Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیرزاده روز سه شنبه در دیدار هیات ۶۰ نفره اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان که به باکو سفر کردند افزود: ساخت این شهرک صنعتی مشترک با هدف تولید و فرآوری مشترک محصولات کشاورزی و صنعتی و صادرات محصولات آن به دو کشور و کشورهای منطقه پس از توافق نهایی فیمابین بزودی آغاز می شود.

وی با اشاره به موقعیت مناسب جمهوری آذربایجان برای ورود تجار ایرانی از طریق این کشور به بازار کشورهای همسود، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد شرایط لازم برای گسترش همکاری های اقتصادی را اعلام کرد و افزود: در این راستا فعالیت سه گمرک از چهار گمرک بین ایران و جمهوری آذربایجان شبانه روزی شده است و گمرک پلدشت هم به خاطر نداشتن ظرفیت لازم در حال حاضر ۱۶ ساعته فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیرزاده همچنین به پیگیری اصلاح و مرمت پایانه گمرک آستارا و آسان سازی صدور روادید اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا صدور ویزا همچون فرودگاه ها درگذرگاه های مرزهای زمینی دو کشور هم صادر شود و هزینه آن هم کاهش یابد.

ایران در نیمه اول سال جاری میلادی ۲۹۰ میلیون دلار کالا به جمهوری آذربایجان صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش یافته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو چندی پیش اظهار امیدواری کرد که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

درسال های اخیر تعداد شرکت های فعال ایرانی در جمهوری آذربایجان از ۵۰۰ شرکت به یک هزار واحد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد