Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان  پیش بینی می شود امسال بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیرپوشش طرح غربالگری تنبلی چشم قرار می گیرند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، گل نساء آقامحمدی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت:  طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمیلیوپی) در بین کودکان سه تا 6 سال اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان با یادآوری اینکه این طرح در استان خبر داد و با بیان اینکه این طرح از سال 74 در کشور اجرا می شود، گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم همه ساله از ابتدای آبان ماه تا 15 آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.


 وی ادامه داد: این طرح در طول سال نیز در بهزیستی سراسر استان توسط چارت E و دستگاه‌های غربالگر بینایی قابل اجرا است.


آقامحمدی با بیان اینکه تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است، خاطرنشان کرد: تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم بینا یا نابینا خواهد کرد. 


به گفته وی، اگر اشکال دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص و درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع بینایی کامل به دست می‌آید.


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: این طرح از  فردا در 158 مهدکودک  و 245 پایگاه آغاز خواهد شد.

 

به گفته آقامحمدی پیش بینی می شود امسال بیش از 62 هزار و 500 کودک زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد مسجد کربلا اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان تنبلی چشم بهزیستی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا(علیه السلام)، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیر‌های پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیر‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیر‌های علمی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز ۲۰ نفر در این طرح بررسی شدند.

بهمن نقی پور افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عامل مهمی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناساسی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر دانست و ادامه داد متاسفانه آمار‌های مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

 

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی