Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@17:57:27 GMT

داعش "پیروز بزرگ" تصمیمات ترامپ در سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۳۷۲

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقام‌های آمریکایی می‌گویند، نیروهای آمریکایی و شرکای آن‌ها به رهبری کردها روزانه ده‌ها ماموریت ضد داعش در سوریه اجرا می‌کردند و این فرایند اکنون متوقف شده است.

همان شرکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه برخی از زندانیان داعشی را آزاد کرده و آن‌ها را به خودشان ملحق کردند و این را راهی برای زیر نظر داشتن آن‌ها می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هم اکنون وضعیت خطرناکی است.

اکنون تحلیلگران می‌گویند، خروج نیروهای آمریکایی به دستور دونالد ترامپ بزرگترین پیروزی در چهار سال اخیر را نصیب داعش کرده است و به شدت دورنمای آن را تقویت کرد. مقام‌های آمریکایی اخیرا گفتند، با توجه به اینکه نیروهای آمریکایی برای خروج شتاب به خرج می‌دهند، در حقیقت آن‌ها توانایی گردآوری اطلاعات حیاتی درباره عملیات‌های میدانی این گروه را از دست می‌دهند.

لینا خطیب، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در مرکز تحقیقاتی چتم هاوس لندن گفت: هیچ تردیدی نیست که داعش یکی از بزرگترین برنده‌های اتفاق‌های رخ داده در سوریه است. قطع حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه توانایی ایالات متحده و شرکای سابق در گیر انداختن باقیمانده‌های این گروه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داعش ترکیه شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند