Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برای کسانی که زمان‌های قبل از پخش سریال «مردگان متحرک» را به یاد می‌آورند، زمانی صنعت سرگرمی به دنیای زامبی‌ها تبدیل شده بود و فیلم و سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی با این تم ساخته می‌شدند.

ژانر زامبی کمدی که به نام‌های زام کام و زامِدی هم شناخته می‌شود فیلم‌هایی زامبی با اِلِمان‌های وحشت را عناصر کمدی ترکیب می‌کند و چیزی شبیه «کمدی سیاه» خلق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زامبی‌ها به خودی خود موضوع جالبی برای مردم و مخاطبان هستند که ترکیب با کمدی گاهی موارد جالب تری را رقم می‌زدند.

آنا و آخرالزمان (۲۰۱۸)

این یکی از بهترین‌های این ژانر است که در سال ۲۰۱۸ توسط جان مک فیل منتشر شد. این فیلم در چندین جشنواره از جمله بفتا نامزد دریافت جوایز مختلفی شد. داستان این فیلم موزیکال از این قرار است که نوجوانی ماجراجو به نام آنا به همراه دوستانش باید در زمان کریسمس از شهرشان در مقابل موجوداتی ترسناک و مخوف مراقبت کند.

مردگان نمی‌میرند (۲۰۱۹)

جیم جارموش این فیلم را کارگردانی کرده که به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد. در خلاصه داستان فیلم آمده در شهری به نام سنترویل، اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد و حیوانات رفتار‌های غیر معمولی از خود نشان می‌دهند؛ اما هیچکس دلیل آن را نمی‌داند. در نهایت مرده‌ها از گور برمی‌خیزند و و به شهری حمله می‌کنند که آدام درایور و بیل موری در نقش پلیس‌های آن هستند.

سرزمین زامبی:ضربه دوم (۲۰۱۹)

این فیلم ده سال پس از اکران اولین قسمت آن منتشر شده و داستان‌های بعد از آن را روایت می‌کند. این فیلم به همان اندازه که بامزه ساخته شده، به همان اندازه مبتکر و خلاق هم است. تیم بازیگری نیز که شامل وودی هارلسون و اما استون می‌شود، کمک زیادی به فیلم کرده اند. داستان فیلم هم این گونه است که تیمی چهار نفره باید تلاش کنند در دنیای تسخیر شده توسط زامبی‌ها، زنده بمانند و به دنبال یک نقشه نجات باشند.

اجساد گرم (۲۰۱۳)

ژانر این فیلم زامبی کمدی است، اما شاهد یک داستان عاشقانه در آن هستیم که بخش کمدی را کمرنگ‌تر می‌کند. این فیلم داستان دو گروه از زامبی‌ها و انسان‌ها را روایت می‌کند که به طور دقیق روی یک زامبی تمرکز دارند که پس از ارتباط برقرار کردن با انسان‌ها خلق و خوی انسانی در او جوانه می زند و به مرور تبدیل به انسان می‌شود. در واقع می‌توان گفت احساسات و افکار انسانی او را از یک مرده متحرک به یک انسان تبدیل کرده است که به درمان بقیه زامبی‌ها نیز کمک می‌کند.

شان می‌میرد (۲۰۰۴)

شان مردگان یا شان می میرد از دسته فیلم‌های هنری است که در ژانر کمدی، رمانتیک و ترسناک ساخته شده است. با وجود فیلم‌های زیادی که در این ژانر ساخته شده، هنوز پس از سال‌ها یکی از بهترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. ادگار رایت در این فیلم عناصر زامبی را به خوبی با ژانر کمدی و رمانتیک ترکیب کرده است. فیلم داستان مردی است که پس از جدایی از خانواده به همراه دوست خود زندگی می‌کند و حالا پیدا شدن سروکله زامبی‌ها مشکل جدید آنهاست.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی تازه درباره سال گربه و بهرام افشاری | کمدی متفاوت در سینمای ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ‌مصطفی تقی زاده با وجود علاقه به فعالیت در سینمای جریان اصلی، دارای روحیه‌ای تجربه‌گرا و ذائقه‌ای غیر قابل پیش‌بینی است. در سال‌های اخیر از او فیلم «زرد» با بازی بهرام رادان و مهرداد صدیقیان به روی پرده رفته است. اثری اجتماعی که لحنی تلخ و گزنده داشت. پس از آن، او با «حرفه‌ای» ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. حضور سیروان و زانیار خسروی باعث شد تا این مجموعه جنایی و معمایی که از قصه‌ای متفاوت سود می‌برد، در مرکز توجه قرار بگیرد.

فیلم تازه تقی زاده اما، یک کمدی سرخوشانه با زمینه‌های پررنگ فانتزی است. وسوسه ساخت چنین آثاری احتمالا با توجه به موج تازه ساخت فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر و موفقیت‌های تجاری این آثار به کارگردانان جوان و تجربه‌گرا نیز سرایت کرده است.

«سال گربه» یک کمدی متفاوت در سینمای ایران است و برای ساخت آن ظرافت و دقتی ویژه صرف شده است. فیلم درباره جوانی است که در سال گربه متولد شده است و نحسی این سال‌ که هر ۱۲ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، باعث نابود شدن اطرافیان او می‌شود! به علاوه هدف اصلی او در زندگی، کسب شهرت به هر قیمتی است و تلاقی این دو موضوع، موقعیت‌های دراماتیک فیلم را شکل می‌دهد.

فیلمساز برای روایت قصه خود در یک فضای نامأنوس، در چینش ترکیب بازیگران دست به انتخاب‌هایی هوشمندانه زده است. «سال گربه» دارای فضایی انتزاعی و شمایلی فانتزی است و در باورپذیر جلوه کردن چنین آثاری، توانایی و قدرت بازیگران در خلق اتمسفری رئال و منطبق بر تجربه زیسته مخاطبان، نقشی مهم و اساسی دارد. فیلم بیش از آنکه متکی بر درامی سرراست و روایتی خطی باشد، دارای موقعیت‌های کمدی منطبق بر خرده پیرنگ است که هر یک از آن‌ها در کنار یکدیگر قصه فیلم را به صورتی پازل‌گونه شکل می‌دهند.

به علاوه گروه بازیگران فرعی این اثر نظیر هومن برق نورد و لادن ژافه‌ وند در عین حضور کوتاه خود، ارائه‌ای گرم، باورپذیر و جالب توجه دارند. مصطفی تقی‌زاده به عنوان نویسنده این اثر تلاش کرده تا در مرحله اول، با نگارش فیلمنامه‌ای پرجزئیات و سرشار از کاشت و برداشت‌های لحظه‌ای که در قالب روایتی غیر خطی شکل گرفته‌اند، مصالح لازم را برای خلق یک کمدی متفاوت فراهم کند. با وجود آنکه فیلم تازه او یک کمدی موقعیت به حساب می‌آید، اما دیالوگ‌های بازیگران و خصوصا کاراکتر جهانگیر غزنوی که بهرام افشاری آن را ایفا کرده، نقش اصلی را در خنده گرفتن از مخاطب برعهده دارد.

فیلمساز با به کارگیری ترفندهایی خاص و خلاقانه باعث شکل گیری یک روایت منسجم در قالب خرده روایت‌ها شده است. همچنین انتخاب‌های درست در زمینه طراحی صحنه و انتخاب پالت رنگی مناسب خصوصا در فصل‌هایی از فیلم که دارای بار فانتزی بیشتری است، با خلاقیتی ویژه صورت گرفته و بروز این عوامل در فضاسازی مطلوب قصه و انتقال اتمسفر خیال انگیز اثر به مخاطب بسیار موثر است.

«سال گربه» با وجود آنکه از طرح روایی و شیوه داستان گویی متفاوتی سود می‌برد اما از انجام بازی‌های پیچیده و زائد ساختاری و فرمی در طراحی فیلمنامه و کارگردانی در امان بوده و در تمام جنبه‌ها به هدف اصلی خود یعنی سرگرم کردن مخاطب، پایبند باقی مانده است. اگرچه کارگردان تلاش خود را به کار برده تا «سال گربه» شباهتی به سایر آثار کمدی در سینمای ایران نداشته باشد، اما به صورتی هوشمندانه و با توجه به اقبال تماشاگران به فیلم‌هایی با حال و هوای دهه شصت، قصه خود را به صورت موازی در آن مقطع و زمان حال روایت می‌کند.

به علاوه بهره بردن از بهرام افشاری به عنوان نقش اصلی این فیلم که سال گذشته «فسیل»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را بر پرده داشت از مواردی است که می‌تواند به راحتی فروش چند ده میلیاردی اثر را تضمین کند. افشاری دارای ظاهر فیزیکی خاصی بوده و بازیگر بسیار باهوشی است. او می‌تواند با توانمندی‌های خود نقش‌های متفاوتی را ایفا کند، موضوعی که پیش از این نیز بارها آن را ثابت کرده است. با این وجود، در «سال گربه» نوع ارائه نقش توسط این بازیگر چندان دور از کارهای اخیر او نیست و شمایی از کاراکترهای پیشین او را به یاد می‌آورد و این مسئله می‌تواند در حکم زنگ خطری برای او باشد تا در انتخاب‌های خود مواردی را لحاظ کند و از افتادن در ورطه تکرار در امان بماند.

آثاری که تاکنون از مصطفی تقی زاده شاهد بودیم، به لحاظ کیفی دارای سطحی استاندارد بوده‌اند و «سال گربه» نیز از این قاعده مستثنی نیست. فیلمی که با وجود برخی ضعف‌های روایی در نیمه اول، فضایی پرتحرک و مفرح بر یک سوم پایانی آن حاکم است و درنهایت مخاطب ناراضی سالن نمایش را ترک نمی‌کند.

منبع: صبا

بهرام افشاری در ۳ روز ۱۰۸ هزار نفر را به سینما کشاند

کد خبر 845174 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • بمب خنده در ایران ترکید
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت 18 هجدهم و آخر (دانلود قسمت ۱۸ گناه فرشته) کامل با حجم رایگان
  • «زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم
  • خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا / فیلم
  • تسخیر «سینمای ایران» با کمدی اتفاق خوبی نیست
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • جزئیاتی تازه درباره سال گربه و بهرام افشاری | کمدی متفاوت در سینمای ایران
  • تمساح خونی و تأثیر جواد عزتی بر فروش 100میلیاردی/ رکورد شگفت‌انگیز یک فیلم اولی
  • صحبت های کمدی نمایده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت