Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: فشاری که امروز تحریم‌ها بر بدنه اقتصاد کشور وارد کرده است به دلیل اتکاء به درآمدهای نفتی است که به همین منظور تلاش می‌کنیم بودجه امسال کشور بدون اتکاء به درآمدهای نفتی تنظیم شود. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، داود محمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: این که امروز کشور دچار مشکلات اقتصادی فراوان شده است به دلیل تحریم‌هایی است که با دانش دشمن از وابستگی اقتصادی ما به ما تحمیل شدد، چرا که دشمن می‌دانست اقتصاد ما بدون نفت دچار مشکلاتی جدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بودجه‌ای که بر مبنای نفت تنظیم شده باشد در شرایط امروز کشور نمی‌تواند کارآمدی لازم را ایفا کند، از این رو تلاش‌ می‌کنیم تا بودجه امسال کشور بدون اتکاء به درآمدهای نفتی تنظیم شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنظیم برنامه ریزی بودجه بدون اتکاء به نفت امروز از اصلی‌ترین نیازها در کشور است و باید با مشارکت نمایندگان به صورت جدی به این مسئله پرداخته شود.

بودجه بدون نفت شکل گرفت؛ آقایان‌ اجازه دهند تولید جانی تازه بگیردپیشنهادهایی برای جبران کسری بودجه بدون نفت/ مردم با خرید اوراق پاکسازی به دولت کمک کنند + فیلمپیشنهاد 7 مرحله ای برای رفع کسری 193 هزار میلیاردی بودجه بدون نفت


محمدی افزود: ارائه طرح‌های بودجه کارشناسی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌تواند در این زمینه اثربخشی خوبی داشته باشد و قطعا خواهیم توانست راه مناسب را برای تنظیم این برنامه پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: تبدیل تحریم‌ها به فرصت از ویژگی‌های مردم شریف ایران اسلامی است و همین ویژگی قطعا به خروج سرافزار از شرایط امروز کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش بهره‌وری، تلاش برای رفع مشکلات و کشف روش‌های جدید راهکار مدیریت بحران در شرایط امروز کشور است و قطعا خواهیم توانست از این وضعیت عبور کنیم.

محمدی گفت: جوانان توانمند ایران اسلامی بارها نتیجه تلاش دشمن برای تفرقه افکنی را به آنها نشان داده‌اند، و امروز دنیا می‌داند که نباید به ایران و مردم ایران چیزی را تحمیل کند.

پیام آزادگی امام حسین(ع) به گوش جهانیان رسیده است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه اظهار داشت: امروز با گذشته سالیان سال از عاشورا پیام آزادگی امام حسین(ع) به گوش جهانیان رسیده است و اربعین موجب شده تا این صدای آزادی‌خواهی در گوش جهان بپیچد.

وی بیان کرد: اگر امروز اربعین حسینی با میلیون‌ها زائر به یک آئین جهانی تبدیل شده است و موجب شده تا به یکی از بزرگترین تجمعات صلح در جهان تبدیل شود به جهت رشادت‌هایی است که در این مسیر انجام شده و خون شهدایی است که برای بازشدن این مسیر انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز به جهت خون همین شهدای بزرگوار ریشه کرد و امروز به اقتداری سیاسی و نظامی در دنیا و منطقه دست یافته است که برای هر کشوری دست یافتنی نیست.

آیت الله عابدینی افزود: پیام اربعین امروز بزرگترین پیام جامعه شیعه در جهان است که دشمن با تمام توان خود تلاش کرده تا آن را از دید مردم پنهان کند و رسانه‌های معاند گمان کردند با سکوت می‌توانند این حرکت عظیم را پنهان کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما با همه این شرایط اربعین صدای صلح و آزادی در گوش جهانیان است و تداوم نیز خواهد یافت.

انتهای پیام/ز

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: نیروی انسانی در تدوین و تصویب بودجه جاری شهرداری به عنوان موتور محرک توسعه شهر مورد توجه بوده است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با ایمنا در مرکزی با بیان اینکه قانونگذار به اعضای شورای شهر در مورد امور اجرایی اجازه هیچ‌گونه دخالتی را نداده است، اظهار کرد: مراجعات حضوری و تماس‌های تلفنی متعدد توسط برخی کارکنان شهرداری با کمیسیون نظارت و حقوقی صورت گرفته است.

وی افزود: توجه به امر رفاهی کارکنان شهرداری و تخصیص و چگونگی پرداخت‌ها و توزیع اضافه کار در حوزه مدیریتی از اختیارات شهردار است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه وظیفه شورا تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری است، خاطرنشان کرد: اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص جبران زحمات و اقدامات کارکنان شهرداری با تصویب ردیف ۱,۵۰۰ میلیارد تومان و با تناسب ۲۵ درصد از بودجه کل ۶۰۰۰ میلیارد تومانی مورد توجه شورای ششم قرار گرفته است.

میرنظامی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال جاری ۴,۶۰۰ میلیارد تومان بود؛ بنابراین با توجه به اینکه رویکرد شورای ششم برای توسعه شهر اراک تحولی و توأم با جهش در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری و فرهنگی بوده است، بودجه شش هزار میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و تورم چالش‌های معیشتی را برای تمام کارکنان دولت ایجاد کرده است، ادامه داد: این موضوع مورد توجه شورا قرار داشته است و بنا بر همین ملاحظات ردیف بودجه جاری تصویب شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: کارکنان شهرداری مطلع باشند در این خصوص شورای شهر مساعدت و توجه ویژه خود را در تدوین بودجه جاری و دریافتی کارکنان پرتلاش شهرداری مدنظر داشته و بر اساس قانون از دخالت در وظایف شهردار در خصوص نحوه اجرا و اعمال و چگونگی تخصیص اضافه کار و رفاهیات پرهیز کرده است.

میرنظامی در خصوص اصلاح سطح معابر شهری، عنوان کرد: همسان‌سازی دریچه تونل‌ها (منهول‌های) تأسیسات شهری شامل تونل تأسیسات شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در معابر شهری، همچنین پل‌های تعبیه شده در معابر، تقاطع‌ها باید مورد دقت و توجه فوری قرار گیرد و اصلاح آن‌ها طی یک برنامه زمانی مشخص انجام شود.

وی افزود: موارد بسیاری مشاهده شده است که به‌دلیل غیرهم‌سطح بودن این دریچه‌ها و پل‌های فلزی در تقاطع‌ها، کوچه‌ها و معابر سطح شهر آسیب‌های زیادی به خودروهای شخصی و عمومی توأم با خسارات مالی شده که توجه نکردن به این نقص، حق‌الناس و تضییع حقوق شهروندان است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: درخواست کمیسیون نظارت و حقوقی اصلاح و هم‌سطح سازی این دریچه‌ها و پل‌ها با سطح معابر و رفع سریع اینگونه اشکالات به‌منظور جلوگیری از نارضایتی شهروندان است.

کد خبر 745719

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس