Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-24@05:56:49 GMT

آیا عقد آریایی قانونی است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۳۹۱

در دیدار جمعی از اعضای کانون های دفاتر ازدواج و طلاق با ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، وی با بیان اینکه مقدس ترین عقدی که در شرع مقدس وجود دارد عقد ازدواج است که سنگ بنای خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع را تشکیل می دهد و شروع پیوند خانوادگی از دفاتر ازدواج است، لذا عقد ازدواج باید در دفاتر با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قوه قضائیه افزود: گزارش هایی واصل شده است که در برخی از دفاتر صیغه هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن جاری می شود که مغایر شرع و قانون است که با این دفاتر بایستی برخورد قاطع به عمل آید.

وی تأکید کرد: معاونت امور اسناد سازمان ثبت، اداره کل بازرسی و کانون های دفاتر ازدواج و طلاق بایستی با بازرسی های محسوس و غیر محسوس نسبت به شناسایی این دفاتر اقدام و با مرتکبان این تخلفات برخورد سریع و قاطع به عمل آید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق باید نهایت دقت به عمل آید و افرادی به این مشاغل انتخاب شوند که متشرع، مورد اعتماد و قانونمند باشند و در سپردن این دفاتر به افراد نباید صرفا مدرک تحصیلی ملاک عمل قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات دفاتر ازدواج و طلاق، به روز نبودن قوانین و مقررات است لذا بازنگری در قوانین و مقررات موجود ضروری است.

دکتر خدائیان، معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف نمود که ظرف حداکثر ۱۵ روز، کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان، سران مجرب دفاتر ازدواج و طلاق و اساتید حوزه و دانشگاه، نسبت به بازنگری در قوانین مربوطه تشکیل داده و در اسرع وقت پیش نویس لایحه قانون مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق را تهیه نمایند. وی همچنین بر تسریع در اجرای سامانه تقسیم اسناد طلاق تأکید کرد.

منبع: ساتین

کلیدواژه: احکام ازدواج اخبار ازدواج اخبار قوه قضاییه دفتر عقد و ازدواج رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی

آفتاب‌‌نیوز :

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به‌شرح زیر است؛

سال 1382 به‌پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌، آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌ هواپیمای شخصی به تصویب رسید.

براساس این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران‌، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط‌، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند.

همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

در این راستا خبرنگاری سال گذشته در مصاحبه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش در خصوص مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می‌پردازد.

پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح شد که خرید جت‌های شخصی به‌تازگی برای عموم آزاد شده است این در حالی است که این موضوع نه‌تنها اتفاق جدیدی نبوده است بلکه آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری ‌هواپیمای شخصی در سال 1382 به تصویب رسیده است.

لذا رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد