Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:09:03 GMT

استقبال از مرز خسروی دور از انتظار بود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۷۷۳۷

استقبال از مرز خسروی دور از انتظار بود

هوشنگ بازوند که سه شنبه شب در استانداری میزبان علیرضا رشیدی رییس سازمان حج و زیارت بود، اظهارداشت: امسال در حقیقت انتظار نداشتیم که این حجم گسترده از زائران اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کنند.
وی با اشاره به رضایت زائران از امکانات مرز خسروی گفت: با توجه به آماده نبودن طرف عراقی مرز خسروی تا ساعت چهار بعداز ظهر باز بود اما طرف عراقی عملاً از ساعت ۱۴ بعداز ظهر نمی توانست میزبان زایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازوند با بیان اینکه خدمات دهی به زایران اریعین حسینی در مرز خسروی برای سال های آینده بهتر خواهد شد، گفت: در تلاشیم که بعد از ایام اربعین نیز کاروان ها همچنان از مرز خسروی راهی کربلا شوند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای تردد زایران در ۲ طرف مرز فراهم است، گفت: امسال ۱۴۳ هزار زایران ایرانی از طریق این مرز وارد خاک عراق شدند که تاکنون ۱۳۱ هزار نفر از آنان به کشور بازگشته اند.
بازوند با اشاره به استقبال زایران از مرز خسروی گفت: امسال باوجودی که مرز تازه باز شده بود در مجموع رفت و برگشت تردد بیش از ۲۵۰ زایر ایرانی و تردد ۵۰ هزار زایر خارجی در کنار مراودات تجاری در خسروی ثبت شد.
امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.
مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند مرز خسروی کرمانشاه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهر‌های مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهدی سیم‌ریز با بیان اینکه دوره چهاردهم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اجرای عمومی نمایش «چهارمین نفر» به کارگردانی مشترک سولماز محمدی و صادق حسنی در لاهیجان استان گیلان آغاز به کار کرد، افزود: اجرای عمومی اکثر آثار این بخش، از روز پنجم اردیبهشت، شروع و تا سی‌ام این ماه در شهر‌های مختلف و در قالب ده نمایش ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه اکثر آثار بر اساس جدول زمانبندی اجرا به روی صحنه خواهند رفت، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که شروع یا خاتمه اجرای برخی آثار در حد یکی دو روز جابه جا شود، اما در کلیت، اجرا‌ها بر اساس جدول اعلام شده خواهد بود.


سیم ریز با بیان اینکه تا چند روز آینده با اجرای عمومی اکثر نمایش‌ها شاهد اوج نمایش‌های این بخش در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، عنوان کرد: با تغییر رویکردی که امسال در حذف بخش رقابتی و گرایش به اجرای عموم نمایش‌ها صورت گرفت، قطعا شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل هر اثر نهایتا دو اجرای عمومی داشت و در یک بازه زمانی کوتاهی تمام آثار منتخب به اجرا می‌رفتند؛ اما امسال هر اثر جداگانه در مدت دو هفته و در شهر خود ۱۰ تا ۱۵ اجرای عموم خواهد داشت که بی شک با استقبال مخاطب افزایش آمار چشمگیری در این زمینه رقم می‌خورد.


به اذعان وی تغییر رویکرد جشنواره امسال به سمت اجرا‌های عمومی در شهر‌های مختلف، امکان بازدید آثار را برای گستره وسیع‌تری از مخاطبان ایجاد می‌کند و بیش از پیش سبب‌ساز نشر و ترویج فرهنگ رضوی به واسطه هنر تئاتر خواهد شد.


دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی تاکید کرد: اوج‌گیری استقبال مردمی از این تغییر رویکرد به نسبت سایر دوره‌ها کاملا محرز و قابل پیش‌بینی است.


وی در پایان سخنانش ابرازکرد: به جهت ظرفیت گسترده‌ای که برای اجرا‌های عمومی در استان‌ها ایجاد شده است، امیدوارم امسال بازخورد‌های خوبی از این شکل برگزاری بگیریم و رضایت بیشتری از ناحیه مخاطب مردمی نیز رقم بخورد.

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد