Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@22:15:45 GMT

جای چیزی خالی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۵۷۷

جای چیزی خالی است

کنجکاو می‌شوم. می‌آیم پایین‌تر. نوشته: «دوچرخه با نوجوانان ارتباط مستمر ندارد.»

فکر می‌کنم: «ندارد؟» ادامه می‌دهم. نوشته: «ما از دوچرخه دوریم. درست است که مطلب می‌فرستیم، چاپ می‌شود و ذوق می‌کنیم، اما این ارتباط نیست...» فکر می‌کنم: «ارتباط که هست، اما کافی نیست.»

نوشته: «یادم می‌آید قبلاً از خبرنگارها سؤال می‌کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتباط مفید بود. این‌که بچه‌ها فرصت می‌کردند با شما صحبت کنند یا از مسائل خودشان بگویند یا...»

فکر می‌کنم: «راست می‌گوید. شاید خوب باشد باز هم سؤال یا موضوعی را مطرح کنیم تا بچه‌ها درباره‌اش حرف بزنند و بنویسند. البته به شرطی که بچه‌ها مشارکت کنند. اگر نه، سؤال‌کردن و جواب‌نگرفتن که فایده‌ای ندارد.»

نوشته: «ما در مشکلات دوچرخه سهیم نیستیم. تا به‌حال پای درددل دوچرخه نبوده‌ایم تا برای مشکلاتش اندوهگین بشویم.»

فکر می‌کنم: «این‌جا را خیلی قبول ندارم. خیلی وقت‌ها مشکلات‌ را به بچه‌ها گفته‌ایم، نمونه‌اش هم همین مسئله‌ی کاغذ و چاپ‌نشدن دوچرخه. البته قبول که گاهی همه‌ی مشکلات را نمی‌شود به شکل عمومی گفت.»

نوشته: «دفتر دوچرخه از ما نخواسته، ولی ما و شاید فقط من به این نیاز داریم؛ به ارتباط دوطرفه، به ایده‌دادن، نقدکردن، صحبت‌کردن و بعد فرستادن اثر...»

فکر می‌کنم: «چرا زینب این‌طور فکر می‌کند؟ یعنی دوچرخه در انتقال این نیاز و حس موفق نبوده و نتوانسته نوجوان‌ها را به مشارکت دعوت کند؟ چون مدتی چاپ‌ نشده، این ارتباط قطع شده؟ چون مدتی است که بچه‌ها را به حرف‌زدن و نقدکردن دعوت نکرده، این حس به‌وجود آمده که دیگر نیازی به  نقد ندارد؟»

نوشته: «مخاطب نگران و شاید کم‌رنگ دوچرخه.»

فکر می‌کنم چه خوب است که زینب نگران دوچرخه است. چه عالی که نگرانی‌اش را می‌گوید. کاش همه‌ی بچه‌ها همین کار را بکنند.

تصویرسازی: نوشین صرافها

کد خبر 459471 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند

آمستردام با کمیسیون اروپا وارد مذاکره خواهد شد تا سرعت دوچرخه‌های الکترونیکی را با دستگاه‌های هوشمند محدود کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آمستردام به‌دلیل افزایش تعداد حوادث مربوط به دوچرخه‌های الکترونیکی از تعیین محدودیت سرعت برای این وسایل‌نقلیه به‌عنوان یک ضرورت یاد کرد و وب‌سایت شهرداری آن اعلام کرد که شهر مشغول جست‌وجوی راه‌هایی به‌منظور کاهش سرعت مجاز برای مدل‌های جدید دوچرخه‌های الکترونیکی در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش صدمات ناشی از آن‌ها است. مقامات به‌عنوان یک راه‌حل اجرای تنظیمات هوشمند سرعت را معرفی کردند که برای اجرای آن به‌دنبال توافق با کمیسیون اروپا و سازندگان دوچرخه هستند.

افرایش تصادفات دوچرخه‌ها در آمستردام

آمستردام شهری است که دوچرخه‌سواری بخش اصلی زندگی و ترافیک روزانه آن محسوب می‌شود. با این حال مدل‌های دوچرخه الکترونیکی جدیدتر و قدرتمندتر، توانایی توسعه سرعت بسیار بالاتر از دوچرخه‌های کلاسیک را دارند و این امر منجر به افزایش تصادفات جاده‌ای و کاهش احساس ایمنی در بین سایر کاربران در جاده‌ها شده است. به همین دلیل اداره محلی تصمیم گرفته است در همکاری با کارشناسان مؤسسه شهرسازی، دستگاهی را توسعه دهد که می‌تواند سرعت این دوچرخه‌ها را هنگام عبور از مناطق شلوغ و حساس شهر محدود کند.

جزئیات در مورد این راه‌حل هوشمند هنوز مبهم است، اما کارشناسان ادعا می‌کنند که این فناوری می‌تواند اطمینان حاصل کند که دوچرخه‌ها هنگام عبور از مناطق مدرسه یا پارک‌ها با سرعت مناسب حرکت می‌کنند و سرعت را در شرایط آب‌وهوایی نامساعد مانند باران یا برف محدود می‌کند. برای این منظور دستگاه روی دوچرخه به‌طور مداوم به زیرساخت دیجیتال شهر متصل خواهد شد.

مقامات آمستردام ترس از تجاوز به حریم خصوصی و دخالت نهادهای بالادست را کاهش داده و اظهار کردند که این امر قبل از توافق با کمیسیون اروپا برای تصویب این اقدام اجرا نخواهد شد. با این حال کمبود جزئیاتی دقیق در مورد نحوه عملکرد این دستگاه‌ها مشکل‌ساز شده است و کمیسیون برای تأیید آن نیاز دارد که در وهله اول دریابد آیا سرعت به‌طور خودکار و از راه دور کاهش پیدا می‌کند یا سیگنالی وجود دارد که به سواران هشدار می‌دهد که سرعت خود را کاهش دهند.

کد خبر 737327

دیگر خبرها

  • رمضان در سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی
  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • رمز و راز تابوت‌های مصریان باستان
  • قصه های به زبان ساده برای بچه ها در ماه رمضان
  • برگزاری پویش «تهران بی دود»
  • دعوت از ۲ سپاهانی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری امید
  • ۲ سپاهانی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری امید دعوت شدند
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند
  • ۱۰ کتاب برتر روان شناسی رشد شخصیت که در نوروز باید بخوانید
  • قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!