Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@14:32:39 GMT

آغاز توزیع «شیر» در مدارس ۸ استان از ابتدای آبان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۹۰۹

آغاز توزیع «شیر» در مدارس ۸ استان از ابتدای آبان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بر اساس تصمیم پنجمین جلسه بررسی طرح توزیع رایگان شیر مدرسه، از ابتدای آبان سال جاری، این طرح اجرایی می‌شود.

عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی ابلاغیه‌ای، نحوه اجرای این طرح در سال جاری را به انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، ۸ استان کمتر برخوردار بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان برای توزیع رایگان شیر مدرسه در نظر گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیش از این گفته بود که ستاد تنظیم بازار، پیشنهادی دارد که برای ۸ استان محروم کشور، شیر اختصاص دهند و خودشان حمایت کنند.

   طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کشور از سال ۱۳۷۹ با پوشش قرار دادن ۱۰ هزار دانش‌آموز در کشور آغاز شد؛ این طرح ادامه پیدا کرد تا آنکه کم‌کم تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور چه آن‌ها که در مدارس روزانه تحصیل می‌کنند و چه آنان که در شبانه‌روزی‌ها درس می‌خوانند تحت پوشش شیر مدرسه قرار گرفتند؛ حتی در این طرح فرقی بین دانش‌آموزان محصل در مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

بر اساس این طرح مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود، اما این میزان طی سال‌های گذشته همواره کمتر از این میزان بود و در نهایت طی دو سال گذشته قطع شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده طرح توزیع شیر رایگان در مدارس معاون وزیر صنعت شیر مدرسه کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛همزمان با آغاز هفته سلامت و در اولین روز از هفته سلامت،زنگ سلامت در مدارس استان لرستان به صدا درآمد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم نواختن زنگ سلامت در مدرسه مهدی قاضی خرم آباد ،دانش‌آموزان را سفیران سلامت جامعه عنوان کرد و گفت:دانش آموزان می توانند  ارمغان آور سلامت در محیط مدرسه،خانواده و جامعه باشند.
دکتر مریم کوشکی با تأکید بر اهمیت خودمراقبتی افزود:هر شخص باید از وضعیت سلامت خود آگاهی داشته باشد و برای حفظ سلامتی خود، تغذیه سالم، ورزش و خواب کافی را در نظر بگیرد.
وی  همچنین برخی نکات آموزشی در زمینه ی فواید مصرف موادغذایی سالم و مضرات مواد غذایی ناسالم را برای دانش‌آموزان تشریح کرد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه نقاشی با موضوع سلامتی، نمایشگاه غذا و تغذیه سالم برپا شد و از بین آثار چند اثر انتخاب و به آنها جوایزی اهداء شد.
همچنین برگزاری مسابقه پرسش و پاسخ از دانش‌آموزان برگزار و به برندگان جوایزی اهداء شد.
از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان همدان
  • اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 
  • پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد