Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@09:50:28 GMT

غلو به سبک پمپئو

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۰۸۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پامپئو در یک سخنرانی در اندیشکده هریتیج گفت: «صدها شرکت خصوصی با تحریم‌های ما همراهی می‌کنند. این تهدید مطرح می‌شد که شرکت‌های اروپایی ممکن است در اروپا باقی بمانند. بارها به من گفته شد تحریم‌ها به تنهایی کارگر نخواهند بود. باید از مقام‌های ایران پرسید این حرف درست است یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد کشورهای اروپایی، در نتیجه سیاست آمریکا علیه ایران موضع خودشان را در قبال ایران تغییر داده‌اند.

او، با اشاره به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: «بعد از آنکه حکومت [ایران] تأسیسات نفت عربستان سعودی را بمباران کرد، بریتانیا، فرانسه و آلمان بیانیه‌ای منتشر کرده و گفتند که ایران باید مسئولیت این حمله را بپذیرد و وقت آن است که مذاکره بر سر چارچوبی درازمدت در خصوص برنامه‌ هسته‌ای خودش را بپذیرد. این موضع‌گیری با موضع آنها قبل از آنکه دیپلماسی آمریکا فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و رژیم فاسد و پنهان‌کار آن را آغاز کند، بسیار متفاوت است.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش مدعی شد که ایران در برابر موضع‌گیری‌های قدرتمندانه رام می‌شود. او گفت: «دنیا هم این را فهمیده که ایران به شدت عمل پاسخ نشان می‌دهد نه به التماس. تازه ایران فصل دوم این ماجرا است. نگاه کنید ببینید رئیس‌جمهور ترامپ چطور مباحثات جهانی درباره چین را تغییر داده است.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در سه گام گام از تعهدات خود کاسته است. تهران شهریورماه اجرای سومین گام از کاهش تعهدات خود را اعلام کرد.

اولین گام ایران در کاهش تعهدات، عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده بود که در تاریخ هجدهم اردیبهشت اعلام شد. گام دوم روز شانزدهم تیر و با بیانیه‌ای دولت مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی از ۳.۶۷ درصد اجرا شد.

گام سوم ایران برای کاهش و توقف برخی تعهدات ذیل برجام که از شهریور شروع شد، بیشتر مربوط به برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) از جمله توسعه و راه‌اندازی نسل جدید سانتریفیوژها در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم بود.

 

مشرق

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پمپئو تحریم شرکت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران