Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@17:14:15 GMT

درخواست پول بیشتر از ناتو به بهانه تهدیدات ایران!

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۶۹۳

ساعت 24- وزیر دفاع آمریکا خواستار کمک مالی بیشتر ناتو برای محافظت از عربستان سعودی و منطقه خلیج فارس جهت مقابله با تهدیدهای ایران شد!

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خواستار کمک مالی بیشتر ناتو برای محافظت از عربستان سعودی و منطقه خلیج فارس جهت مقابله با تهدیدهای ایران شد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: «ترکیه متحد ما در عضو ناتو است و با کشوری که عضو ناتو است جنگ نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «به منظور جلوگیری از تسلط داعش و دیگران بر چاه‌های نفت، موضوع بقای تعدادی از نیروهایمان در مرکز سوریه را بررسی می‌کنیم!»

وزیر دفاع آمریکا گفت: «هیچ تعهدی نداریم که برای حمایت از کردها وارد جنگ با یکی از متحدان خود در پیمان ناتو شویم.»

در همین حال سخنگوی کاخ سفید نیز مدعی شد: « انتظار می‌رود که آتش‌بس موقت در سوریه به آتش‌بس دائمی تبدیل شود.»

وی همچنین افزود: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار باقی ماندن تعدادی از نیروهای نظامی آمریکا در سوریه برای حمایت از چاه‌های نفتی است!»

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده