Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@15:25:42 GMT

دو راهکار پیشنهادی برای خانه دار شدن کارگران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۹۴۷۵

 هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، درباره تأمین مسکن کارگران (تامساد)گفت: بهترین روش صاحب خانه شدن کارگران شرکت های تعاونی مسکن کارگران هستند،نه اینکه کارگران با شرکت های انبوه سازی بخواهند صاحب خانه شوند. تعاونی هایی که خاص کارگران باشد می تواند زمینه ای برای خانه دار شدن کارگران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال تعاونی مسکن متعلق به یک مجموعه مشخص می تواند زمینه برای صاحب خانه شدن اعضای خود را داشته باشد. از این جهت راحت تر می تواند اقدام کند  که شرایط اقلیمی و منطقه ای و... درباره کارگران آن منطقه را می داند.

اخبار اقتصادی- ابوی افزود:دولتی اگر  می خواهد به کارگران کمکی کند، پیشنهاد ما این است که زمین را به قیمت دولتی ارزان به شرکت های تعاونی کارگران بدهند، شرکت تعاونی در یک بازه زمانی مشخص با برنامه ریزی مشخص کار را تکمیل کند و تحویل متقاضیان دهد.

 دبیرکل کانون عالی انجمن صنفی کارگران با بیان اینکه دولت در دو معقوله تأمین زمین،وام ارزان قیمت برای تأمین مسکن اقدام کند اظهار داشت:کارگران با طرح هایی مانند مسکن اجتماعی، مسکن مهر نمی تواند صاحب خانه شود. کارخانه و صنف های مختلف باید از طریق تعاونی های مسکن کارگران خود را صاحب خانه کنند.

وی ادامه داد:با این روش شرایط برای خانه دار شدن کارگران راحت تر است. چرا که شاید کارفرما با قرار دادن زمینه های تشویق شرایط را برای خانه دار شدن کارگران راحت تر فراهم کند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن زمین دولت مسکن مهر کارگران مسکن کارگران تأمین مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه جهانی تعاون (ICA) سالانه گزارشی را تحت عنوان «پایش جهانی تعاون» و با هدف معرفی ۳۰۰ تعاونی برتر در جهان منتشر می‌کند و این گزارش در قالب کتاب کاوشی در اقتصاد تعاون ترجمه و منتشر شده است.

در این کتاب اطلاعات جامعی بر اساس گردش مالی ۳۰۰ تعاونی برتر جهان، ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار برآورد شده است. در این رتبه‌بندی ۳۰۰ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی، مجموعاً ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی (۱۰۵ شرکت) و بخش بیمه (۹۶ شرکت) و پس از آن تجارت عمده و خرده‌فروشی (۵۷ شرکت) قرار دارند.

۵ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی

تعاونی بانکداری «گروپ کردیت اگریکول» با گردش مالی ۱۱۷.۰۱ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی مصرف «REWE» با گردش مالی ۸۲.۰۳ میلیارد دلار از کشور آلمان تعاونی بانکداری«BPCE» با گردش مالی ۶۴.۰۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی کشاورزی «نونک هیوپ» با گردش مالی ۶۱.۱۷ میلیارد دلار از کشور کره جنوبی تعاونی مصرف «Leclerc» با گردش مالی ۶۰.۵۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه

همان طور که ملاحظه می‌شود پر درآمدترین تعاونی‌های دنیا از حوزه بانکداری، مصرف و کشاورزی هستند.

همچنین در این کتاب، می‌توان به دسته بندی جغرافیایی این تعاونی‌های اشاره داشت به طوری که ۱۶۶ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه اروپا، ۹۴ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آمریکا و ۴۰ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. ضمناً در بررسی ۵ ساله این گزارش می‌توان به روند افزایش گردش مالی تعاونی‌های جهان به شکل زیر رسید:

کد خبر 6086736

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت