Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:02:05 GMT

سیل در سومالی ۷۲ هزار نفر را آواره کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۷۰۸

سیل در سومالی ۷۲ هزار نفر را آواره کرد

به گزارش تارنمای اطلاع رسانی "ریلیف وب"، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه ای افزود که با در نظر گرفتن شرایط بعد از سیل، سازمان با مقام های محلی همکاری کرده تا پاسخی بشردوستانه را ارزیابی کند، زیرا نبود پناهگاه و مسدود شدن مسیرهای آبی یک نگرانی اساسی است.

براساس بیانیه دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، اگر سطح رودخانه ها همچنان در حال بالاآمدن باشند و از مرحله خطر عبور کنند، قایق های موتوری برای رسیدن به افراد در مکان های جدا شده لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این نهاد بشردوستانه سازمان ملل، اکنون چهار قایق در این منطقه وجود دارد، اما تعداد بیشتری مورد نیاز خواهد بود زیرا مقامات محلی درخواست تجدیدنظر در مورد کمکهای فوری بشردوستانه با وضعیت رو به زوال را صادر کرده اند.

کارشناسان امنیت مواد غذایی هشدار داده اند که جریان سیل شدید می تواند بسیاری از دستاوردهای بشردوستانه در مرکز و جنوب سومالی را از بین ببرد.

باران های موسمی از ماه سپتامبر (شهریور) در برخی از مناطق سومالی آغاز شده و در بسیاری از مناطق این کشور و در ارتفاعات اتیوپی در طی سه هفته گذشته ادامه داشته است.

در نتیجه متوف نشدن باران های موسمی حجم بسیاری از رودخانه های اصلی سومالی از سطح بالای خطر فراتر رفته و به مناطق کناری طغیان کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سومالی سیل اتیوپی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور گفت: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش‌ کم سابقه باران بودیم، به‌طوریکه میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان وبلوچستان در سال گذشته حدود۱۰۰ میلی متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده است. بارش‌هایی که بسیار نادر است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مناطق درگیر سیل ادامه داد: بر اثر این بارش ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

ظفری با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آبگرفتگی هستند، گفت: در حال حاضر ‌۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است. همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۳۰۰روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد. همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است. 

وی ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند، گفت: گروه های امدادی و مردمی در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس و ...  ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند. 

ظفری از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند. همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند.

وی افزود: وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، ولی تحت کنترل است. به این معنا که دستگاه ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • حرکت کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه ترکیه به سوی غزه
  • آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور
  • وبا در سومالی از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون ۷۵ قربانی گرفته است
  • هشدار ترکیه درباره خطر گسترش بحران در غرب آسیا