Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره علت تأخیر ۱۴ ساله اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان گفت: مجلس گزارش تأخیر در اجرای قانون را به قوه قضائیه فرستاده و طبق آن،کسانی که در این موضوع کوتاهی کرده‌اند، باید مؤاخذه شوند.

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تأخیر ۱۴ ساله اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان، گفت: این قانون، مصوب مجلس هفتم بوده ولی به درستی اجرا نشده است، همچنین دولت‌های پیشین و فعلی از آن موق هم قانون یاد شده را درست اجرا نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گزارشی بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس تهیه کرد که در صحن علنی قرائت شد؛ در ادامه با رأی گیری مطابق آیین نامه، مجلس این گزارش را به قوه قضاییه فرستاد.

بیشتر بخوانید: بازنگری در قانون تسهیل ازدواج درخواست وزارت جوانان از مجلس/ اشتغال ایمن و مسکن ارزان مهم‌ترین عوامل رشد ازدواج

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: طبق گزارش مذکور، کسانی که در اجرای این قانون کوتاهی کرده‌اند، باید مؤاخذه شوند.

مطهری با بیان اینکه منتظر اقدام قوه قضاییه هستیم، گفت: مجری اصلی این قانون دولت است که باید بودجه قانون مذکور را در لایحه می‌آورد و پیگیری می‌کرد.

او با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور از دلایل اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج بوده است، افزود: سال‌های اخیر فشار‌های خاص اقتصادی وجود داشت که بخش مهمی از آن تحریم‌ها بود، البته با وجود ناقص اجرا شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان، وام ازدواج هم پیگیری شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاسی نماینده مجلس ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسیون فرهنگی که جز اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نیز اظهار کرد: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جز احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام آقا تهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

لازم بذکر است، طرح عفاف و حجاب «طرح نور» از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در معابر و اماکن عمومی به مرحله اجرا در آمده است.

منبع: فارس

کد خبر 747189

دیگر خبرها

  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج