Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختران تیم فوتبال دبیرستان برلینگتون در ایالت ورمونت آمریکا پس از به ثمر رساندن گل، پیراهن‌های آبی خود را برای نشان دادن تی‌شرتی با نوشه «برابری دستمزد» از تن در آوردند.

هدف این دختران جلب توجه عمومی در خصوص فاصله دستمزدی مابین زنان و مردان بود؛ موضوعی که تیم ملی زنان آمریکا در جریان جام جهانی ۲۰۱۹ آمریکا با تاکید و پر رنگ جلوه دادن آن، مشهور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تحقیقات شرکت پِی اسکیل (شرکتی که در حوزه اطلاعات پرداخت غرامت فعالیت می‌کند)، زنان در سرتاسر جهان به ازای هر دلاری که به مردان پرداخت می‌شود، ۷۹ سنت دریافت می‌کنند.

اما دخترانی که این حرکت نمادین را انجام داده بودند به طور خودکار با کارت زرد داور مواجه شدند؛ تنبیهی که در نهایت به قیمت از دست رفتن یک گل برتری و امتیاز بازی برای این تیم تمام شد.

براساس قوانین بازیکنان می‌توانند برای رساندن پیام یا خوشحالی پس از گل، تنها پیراهن خود بالا زده و نوشته یا تصویر مورد نظر خود را به نماش بگذارند اما در آوردن پیراهن به طور خودکار با کارت زرد جریمه خواهد شد.

داور دیدار به چهار بازیکن کارت زرد نشان داد؛ تیم فوتبال دختران دبیرستان برلینگتون با تعدادی از فعالان حقوق زنان همکاری و اقدام به طراحی این تی‌شرت کرده‌اند.

این اقدام بخشی از مباحثات بزرگ‌تری در خصوص عدم برابری دستمزد جنسیتی است که تابستان سال جاری توسط بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا مطرح شد و در کانون توجه قرار گرفت؛ براساس شکایتی که توسط این تیم تنظیم و تسلیم مراجع قضایی آمریکا شده است، فوتبالیست‌های مرد به ازای هر بازی نزدیک به سه برابر بیشتر از زنان فوتبالیست درآمد دارند.

در حالی که فدراسیون فوتبال آمریکا گفته است که فوتبالیست‌های زن به دلیل اینکه بازی‌های آنان به طور معمول عواید کمی را به همراه آورده و از لحاظ رده‌بندی نیز در سطح پاییین‌تری قرار دارد، دستمزد کمتری نسبت به مردان دریافت می‌کنند، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در برهه سه ساله پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۵، از حیث تولید درآمد بیشتر از تیم ملی مردان این کشور پول به حساب این کشور سرازیر کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جام جهانی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای

تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با شکست مقابل حریفان خود از صعود بازماندند.

به گزارش ایسنا، مسابقات مرحله مقدماتی مرحله اول کاپ جهانی شانگهای چین در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان نیز با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی هر چند در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم