Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه‌ای در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده درباره واریز نشدن یارانه حدود چهار صدم درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر) در شهریور ماه مواردی را یادآور شد.

در این اطلاعیه که از سوی اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، آمده است: ‌هر ماه تعداد اندکی از خانوارها به دلایل مختلفی ناچار به اقدام هایی از جمله تغییر حساب بانکی، تغییر بانک عامل، تغییر سرپرست خانوار یا اعمال جداسازی و تفکیک خانوار به دلیل ثبت رخداد ازدواج، طلاق، معرفی سرپرست جدید به دلیل فوت سرپرست قبلی و غیره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه ها مطابق قانون فرآیندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت‌کننده یارانه نقدی یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از چهار صدم درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی‌شوند که در اصطلاح به آن «رد حساب» می‌گویند که به منزله نبود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی است و بر این اساس مطابق قانون یارانه آن ماه خاص برای آنها محاسبه و در نتیجه واریز نمی شود.

بدیهی است به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار مجدداً در فهرست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت، اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست؛ زیرا بر اساس ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده هفت قانون هدفمند کردن یارانه ها، مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هدفمندی یارانه ها قطع یارانه قطع یارانه ثروتمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با بیان این‌که اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و حمایت از بانوان کارآفرین با توجه به ظرفیت ها و ساختارهای این سازمان از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه به سازمان جهاددانشگاهی استان سپرده شده، گفت : در این طرح پس از فراخوان و ثبت نام، بانوان سرپرست خانواده در دوره های مهارتی اشتغال محور شرکت کرده و پس از کسب مهارت لازم و توانمندسازی به بازار کار معرفی می شوند.

وی با اشاره به  تجربه‌های موفق و بسترهای بوجود آمده در مرکز شتابدهی شغلی صنایع فرهنگی و فناوری های نرم سازمان جهاددانشگاهی استان، افزود: دوره های آموزشی این طرح شامل صنایع بافتنی(ماندالا بافی، مکرومه بافی)،  صنایع چوبی، گوهرشناسی و تراش سنگ های قیمتی، خیاطی(مدولباس)، عروسک بافی، کار با چرم، دوره های نرم افزار(گیم و انیمیشن، طراحی سایت، موشن گرافی و...)، تکنسین داروخانه و کمک های اولیه است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار  ۲۰ تا ۴۰ ساله می توانند تا پنجم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: افراد واجد شرایط برای ثبت نام و دریافت توضیحات بیشتر می‌توانند به مرکز آموزش دوره های تخصصی سازمان جهاددانشگاهی استان مراجعه کنند  یا با شماره ۳۱۰۳۱ داخلی ۳۰۰ تماس بگیرند.

حدیدی تصریح کرد: بزودی دو همایش در این خصوص در سطح استان برگزار خواهیم کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار