Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@16:00:11 GMT

(تصاویر)امپراتور جدید ژاپن تاجگذاری کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۵۱۳

(تصاویر)امپراتور جدید ژاپن تاجگذاری کرد

امپراتور جدید ژاپن امروز (سه شنبه) طی مراسمی رسمی و تشریفاتی در توکیو به تخت امپراتوری نشست و تاجگذاری کرد.

    او جایگزین پدرش (امپراتور آکیهیتو) شد که داوطلبانه از قدرت کناره گرفت.

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن با حضور مقامات و مهمانانی ارشد از بیش از 170 کشور جهان برگزار شد.

در مراسم تحلیف و تاجگذاری امپراتور 59 ساله ژاپن، نزدیک به 2 هزار مهمان خارجی و داخلی شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از جمله مهمانان خارجی مراسم تاجگذاری امپراتور جدید ژاپن می توان به "شاهزاده چارلز "ولیعهد بریتانیا، "فرانک والتر اشتاین‌مایر"، رئیس‌جمهوری آلمان، "آنگ سان سوچی" رهبر میانمار، "رودریگو دوترته" رئیس‌جمهوری فیلیپن و "فدریکا موگرینی" مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد.

همچنین پادشاهان سوئد، دانمارک و اسپانیا نیز در مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن شرکت کردند.

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن به دلیل وقوع توفان "هاگیبیس" در این کشور، به تعویق افتاده بود.

در این مراسم "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن نیز سخنرانی کرده است.

پیشتر انتقادهای کم سابقه‌ای از هزینه زیاد مراسم تاجگذاری و مراسم آئینی شکرگذاری "دایجوسای" که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: امپراطور ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد

ژانگ یوشیا، نایب رئیس شورای نظامی مرکزی چین گفت که کشورش قاطعانه با تمام تحریکات بی اساس در دریا مقابله خواهد کرد و خواستار حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های دیپلماتیک خواهد شد.

براساس گزارش آر تی، او در سخنرانی امروز خود در افتتاحیه نوزدهمین سمپوزیوم (همایش دانشگاهی) دریایی غرب اقیانوس آرام در شهر چینگدائو چین افزود: چین همواره بر حل و فصل مناقشات دریایی از طریق رایزنی دوستانه با کشور‌های ذی‌ربط اصرار داشته است، اما اجازه نخواهد داد که حسن نیتش را مورد بهره برداری قرار دهند. پکن تحریف قوانین بین المللی را نیز به رسمیت نخواهد شناخت و طبق قانون در صورت نقض عمدی، قاطعانه با تحریکات ناموجه مقابله خواهد کرد.

این مقام چینی خاطرنشان کرد: اختلافات و اصطکاک‌ها ناگزیر به وجود می‌آیند، اما آنچه مهم است یافتن راه درست برای حل آنهاست. تاریخ همیشه نشان داده است که تحریک عمدی درگیری به منظور تامین منافع شخصی در نهایت منجر به آسیب رساندن به طرفی می‌شود که این کار را انجام می‌دهد.

چین ، آمریکا را به افزایش عمدی تنش در دریای چین جنوبی با عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی از آب‌های مورد ادعای پکن متهم می‌کند.

نوزدهمین سمپوزیوم دریایی اقیانوس آرام غربی ۲۲ تا ۲۴ آوریل برگزار می‌شود؛ که طی آن موضوعات امنیت جهانی، صلح و آرامش در دریا، همکاری در زمینه امنیت دریایی و نظم دریایی بر اساس قوانین بین المللی و همچنین حاکمیت جهانی دریایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این سمپوزیوم برای دومین بار از سال ۲۰۱۴ در چین برگزار شد. شرکت کنندگان سپس سندی را تصویب کردند که قوانین جدیدی را برای رفتار در دریا تعیین می‌کرد. اولین سمپوزیوم از این دست در سال ۱۹۸۸ برگزار شد که در حال حاضر ۲۹ کشور از جمله روسیه و ۷ کشور دیگر به عنوان ناظر در آن شرکت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد