Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:34:05 GMT

وضعیت اقامه نماز در استان قزوین مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۷۸۶۲

وضعیت اقامه نماز در استان قزوین مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه شورای اداری استان در زمان استاندار جدید از روزمرگی جلسات مشابه خارج بود و به انتقاد و گلایه از وضعیت موجود گرایش پیدا کرد.

به نظر می رسد سالهاست جلسات شورای اداری و بسیاری از جلسات تشکیل شده در استان که وقت زیادی از مدیران را به خود اختصاص می دهد خروجی مناسبی ندارد و بیشتر به طرح سخنرانی های شعاری و روزمرگی دچار شده و نتایج مفیدی را نصیب مردم نکرده است به طوری که تعدادی از آنها می تواند حذف شده و یا چند جلسه در هم ادغام شده تا در فرصت بیشتری بتوان گره گشای مشکلات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه شورای اداری سه شنبه در قزوین حرف های تازه ای داشت هم از سوی زرآبادی نماینده قزوین که با صراحت و شفافیت(هرچند کمی تند و جسورانه) از انتخاب مدیران و ضعف برخی دستگاههای اجرایی سخن گفت و هم از سوی رئیس ستاد اقامه نماز که از خالی بودن مساجد و نمازخانه ها گلایه کرد و گفت بدون توجه به نماز سایر کارهایمان ابتر است.

حجت الاسلام سید قریش موسوی که از روحانیون صریح الهجه استان است در این جلسه بیان کرد: وضعیت اقامه نماز در استان مطلوب نیست ونمازخانه ها و مسجد خالی شده و ما در حالی که شهرها را آباد می کنیم به مساپل معنوی بی تفاوت شده ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین اظهارداشت: شهرهای ما در کنار عمران و آبادانی به معنویت هم نیازمندند و در جایی که اینقدر پیگیر هستیم که چه کسی استاندار و فرماندار و شهردار بشود آیا دنبال اقامه نماز هم بوده ایم؟

وی گفت: در استان قزوین سه هزار شهید تقدیم کرده ایم تا برخی مدیر شوند لذا همه ما مدیون شهدا هستیم و باید پاسدار ارزشها باشیم و در گام اول اقامه نماز را ترویج کنیم.

موسوی اظهارداشت: شما نمایندگان دولت هستید و باید در اقامه نماز یک گام جلوتر از دیگران باشید و اگر مدیران در صف اول نمازهای جماعت باشند حتما کارمندان بیشتر حضور خواهند یافت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: مهمترین اسناد بالادستی ما قرآن است و اولین سوال روز قیامت از نماز خواهد بود که متاسفانه بسیاری از ما در اقامه نماز کوتاهی کرده ایم.

وی گفت: معلوم نیست چه جوابی در آخرت برای کوتاهی در اقامه نماز داریم و همه مسئولیم و اینجانب نیز در این مسئولیت مهم شرمنده هستم که مساجد برای اقامه نماز خالی است و از همه شما درخواست کمک دارم.

حجت الاسلام قریش موسوی اظهارداشت: امروز کشور دچار مشکلات زیادی شده و هر کس گره گشای هر گره ای باشد باید دستش را ببوسیم و قدردانی کنیم اما باید بدانیم خداوند متعال برای همه مشکلات و گره ها، نسخه و دارویی و درمانی دارد که نماز گره گشای همه مشکلات است و اگر این نسخه را بکار نگیریم بقیه کارها هم به ثمر نمی نشیند.  

وی اضافه کرد: همه باید برای نماز دغدغه داشته باشیم و اگر نمازخانه  و مسجدی خلوت بود نگران شویم و بدانیم هر کس نماز را ضایع کند بقیه کارها نیز مغفول می ماند.

موسوی یادآورشد: هر کس می خواهد رهبری را یاری کند باید در اقامه نماز جدی باشد لذا از مدیران ادارات و معلمان انتظار داریم در نماز های جماعت در ادارات و مدارس حضور جدی داشته باشند و از خود شروع کنیم تا کارها درست شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین پیشنهاد کرد هر مدیر در یک مسجد عضو هیئت امنا  شود تا وضعیت اقامه نماز بهتر شود.

جلسه شورای اداری امروز در استان قزوین میتواند آغازی باشد تا در جلسات به جای شعار دادن بدنبال راهکار و حل مشکلات مردمی باشیم که با دهها مشکل اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.

پرداختن به نکات کلیدی و کاربردی و دوری از شعار زدگی در جلسات کمترین توقع در شرایط کنونی است و باید با تغییر رویکردخود در شرایط ویژه کشور به سمتی حرکت شود تا جلسات کاربردی، نتیجه بخش و با خروجی مناسب مورد تاکید قرار گیرد و مسئول ارشد استان و نماینده عالی دولت به دنبال پاسخگو کردن مدیران و حرکت در مسیر حل موانع و رفع گرفتاری های مردم باشد.  

کد خبر 4753813

منبع: مهر

کلیدواژه: اقامه نماز شورای اداری قزوین اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین شهرکرد قزوین سانحه تصادف گرگان شیراز استانداری سمنان موکب مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود

 حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشور‌های منطقه گفت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیرو‌های مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود، مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از وعده صادق بعد از اقامه نماز جمعه در چرمهین + فیلم
  • حمایت مردم قزوین از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود