Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرآنلاین: آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید از طرح مساله تعطیلی پنجشنبه‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه داد این موضوع تصویب شود.

وی روز سه‌شنبه در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اگر این موضوع تصویب شود مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد که باید نسبت به آن توجه داشت.

وی گفت: ما نمی‌توانیم کارخانه‌های بخش خصوصی را این‌گونه تعطیل کرده و آن‌ها را متضرر کنیم، همچنین ممکن است در سال‌های آینده به هر بهانه‌ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید در ادامه بابیان این‌که خوشبختانه آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، مدیری روشن، متفکر و طراح می‌باشد و امیدواریم در طراحی‌های خود درزمینهٔ رشد حوزه‌های علمیه موفق عمل کند، با انتقاد از تعطیلی‌های بسیار حوزه و دانشگاه بیان کرد: متاسفانه بهترین روزهای سال ازنظر خوشی آب‌وهوا به دلیل تعطیلات از بین می‌رود.

آیت‌الله سبحانی گفت: تعطیلات در عید بهترین وقت درس است، ولی درس‌ها در دانشگاه و قم از بین می‌رود.

وی همچنین با اشاره به این‌که نسبت به مسائلی که وهابیت مطرح می‌کنند در حوزه باید روشنگری شود، گفت: فعالیت در شبکه‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌ای حوزوی مطلوب است، ولی باید این فعالیت‌ها در خصوص جلوگیری از رشد شبهات وهابیت و پاسخگویی به آن‌ها تمرکز بیشتری یابد.

وی با اشاره به انتشار کتابی در رد عقاید شیعه با استفاده از نهج‌البلاغه و با اسم ایشان افزود: آن‌ها ترجمه این کتاب را به بنده نسبت دادند که بنده نیز ردیه کاملی در این زمینه نوشتم؛ در نقد وهابیت باید بدانیم که مرز بین وهابیت و اهل سنت را رعایت کنیم و تعرضی به اهل سنت نشود.

وی با اشاره به اهمیت بهبود کیفیت آموزشی در دروس حوزوی، بیان کرد: توضیحات مدیر حوزه‌های علمیه درزمینهٔ برنامه جدید آموزشی و همچنین طرح راهنمای تحصیلی طلاب جالب‌توجه است؛ بنده نیز چند تن از طلاب مبرز را در درس اصول تعیین کرده‌ام که درس گذشته را برای طلاب دیگر تقریر می‌کنند؛ تاکنون سه حلقه ایجادشده است و شاید امسال این حلقه را گسترده‌تر کنیم تا اشکالات طلاب رفع شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این شیوه آموزشی در نجف اشرف نیز مرسوم بود و وقتی‌که مرحوم آخوند از منبر پایین می‌آمد آیت‌الله شیخ علی قوچانی این درس را برای دیگران تقریر می‌کرد.

وی با ذکر این مطلب که حوزه باید در مباحث علمی خود به نتیجه سریع‌تر برسد، یادآور شد: مردم و جوانان این عصر کمتر حوصله و صبر پرداختن به مطالعات و مباحثات طولانی را دارند و به همین دلیل باید زودتر آن‌ها را به نتیجه برسانیم که مبلغان و نویسندگان به کارهای خود برسند.

وی اضافه کرد: اگر برنامه خوب باشد و استادان نیز دلسوزی کنند، حوزه به نتیجه بهتری می‌رسد؛ درگذشته طلاب فرصت بیشتری داشتند و مشکلات کمتری در بیرون از حوزه داشتند و شبهات کمتری نیز مطرح می‌شد که این‌همه وقت آن‌ها را بگیرد.

وی همچنین با تجلیل از علمای مازندران بیان کرد: مرحوم ابن شهرآشوب از بزرگ‌ترین این علما است که وقتی به بغداد آمد و مباحث خود را مطرح کرد همگان را شگفت‌زده نمود.

طرح هدایت علمی طلاب موفق بوده است

مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این دیدار گفت: وجود مبارک آیت‌الله‌العظمی سبحانی برکتی عظیم برای حوزه‌های علمیه کشور است؛ خوشبختانه امروز مرکز امام صادق (ع) در پردیسان نیز به یک پایگاه خوب علمی تبدیل‌شده است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی افزود: امسال ۵ هزار طلبه در طرح هدایت علمی حضور دارند که بر اساس اصول علمی و آموزشی حوزه به تحصیل مشغول هستند و طبق سنت حوزه آزاد به انتخاب استاد هستند؛ اولین درس خارجی که مشمول این طرح شد، درس خارج حضرت آیت‌الله سبحانی است.

وی بیان کرد: این طرح به آزادی طلاب در انتخاب دروس توجه دارد و از دیگر سوی هر ۱۵ طلبه که در یک درس شرکت می‌کنند، دارای استاد و مشاور هستند که امسال حدود ۴۰ مدرسه و خوابگاه و مراکز را با ۴هزار طلبه پوشش دادیم.

وی گفت: در فاصله دوساله با این طرح، سطح نمرات و دروس طلاب بهتر شده است؛ خوشبختانه این طرح تاکنون موفق بوده است و با جدی‌تر شدن انتخابات و رشد مقاله‌نویسی و غیره به‌تدریج این طرح را به سمت درس خارج هدایت می‌کنیم.

وی گفت: امسال ۲۳ آبان، اجلاسیه اساتید سطوح عالی و درس خارج حوزه در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله سبحانی مراجع تقلید تعطیلی پنجشنبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه غذای ارزان به همت جمعی از طلاب در منطقه پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جمعی از طلاب علوم دینی، در کنار درس و بحث خود، با راه اندازی بازارچه تولیدات خانگی و مرکز تهیه غذای اقتصادی در منطقه پردیسان، برای ۱۵۰ طلبه و خانواده هایشان فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

این طلاب همچنین با در مرکز تهیه غذایی که راه انداخته‌اند با عرضه غذای ارزان و با کیفیت خدمت دیگری به مردم ارائه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدارهای امام خمینی درباره روحانیون وابسته، مقدس‌نما و تحجرگرا
  • آمادگی حوزه بهداشت و درمان زنجان برای خدمت‌رسانی درتعطیلات نوروز
  • عرضه غذای ارزان به همت جمعی از طلاب در منطقه پردیسان قم
  • آزادی ۳۳ زندانی در بندرانزلی
  • انتقاد صریح عباس عبدی از مخالفت دولت با افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان
  • ساعت کار نانوایان در روز عید اعلام شد
  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • انتقاد تند روزنامه فرهیختگان به سکوت آیت الله صدیقی
  • حزب‌ الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد