Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، بکارگیری این نیروهای بدون ضابطه سبب ناراحتی و اعتراضات گسترده ای در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرهای یاسوج و دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ماه‌های اخیر شده بود.

معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تصمیم سازمان بازرسی و بعد از بررسی‌های زیاد توسط شورای تامین، موضوع نیروهای شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج، بیمارستان بی بی حکیمه(ع) گچساران و شبکه بهداشت و درمان باشت تعیین تکلیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال پوران‌فرد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تعداد زیادی نیرو بدون آزمون در بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج، بی بی حکیمه(ع) گچساران و شبکه بهداشت و درمان به صورت شرکتی بکار گرفته شدند، خاطرنشان کرد: حتی بسیاری از این افراد بدون پرداخت بیمه و دریافت حقوق مشغول فعالیت بودند.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر موضوع تعیین تکلیف این نیروها به جد در دستور کار مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان بازرسی قرار گرفته بود ، ادامه داد: بررسی این مسئله در دستور کار شورای تامین قرار گرفت و در نهایت تصمیم به بکارگیری هرگونه نیرو با آزمون شد.

پوران‌فرد با تاکید بر اینکه بکارگیری این نیروها در گذشته انجام شده است، بیان کرد: دکتر پرویز یزدان‌پناه در بکارگیری و مسائل پیش آمده بعد از فعالیت این نیروها نقشی نداشته است و اتفاقا وی خواستار ادامه فعالیت این افراد بود که با مخالفت متولیان امر قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این نیروها غیر نیاز بوده است، تصریح کرد: در نشستی با حضور مسئولان و متولیان امر،  یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستار برگزاری آزمون در بین همین نیروها بودند که این درخواست سرپرست دانشگاه مورد موافقت قرار نگرفت.

پوران فرد اظهار داشت: سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن آزمون بکارگیری نیروهای مورد نیاز این مراکز را برگزار کنیم تا در یک فضای رقابتی این افراد بکار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه تمام نیروهایی که در قالب مجوز بکار گرفته شده‌اند حقوق و بیمه آنان پرداخت می‌شود، ادامه داد: بنا به تصمیم متولیان امر برای بکارگیری نیروهای مورد نیاز مطابق با ضوابط استخدامی و مجوز صادر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام می‌شود و تلاش می‌کنیم در برگزاری آزمون جدید امتیازهایی برای این افراد در نظر گرفته می شود.

 این مسئول دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به تمامی نیروهای بکارگرفته اعلان شده که دیگر در محل های کار سابق خود حضور پیدا نکنند و اگر دوست داشتند می توانند در آزمون ورودی نامنویسی کنند.

پورانفرد افزود: مطالبات این نیروها که تاکنون بدلیل ضابطه مند نبودن بکارگیری آنان پرداخت نشده بیش از سه میلیارد تومان بوده و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نمی تواند آن را براساس قانون پرداخت کند.

وی گفت: پرداخت حقوق این نیروهای مازاد که در دوران ریاست قبلی پرداخت نشد  درصورت صدور حکم قضایی  توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرداخت خواهد شد.

پوران فرد تاکید کرد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تلاش خواهند کرد آزمون بکارگیری نیروهای مراکز بهداشتی این استان را در فرایند قانونی طی ماه‌های آینده برگزار کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد حقوق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایر و روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان زیر پنج سال در مناطق صعب‌العبور و چادرنشین از 30 اردیبهشت تا دوم خردادماه علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند و تلاش می‌شود تمام کودکان این سرزمین واکسینه شوند.

وی عنوان کرد: همزمان با هفته سلامت فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ویزیت کلینیک‌های تخصصی و مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه رایگان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: همچنین روز جمعه و همزمان با آخرین روز از هفته سلامت همکاران ما در مساجد جامع حضور پیدا می‌کنند و در قالب میز خدمت به نمازگزاران خدمت‌رسانی می‌کنند.

شکیبا با اشاره به اینکه مصرف قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت ممنوع است، عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود به هیچ عنوان از قارچ‌هایی که در طبیعت رشد می‌کنند استفاده نکنند و حتی به آن دست نزنند و تنها از قارچ‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده نشانه‌های اولیه مسمومیت با مصرف قارچ‌های خودرو باید بیمار سریعا به مراکز درمانی انتقال یابد گفت: مسمومیت با قارچ‌های سمی علائم زودرس شامل حالت تهوع، استفراغ، گیجی و مشکلات مغزی را ایجاد می‌کند، اما عوارض دیررس آن بسیار خطرناک‌تر و شامل آسیب‌های کبدی، مغزی و کلیوی است و حتی در برخی موارد منجر به مرگ خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، افزود: پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف قارچ‌های خودرو به ویژه قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان می‌رویند یا توسط افراد بومی به صورت فله‌ای جمع‌آوری می‌شوند، خودداری شود.

شکیبا بیان کرد: در آخرین گزارش از مصرف قارچ‌های سمی پنج نفر از افراد یک خانواده مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و درمان آن‌ها به سختی انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج