Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:33:20 GMT

روستای مهمانک میزبان فعالان کتاب و کتابخوانی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۷۱۶۹

روستای مهمانک میزبان فعالان کتاب و کتابخوانی شد

سومین کارگاه آموزشی طرح نویسی کتابخوانی با حضور تنی چند از فعالان فرهنگی و مسئولان شهرستانی حوزه کتاب و کتابخوانی در روستای مهمانک از توابع شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سومین کارگاه طرح نویسی کتابخوانی از سری نشست های آموزشی ایده پردازی در حوزه کتاب و مطالعه در روستاهای استان خراسان شمالی با حضور روسای شوراهای اسلامی روستاهای مهمانک و کشانک و نیز تنی چند از فعالان فرهنگی و مسئولان شهرستانی حوزه کتاب و کتابخوانی در روستای مهمانک از توابع شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان در این نشست آموزشی به نهضت مطالعه مفید در راستای ارتقاء سرانه مطالعه اشاره و این نشست را فرصتی برای ارائه راهکارهای خلاق ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها عنوان کرد.

 

مجید شاکری، راه سعادت در زندگی را انس با کتابخوانی نام برد و گفت: امروز آینده نگری برای کودکان و راه های جذب  مطالعه و کشف استعدادها و توانمندی و کارکردها و آثار هنری فراموش شده در روستا در قالب تولیدات هنری با موضوع کتابخوانی  می تواند متبلور شود.

 

 اسفندیار مکرمی، کارشناس فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی هم در این نشست ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در حوزه کتابخانه کانون های مساجد استان و معرفی طرح های کتابخوانی در روستاها، به برگزیده شدن روستاهای قلعه خان، طبر، ارکان، اسفیدان، بزنج و زوارم در چند دوره برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران اشاره و آن را حاصل تلاش همدلانه مدیران کانون های مساجد این روستا و تعامل با دهیاری و شورای روستاهای نامبرده و نیز اجرای ایده های خلاقانه و مبتکرانه اعلام کرد.

 

وی افزود: بررسی آسیب ها و مشکلات فرهنگی در هر منطقه و در کنار آن شناخت قابلیت ها و ظرفیت های موجود می تواند به سادگی باعث تدوین طرح های خلاقی شود که به ما این قدرت را بدهد که همان آسیبها را با همان ظرفیت های موجود مرتفع سازیم.

 

گفتنی است، راه اندازی دبیرخانه دوستدار کتاب در کتابخانه روستا، تشکیل کارگروه کتاب با حضور شورای اسلامی، دهیار، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد روستا، فرمانده  پایگاه بسیج و جمعی از فعالان و معلمان روستا و بازنشستگان، معرفی فرهیختگان و مفاخر فرهنگی و نیز تلاش برای جذب خیر فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهم مصوبات این جلسه بود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ کربلا مسجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند دوستدار کتاب فرهنگ کتابخوانی کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت در پی بارش های خوب و سیلابی شدن سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است.

  عبدالکریمی گفت : از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است .

وی افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر  پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اما در کنار این برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی اهالی روستا هم پای کارند .

کمال بادی  عضو شورای روستای قره گل نیز   از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانالهای ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد .

تالاب قره گل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب در مجاورت روستای قره گل این روزها یکی از مقاصد طبیعت گردی برای گردشگران است .

 

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است