Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری سه‌شنبه‌شب در مراسم دهه آخر صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر اظهار داشت: قیام عاشورا درس‌های بسیار بزرگی برای همه تاریخ داشت و آموزه‌های عاشورا باید مد نظر باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عاشورا به همه جهان آموخت که دینداری هزینه دارد، خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا یک مکتب فکری است و با امروز جامعه ما ارتباط و پیوستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دو دیدگاه در مورد عاشورا وجود دارد، افزود: دیدگاه انحرافی که این حادثه را دعوایی قبیله‌ای و مربوط به جهان عرب می‌داند، طرفداران کمی دارد و دیدگاه دوم که عاشورا را همچون جریان رودخانه‌ای در طول تاریخ می‌داند در حال حرکت و جوشش است‌.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: چهار عنصر کلیدی در پیدایش حادثه کربلا اثرگذار بوده و نقش کلیدی داشتند که شامل ولایت گریزی، دین ستیزی، عدالت ستیزی و تقدس زدایی است.

وی یکی دیگر از پیام‌های عاشورا را امام محور بودن جامعه دانست و بیان کرد: عاشورا به ما آموخت امام محور جامعه است همان گونه که ام البنین (س)می دانست و همه فرزندانش را فدای امام حسین کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از درس‌های کربلا این است که تعداد افراد در مبارزه حق و باطل اهمیتی ندارد ادامه داد:کم بودن نفرات نباید انسان را از ورود به میدان مبارزه باز دارد. تعداد کم با اراده استوار یارای استقامت در برابر ابرقدرت‌ها را دارد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای اصلاح فضای جامعه چه امر به معروف و چه در مبارزه با فساد و چه ابرقدرت ها باید درس امام حسین را سرلوحه قرار دهیم که در مسیر درست از کمی نفرات نهراسیم.

کد خبر 4753887

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر کربلا مجلس خبرگان رهبری عاشورا آیت الله حسینی بوشهری قیام عاشورا اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین شهرکرد سانحه تصادف قزوین گرگان استانداری سمنان شیراز خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر تمدید شد

سرهنگ اسماعیل رجب‌زاده، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: برابر ماده ۴۴ قانون خدمت وظیفه عمومی در مواردی که ۲ برادر همزمان در شرایط اعزام به خدمت قرار دارند، در صورتی که یکی از برادران در حال خدمت باشد، برادر دیگر در صورت نداشتن غیبت تا پایان خدمت برادر خود می‌تواند تاریخ اعزامش را تمدید کند.

او افزود: مشمول بدون غیبت جهت تمدید تاریخ اعزام به خدمت می‌بایست به همراه برگ اشتغال به خدمت برادر جهت تمدید تاریخ اعزام به خدمت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کند.

به گفته معاون فرماندهی انتظامی گیلان، در مواردی که تاریخ اعزام به خدمت ۲ برادر همزمان باشد، تاریخ اعزام به خدمت یکی از آنان به مدت ۲ ماه تمدید می‌شود و درصورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت، مشمول می‌تواند تا پایان خدمت دوره ضرورت برادر حین خدمت از تمدید تاریخ اعزام به خدمت بهره‌مند شود.

سرهنگ رجب‌زاده تصریح کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وحید امیری، دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • انسان هایی با قدرت های ما فوق بشر
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر تمدید شد