Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@03:35:40 GMT

خطر شیوع آنفلوانزا در کشور وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۷۳۶

صراط:

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: هیچ گونه طغیان آنفلوانزا در کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق وی با بیان اینکه خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر طغیان بیماری آنفلوانزا همزمان با ورود زائران اربعین حسینی به کشور غیر واقعی و بی‌اساس است گفت: اگر زائران دچار بیماری باشند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و تا ۱۵ روز تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پیشگیری از آنفلونزا و سرما خوردگی‌های شدید در فصل سرما به مواردی اشاره کرد و گفت: مهمترین راه پیشگیری از این مسئله این است اگر فردی دچار بیماری این بیماری شد علائم بهداشتی را رعایت کند تا دیگران مبتلا نشوند. درصورت تاکید پزشک بر استراحت مطلق بیمار نباید زودتر از موعداز منزل خارج شود تا ویروس به دیگران هم منتقل نشود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بیماری آنفولانزا بیماریهای واگیر صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کل کشور در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با علف‌های هرز سر سختِ پهن برگ و باریک برگ که ۸ تهدیدی مهم بر میزان تولید گندم است، مبارزه شده است.

سعیده نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: سن گندم، سوسک سیاه و قهوه‌ای، شته‌ها و مینوز برگ غلات از عوامل خسارت‌زای گندم هستند که مهم‌ترین رقبای انسان در زمینه تهدید تولید محصول کافی و سالم است.

وی افزود: در سال جاری در سطحی بالغ بر ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور مبارزه با آفات صورت گرفته است.

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بیماری‌های سفیدک و سپتوریایی و لکه برگی گندم به عنوان بیماری‌های گندمی بیان کرد: بیماری قارچی زنگ زرد گندم از مهم‌ترین آنهاست که مبارزه با این بیماری در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار صورت گرفته است.

خانم نوربخش تشریح کرد: در بازدید از سطح سبز زیر کشت گندم در زمین‌های آبی و دیم استان لرستان، شاهد اقدامات و توصیه‌های خوبی در زمینه مبارزه با علف‌های هرز بودیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی سازمان حفظ نباتات توجه کنند.

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کانون کوبی صورت گرفته در مزارع گندم با شیوه صحیح و در زمان مناسب شاهد اقدامات رضایت بخش در زمینه مبارزه با عوامل خسارت زا در سطح استان هستیم.

به گزارش ایمنا؛ روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه، دکتر سعیده نوربخش، کارشناس حفظ نباتات و مهندس علیرضا طولابی، کارشناس دفتر گندم معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی و پایش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت‌ها از اراضی تحت کشت روستاهای سراب نیلوفر و مدبه خرم‌آباد بازدید به عمل آوردند و از اقدامات و توصیه‌های مؤثر سازمان جهاد کشاورزی لرستان در زمینه مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها ابراز رضایتمندی کردند.

کد خبر 745280

دیگر خبرها

  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند