Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@16:27:13 GMT

پیش بینی کاهش رشد اقتصاد چین به ۵.۷ درصد در ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۸۲۷

به گزارش اکوفارس به نقل از سی ان بی سی، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می کند علیرغم احتمال سرعت گرفتن رشد اقتصاد جهان، رشد اقتصاد چین در 2020 کند تر می شود.

 صندوق بین المللی پول در گزارش دورنمای اقتصاد جهان اعلام کرد اقتصاد چین سال آینده رشدی معادل 5.7 درصد خواهد داشت که کندتر از پیش بینی 6.1 درصد برای سال 2019 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین سال گذشته 6.6 درصد رشد داشت.

 تائو ژانگ، نایب رئیس صندوق بین المللی پول در اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت:« اقتصاد چین  در حال کند شدن است و این روند چندین سال پیش آغاز شد».

 وی اضافه کرد:« اتفاقاتی که در چند سال اخیر در جهان افتاده مثل درگیری های تجاری، فشارهای ژئوپلیتیکی و بی ثباتی های سراسر جهان بر اقتصاد چین تاثیر گذاشته است».

« ولی این نرخ رشد هنوز هم منطقی است چون چین در حال بازسازی اقتصاد خود است تا آن را به شیوه ای پایدارتر توسعه دهد. یعنی وابستگی کمتر به بدهی برای رشد اقتصاد و تمرکز بیشتر بر مصرف داخلی».

 طبق گفته ژانگ این تغییرات باعث رشد کندتر ولی کارآمدتر اقتصاد چین می شود.

چین روز جمعه اعلام کرد اقتصادش در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 6 درصد رشد داشته که کند ترین حالت از سه ماهه اول 1992 است.

ژانگ گفت:« نمی توان انتظار داشت هر اقتصادی با هر اندازه ای که باشد به طور مداوم 10 درصد، 7 درصد یا 8 درصد رشد کند. بنابراین ما در مورد یک رشد با کیفیت بهتر و تداوم بیشتر صحبت می کنیم. به نظر من، 5.8 درصد و هر رقم دیگری در این حدود منطقی به نظر می‌رسد».

 پیش بینی کند شدن رشد اقتصادی چین در سال آینده در تضاد با پیش بینی صندوق بین المللی پول برای بهبود رشد اقتصاد جهان است.

 صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که رشد اقتصاد جهان در 2020 ، 3.4 خواهد بود در حالی که قبلاً آن را 3 درصد اعلام کرده بود. هر دوی این ارقام کمتر از 3.6 درصد رشد اقتصادی سال گذشته است که دلیل آن هم بی ثباتی های به وجود آمده توسط جنگ تجاری آمریکا و چین است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰

روتردام هلند ساخت یک پارک بازیافت را آغاز کرده است که شهر را در مسیر کاهش مصرف مواد خام قرار خواهد داد. این پارک یک کانون «دایره‌ای» جدید در شهر خواهد بود که استفاده مجدد و چرخه مجدد مواد در مرکز آن قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روتردام از ساخت یک پارک بازیافت تا تابستان ۲۰۲۴ خبر داد که در ساخت آن از مواد بازیافتی استفاده می‌شود و ساکنان می‌توانند اقلام قابل بازیافت و مناسب برای استفاده مجدد را به آن انتقال دهند، زیرا مرکز خرید این پارک مجهز به فروشگاه‌های اقتصاد دایره‌ای است که این اقلام را به موارد جدید تبدیل می‌کند.

روتردام هدف خود را از تأسیس این مرکز افزایش آگاهی‌های عمومی درباره رفتار اقتصاد دایره‌ای در میان شهروندان و در نتیجه کاهش اثرات زیست‌محیطی زباله‌های بزرگ خانگی، همچنین برانگیختن هیجانات عمومی و خصوصی برای راه‌اندازی صنایع‌دستی دایره‌ای از طریق آموزش و در نتیجه پرورش خلاقان اقتصاد دایره‌ای آینده معرفی کرد.

این شهر قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مصرف مواد خام خود را به نصف کاهش دهد و اجرای اصول اقتصاد دایره‌ای می‌تواند با استفاده کامل از تمام منابع موجود به کاهش ضایعات و مصرف مواد خام کمک کند. اجرای پروژه‌های اقتصاد دایره‌ای همچنین در دستیابی شهر به اهداف زیست‌محیطی خود نقش بسزایی دارد.

اقدامات شهرداری روتردام برای بهبود اثربخشی پارک

شهرداری روتردام پیش از راه‌اندازی این مرکز به کاوش در زمینه ارتقای مواد خام بر اساس داده‌های موجود و بحث با افراد درگیر در بازار این مواد پرداخته و چند میزگرد با کارآفرینان دایره‌ای در مورد طراحی محل جدید برگزار کرده است. در این زمینه همچنین گفت‌وگوهای دوجانبه اکتشافی و جلسات هماهنگی با یک تیم اصلی از ذی‌نفعان در مورد عملیات پارک جدید با طرفین درگیر در این فرآیند در شهرداری روتردام برگزار شده و در مورد شرایط سازمانی و مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرکز مباحثات متعددی صورت گرفته است تا مرکز جدید بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. جلسات میزگرد مجموعه‌ای از توصیه‌ها را ارائه کرد که در طراحی نهایی پارک گنجانده شد. این اقدامات منجر به تصویر واضح‌تری از امکانات مشارکتی این پروژه از دیدگاه بازار و مؤسسات آموزشی روتردام شد.

شهرداری در نهایت فرآیند توسعه مشاوره خود را به سه بخش امکان‌سنجی، طراحی و شکل عملیات تقسیم کرد که عوامل حیاتی برای موفقیت پروژه، همچنین کارایی پارک تا بالاترین حد ممکن را برجسته و مرکز جدید را از یک پارک محیطی سنتی متفاوت می‌کرد. توسعه این طرح با همکاری کاربران بالقوه پارک بازیافت جدید برای روتردام بسیار ارزشمند خواهد بود.

شهرداری پنج نقش اپراتور، میزبان، کارفرمای اجتماعی، مدیر عملکردهای مردمی و برنامه‌نویس آموزشی را برای ساماندهی پارک جدید تعیین و خاطرنشان کرد که پارک برای بازدید مدارس، همچنین ارائه مکان‌های کارآموزی و آموزشی برای دانش‌آموزان در دسترس خواهد بود.

مقامات شهر خاطرنشان کردند که نام این مرکز جدید در اواخر سال جاری با مشورت ساکنان انتخاب خواهد شد و از شهروندان روتردام درخواست کردند که زباله‌های قابل بازیافت و بزرگ خود را حتماً به مراکز بازیافت این محل تحویل دهند.

کد خبر 747200

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی