Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانباز واقعه ۳۰ مهر همدان گفت: در دوران قبل از انقلاب تظاهرات زیادی علیه رژیم شاهنشاهی می کردیم و تنها هدف ما از این تظاهرات ها دفاع از ملت، وطن و ناموس بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال عنایتی، جانباز واقعه ۳۰ مهر در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، بابیان اینکه واقعه ۳۰ مهر به علت موردضرب و شتم قراردادن دانش آموزان دختر دبیرستان پروین اعتصامی توسط مامورین شهربانی رخ داده است گفت: پس از این اتفاق مردم غیرتمند همدان به خیابانها رفتند وجلوی مدرسه آخوند تجمع و تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره براینکه روز واقعه در حال کار ساختمان سازی بوده است اما پس از اطلاع تجمع در خیابان شهدا به همراه خواهر خود در محل حاضر شده است افزود: خانواده من مذهبی بود و اقوام بنده چندباری زندانی ساواک شده بودند به همین دلیل میدانستم که رژیم شاه ستمکار است.

عنایتی با تاکید براینکه مردم در روز واقعه با سنگ از خود دربرابر نیروهای نظامی رژیم که اسلحه های مختلف داشتند دفاع میکردند تصریح کرد: با این وجود که تنها سلاح ما سنگ بود اما نیروهای نظامی رژیم از ما میترسیدند و فرار میکردند.

این جانباز واقعه ۳۰ مهر با اشاره بر شیوه مجروح شدن خود اظهار کرد: در آن لحظات شعارهای بگو مرگ برشاه در خیابان پیچیده بود و مقابل نیروهای شاهنشاهی بودبم که ناگهان احساس کردم پایم در حال داغ شدن است و سپس متوجه شدم تیر به استخوان ران پایم برخورد کرده.

وی، ادامه داد: بعداز این اتفاق دوستانم مرا به سرگذر بردند و چون احتمال دستگیریمان توسط ساواک وجودداشت زیر پل رودخانه قایم شدم و بعداز تاریکی هوا بنده را به دکتر معز رساندند که ایشان پس از دیدن من گفت باید به بیمارستات بروم و چون پزشکان بیمارستان اکباتان انقلابی بودند به آنجا رفتیم.

عنایتی با بیان اینکه آنروز مردم همدان برای اهدای خون جلوی بیمارستان جمع شده بودند افزود: به محض باز شدن درب آمبولانس خواهر و مادرم را دیدم که برای اهدای خون در آنجا حضورداشتند و دران لحظات فقط اتحاد و یکپارچگی مردم را می دیدم.

این جانباز واقعه ۳۰ مهر با تاکید براینکه ان دوران اختناق شدیدی حاکم بود تصریح کرد: انقلاب هنوز پیروز نشده بود و ساواک به طور دائم به بیمارستانها می آمد و درپی دستگیری انقلابیون بود و حتی میخواستند مارا دستگیر کنند که پزشکان با اعتصاب خود مانع از انجام این کار شدند.

وی، با بیان اینکه اعصاب پایش قطع شده است و دارای نقص عضو است ادامه داد: من خوشحال هستم که که توانستم کاری برای انقلاب انجام دهم و میدانم کاری که کردم بی ثمر نخواهد بود چرا که ادامه دهنده راه شهدا بوده و هدف ما از تظاهرات دفاع از ملت و ناموس بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی در خصوص اقدامات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی دو هزار شهید استان گفت: با همکاری اعضای کمیته، کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان افزود: پنج جلد کتاب برای توزیع در سطح مدارس پیرامون خاطرات رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
وی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقاله برای روزهای پایانی کنگره بر عهده این کمیته است، ادامه داد: جمع‌آوری، بررسی و داوری مقالات، همچنین انتخاب سخنران و پوستر کنگره بر عهده این کمیته است.
کرمی بیان کرد: با همکاری مجموعه دانشگاهیان سفری به روستای موگر شهرستان لنده داشتیم و مزار شهید طیب را زیارت و جلسات تبیینی و تحلیلی برگزار کردیم.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان عنوان کرد: به همت بسیج دانشجویی کشور شهید طیب به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد.
کرمی گفت: نصب تمثال مبارک شهدای دانشجو در دانشگاه‌های استان از دیگر وظایف این کمیته است.
وی گفت: قرار است اعضای کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند.

دیگر خبرها

  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • جانباز رودسری به همرزمان شهیدش پیوست
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • ببینید | ثبت یک واقعه نادر