Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسلام‌آباد اعلام کرد که در نشست سه جانبه چین، روسیه و آمریکا در مسکو درباره صلح افغانستان حضور خواهد یافت. تاریخ انتشار: 23:19 - 30 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۹۲۸

به گزارش خبرگزاری میزان،  اسلام آباد اعلام کرد که در نشست سه جانبه چین، روسیه و آمریکا در مسکو درباره صلح افغانستان حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته دیلی تایمز، قرار است نمایندگان ویژه چین، آمریکا و روسیه در مسکو نشستی برگزاری کرده و در مورد چگونگی از سرگیری گفتگوهای آمریکا و طالبان رایزنی کنند.

همچنین چین اعلام کرده است که به زودی میزبان نشست بین الافغانی با حضور نمایندگان طالبان و احزاب سیاسی عمده و دولت افغانستان خواهد بود.

این در حالی است که «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در افغانستان دور جدید سفرهای خود را به بروکسل، پاریس و مسکو برای از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان آغاز کرده است.

طبق این گزارش، خلیلزاد قرار است در بروکسل و پاریس، با متحدین آمریکا از جمله اتحادیۀ اروپا، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو و سازمان ملل متحد در رابطه با چگونگی سرعت بخشیدن به تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در افغانستان رایزنی کند.

همچنین خلیلزاد در مسکو قرار است خلیل‌زاد با همتایان روسی و چینی در مورد پایان جنگ در افغانستان دیدار و گفتگو کند.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان مسکو روسیه چین خلیلزاد دستیابی بروکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد

به گزارش جام جم آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا برای اعطای کمک‌های تسلیحاتی تازه به اوکراین، گفت دخالت بیشتر واشنگتن در این جنگ منجر به همان «شکست پرهیاهو و تحقیرآمیز» خواهد شد که در ویتنام و افغانستان متوجه واشنگتن شد.

زاخارووا در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اظهار کرد: «اقدامات واشنگتن به‌عنوان کشوری که عملاً یکی از طرفین دخیل در جنگ اوکراین است، با مقابله‌ای قاطعانه و بی‌قیدوشرط مواجه خواهد شد. افزایش عمق درگیری این کشور در جنگی ترکیبی علیه روسیه به همان شکست پرهیاهو و تحقیرآمیزی منجر خواهد شد که واشنگتن در زمان حضور خود در ویتنام و افغانستان متحمل شد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات زاخارووا یک روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه لایحه کمک ۶۰.۸ میلیارددلاری به اوکراین را تصویب کرد و آن را برای بررسی به مجلس سنا فرستاد.

انتظار می‌رود مجلس سنا هم با تصویب این لایحه موافقت کند و لایحه بودجه کمکی برای اوکراین در نهایت به کاخ سفید ارسال شود تا با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، وجهه قانونی پیدا کند.

زاخارووا درباره حمایت دو حزبی اعضای مجلس نمایندگان از تصویب این لایحه گفت: «نخبگان حاکم در آمریکا فارغ از وابستگی حزبی خود، آماده‌اند تا اوکراین را غرق در سلاح کنند، با این هدف که این کشور تا ازبین‌رفتن آخرین سرباز خود به جنگ ادامه دهد. واشنگتن برای انجام این کار به راهکاری مبتذل متوسل می‌شود، یعنی سرقت دارایی‌های مسدودشده روسیه که کنگره چراغ سبز آن را به کاخ سفید نشان داده است.»

همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی‌های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را تصرف کردند که مجموع آن‌ها به ۳۱۹ میلیارد دلار می‌رسد. بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای اتحادیه اروپا است و بروکسل هم در حال بررسی این پیشنهاد است که از دارایی‌ای تصرف‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن دیگر به پیروزی اوکراین در جنگ امیدی ندارد، گفت آمریکا انتظار دارد ارتش اوکراین تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال میلادی جاری در برابر روسیه مقاومت کند تا وجهه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حفظ شود.

ماریا زاخارووا در انتها گفت تلاش‌های غرب برای نجات دولت اوکراین «محکوم به شکست» بوده اهداف روسیه در جنگ اوکراین به طور کامل محقق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود