اندازه کافی سبک هستند که می‌توانید هر روز آن را انجام دهید تا فواید آن را بر بدن خود ببینید.

یک بند ورزشی به اندازه عرض شانه خود بگیرید و آن را در ارتفاع سینه نگه دارید. آرنج خود را قفل نگه دارید. با فشردن تیغه های شانه خود به هم شروع کنید و باند را از هم جدا کنید تا بازوها ۱۸۰ درجه باز شوند. کمر خود را قوس ندهید.

طناب بازی

طناب زدن فقط برای بچه ها نیست! این ورزش برای تقویت سلامت قلب و عروق و سوزاندن کالری عالی است که می تواند منجر به آب شدن چربی شکم شما شود. حتی اگر فقط در حال پریدن باشید، حرکت به طور شگفت‌آوری شما را مجبور می‌کند تا وضعیت یا تکنیک درستی داشته باشید.

طناب زدن را چند دقیقه در روز انجام دهید و به تدریج مدت زمان و پیچیدگی را بر اساس توانایی خود افزایش دهید.

سگ پرنده

«سگ پرنده» نامی عجیب برای این حرکت است. در حالی که هماهنگی و تعادل شما را افزایش می دهد، عضلات باسن و ستون فقرات شما را هدف قرار می دهد. این تکنیک را هر روز انجام دهید تا بتوانید پیشرفت مداوم داشته باشید.

روی دست‌ها و زانوها قرار بگیرید و دست‌هایتان را زیر شانه‌ها و زانوها را زیر باسن‌تان قرار دهید. کمر خود را صاف نگه دارید. با دست ها و پاهای مخالف هم حرکت کنید. به این فکر کنید که پاشنه پای خود را بیرون بیاورید تا زمانی که احساس کنید باسنتان کاملا کشیده شده است.

باند مقاومتی خم شده

این تکنیک در سوزاندن چربی فوق‌العاده هستند، زیرا عضلات زیادی را به طور همزمان هدف قرار می‌دهند. با استفاده از نوارهای مقاومتی، می توانید این حرکت ساده را انجام داده و چربی شکمی خود را بسوزانید.

روی یک نوار مقاومتی بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و یک سر آن در هر دست شما باید باشد. زانوهای خود را کمی خم کنید و باسن خود را خم کنید تا نیم تنه تقریباً موازی با زمین شود. کمر خود را صاف نگه دارید، تیغه های شانه خود را به هم فشار دهید و صاف کنید و این حرکت را چند ست بر اساس توانایی هایتان انجام دهید.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896473

دیگر خبرها

  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است
  • آیا نرم افزار حسابداری استهلاک پذیر است؟
  • انعقاد ۵ قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان
  • ۵۴۷ کیلومتر از جاده های استان بوشهر روکش آسفالت و لکه ‎گیری شد
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها